دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

هیدروبلاست با واترجت صنعتی

امروزه استفاده از واترجت صنعتی و پاشش آب تحت فشار بسیار بالا به طور فزاینده ای در عملیاتی که به طور سنتی توسط تکنیک های سندبلاست انجام میشد، رواج یافته است.

به عنوان مثال، از این تکنیک میتوان برای لایه برداری و حذف لایه نامطلوب که میتواند شامل انواع اپوکسی ها، رنگ ها، رزین ها، زنگ زدگی و ... باشد، استفاده کرد. در شرایط خاص، به ویژه در تمیز کردن کشتی ها، حفاری های نفتی و مناطقی که در آن آب زیادی وجود دارد، استفاده از واترجت صنعتی و این تکنیک می تواند جایگزین سریع و تمیز برای روش پاشش مواد ساینده یا سندبلاست باشد.


روش سندبلاست

در روش سندبلاست معمولی یا خشک از هوای فشرده برای پاشش ذرات جامد و ساینده مثل شن و ماسه یا سیلیس در سرعت های بالا برای تمیز کردن سطح استفاده می شود تا لایه ناخواسته از روی سطح حذف شود یا سطح را برای رنگ آمیزی مجدد یا پوشش دهی آماده شود. با این وجود، این روش ه می تواند موجب مشکلات متعددی از قبیل مسدود شدن نازل دستگاه، گرفتگی، ایجاد حجم بالای آلودگی، انتشار گرد و غبار شود و از طرف دیگر هزینه آن نیز بالا می باشد.

اگر چه استفاده از تکنولوژی های مدرن در تجهیزات سندبلاست مانند خشک کن های هوا و سیستم های حذف رطوبت می تواند برخی از این مسائل و مشکلات را کاهش دهد، تاثیر سندبلاست بر محیط اطراف و ایجاد گرد و غبار بسیار زیاد ایجاب می کند که هنگام انجام این عملیات محیط کار کاملا تخلیه شود. در شرایط بارانی نیز تکنیک های سندبلاست باید متوقف شود تا از آسیب دیدگی تجهیزات گران قیمت و تشکیل بیش از حد گل از ذرات ساینده جلوگیری شود.


روش هیدروبلاست با استفاده از واترجت صنعتی

در روش هیدروبلاست یا پاشش آب تحت فشار بسیار بالا  از دستگاه های واترجت صنعتی قدرتمند استفاده می شود. این نوع دستگاه های کارواش صنعتی دارای شامل یک پمپ فوق فشار قوی هستند که توانایی ایجاد فشار آب از 500 تا بیش از 2500 بار را دارند که جریان آب با این فشار می تواند برای تمیز کردن رنگ ها یا پوشش ها و حذف لایه ضخیم زنگ، رزین ها و سایر پوشش ها و رنگ بکار رفته و عملکرد عالی نشان دهد. این روش دارای مزیتهای متعدد نسب به روش سندبلاست به ویژه سند بلاست خشک است که شامل نیاز به حداقل آماده سازی، اجتناب از مواد ساینده، مواد شیمیایی، حلال ها یا مواد سوزاننده، و توانایی کار در همه شرایط از جمله باران می باشد و از آنجا که در این روش آب تنها تمیزکننده است یک روش کاملا سازگار با محیط زیست می باشد که هیچگونه آلودگی بر جای نمی گذارد و از سوی دیگر مشکلاتی مثل گرفتگی و انسداد به علت مواد ساینده را ندارد.

دستگاه های واترجت صنعتی فوق فشار قو یا UHP می توانند برای آماده سازی سطح در بسیاری از کاربردها استفاده شوند. این روش هوشمند شامل استفاده از آب  UHPیا فوق فشار قوی است و در کاربردهایی به کار می رود که در گذشته برای انجام آنها از روش سندبلاست، مواد شوینده شیمیایی برای ایجاد پروفایل سطح دلخواه استفاده می شد. سطوح تهیه شده در این روش ایده آل برای ایجاد پیوند و اتصال هستند و ناهمواری و بالا و پایین کمتری نشان می دهند و در ضمن دارای یک بافت مشتکل از پیک های تیز هستند. این ویژگی ها باعث می شود که پروفایل بهتری برای سطح تحت عملیات قرار گرفته ایجاد شود در نتیجه از این تکنیک و دستگاه های واترجت صنعتی میتوان برای بهبود مشخصات پروفایل در کنار تکنیک های سند بلاست سنتی استفاده کرد تا پروفیل های سطح مطلوب ایجاد شود.


کارواش صنعتی یا واترجت صنعتی فوق فشار قوی همچنین می تواند برای ایجاد پرداخت وایت متال با سرعتی قابل مقایسه با سرعت تکنیک های سندبلاست سنتی مورد استفاده قرار گیرد.

در یک آزمایش با استفاده از یک نازل دوار 3000 دور در دقیقه  و با فشار عملیاتی 36000 پی اس آی از پوشش از یک ظرف آلومینیومی به مساحت یک فوت مربع در 24 ثانیه برداشته شد که نشان دهنده سرعت قابل توجه 4 متر مربع در ساعت است و  قدرت بالا و سرعت خیر کننده واترجت صنعتی فوق فشار قوی را نشان می دهد.


مقایسه این دو روش

از آنجایی که تجهیزات مورد استفاده در تکنیک های هیدروبلاست  می توانند نتایج قابل مقایسه ای را با تکنیک های سندبلاست نشان دهند و در عین حال خطرات زیست محیطی آنها را هم ندارند، این تکنولوژی در زمینه های مختلفی از جمله حذف پوشش های کشتیرانی، انبارهای دریایی و بازرسی جوش برای تعمیر و نگهداری کارخانه استفاده می شود. به علت عدم ایجاد گرد و غبار در محیط در طول عملیات، کارگران می توانند به انجام وظایف روزانه خود ادامه دهند بدون اینکه نگران یک فضای کاری خطرناک باشند.

البته باید توجه نمود که این روش در مقایسه با سندبلاست با اب اندکی سرعت کمتری دارد و اگر با استفاده از یک واترجت صنعتی با فشار عملیاتی 500 بار بتوان با پاشش مواد ساینده مثل شن و ماسه یا سیلیس زنگ یا رنگ را از روی یک سطح حذف نمود برای انجام همین عملیات تنها با استفاده از آب خالی نیاز به فشار عملیاتی 2500 بار است و دستگاه 2500 بار در مقایسه با دستگاه 500 بار بسیار گرانقیمت تر بوده و خرید یا اجاره آن مستلزم صرف هزینه بسیار بالاتری است بنابراین هدف از انجام عملیات کاملا مشخص است و اگر در جایی لازم باشد سطح کاملا هموار و بدون هر گونه ناهمواری و زبری ایجاد شود بهتر است از هیدروبلاست به جای سندبلاست با آب استفاده کرد. چون در این روش فقط از آب استفاده می شود.

پاسخ به سه سوال رایج درباره اسکرابر صنعتی

سر خوردن و افتادن یکی از شایع ترین دلایل آسیب های محل کار است و هزینه های زیادی را از لحاظ اتلاف سرمایه و کاهش بازده برای کارفرمایان به همراه دارد.

در حقیقت، این حوادث باعث از دست رفتن 95 میلیون روز کاری فقط در کشور آمریکا می شوند و تقریبا 25 درصد از کل ادعاهای خسارت در هر سال را تشکیل می دهند. حتی بدتر؟ سر خوردگی، لغزش و افتادن  15٪ از حوادث مرگ و میر اتفاقی در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

با توجه به این آمار، ممکن است به نظر برسد که لغزش، سر خرودن و سقوط در میان کارکنان شما بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی کاری است. با این حال، در حالی که ممکن است به نظر  برسد که جلوگیری از این آسیب ها غیر ممکن است. در واقع پیشگیری از آنها بسیار آسان می باشد. با استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافتی همانند اسکرابر یا کفشوی صنعتی می توانید سطوح کف سازمان خود را تمیز و عاری از هر گونه آلودگی نگه دارید، که اجازه می دهد ا پرسنل خود در برابر خطرات سرخوردگی و سقوط محافظت کنید.

مطمئن نیستید که آیا سازمان شما از تجهیزات شستشوی کف خود یا همان اسکرابر صنعتی به درستی استفاده می کند یا خیر؟ همه چیزهایی را که باید در مورد دستگاه‌های زمین شوی صنعتی بدانید را در پاسخ به این سه پرسش متداول در خواهید یافت.


تفاوت بین اسکرابر با برس غلطکی و دیسکی چیست؟

همانطور که از نام آن بر می آید، در اسکرابر دارای برس غلطکی، برس های سیلندری شکل در اسکرابر به موازات پهنای دستگاه کفشور قرار گرفته و می چرخند و همزمان با شستشوی زمین زباله و پسماند را از روی آن جمع می کنند. در دستگاه کف شوی دارای برس دیسکی از برس های دیسکی شکل استفاده می شود که در یک حرکت دایره ای به صورت موازی با کف چرخانده می شوند. هر دو مدل دستگاه کفشور معرفی شده در تمیز کردن سطوح کف کاملا موثر هستند و  انتخاب بین این دو مدل فقط به نیازها و اولویت های منحصر به فرد کسب و کار شما بستگی دارد.


اسکرابر دارای موتور حرکتی و فاقد موتور حرکتی چه تفاوتی دارند؟

در اسکرابر فاقد موتور حرکتی سیستم به جلو راننده دستگاه همان برس است به این ترتیب که نیروی جلو برنده بخشی توسط هل دادن کاربر و بخشی دیگر با چرخش برس تامین می شود اما بعضی از دستگاه ها خود دارای موتور حرکتی یا ترکشن موتور هستند که در آنها دیگر نیازی به هل دادن کاربر نیست و کاربر فقط دستگاه را در جهت دلخواه هدایت می کند و در آنها سرعت حرکت دستگاه نیز قابل تنظیم است. دستگاههای دارای برس غلطکی همگی دارای موتور جلوبرنده هستند.


اسکرابر صنعتی نو بهتر است یا دست دوم؟

در نهایت، این تصمیم به هزینه بستگی دارد. در حالی که اسکرابرهای نو با ضمانت نامه ارائه می شوند و امکان وجود قطعات یدکی و دراز مدت آنها در درازمدت بیشتر است، اما آنها نیز گران تر هستند. اگر بودجه پایین تری برای عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف در نظر گرفته اید می توانید به اسکرابر های استفاده شده یا دست دوم فکر کنید که تقریبا همان طول عمر مدل های جدید را ارائه می دهند.

اهمیت جاروبرقی صنعتی در نظافت صنعتی

تولید ضایعات و ایجاد الانیده ها در محیط کسب و کار امری طبیعی و ممکن می باشد. از دیر باز تا کنوون به منظور حذف آلاینده ها و ضایعات ایجاد شده در محیط کسب و کار از شیوه های سنتی و دستی جاروکشی استفاده می شود. این در حالی است که استفاده ازچنین شیوه هایی موجب انتشار حجم بالایی از الاینده ها در محیط می گردد. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی که به طور خاص و تخصصی برای جمع اوری آلاینده ه طراحی و تولید شده اند، راهکار مناسب و ایده آلی می باشد.


جاروبرقی صنعتی چیست؟

جاروبرقی صنعتی دستگاهی کاملا مکانیزه می باشد که عملیات جمع آوری آلاینده ها و ضایعات را کاملا به صورت مکانیزه و بدون دخالت دست انجام می دهد. این دستگاه ها به واسطه استفاده از سامانه مکش، مانع از انتشار ذرات ریز گرد و غبار در هوا شده و از این رو کیفیت هوای پیرامون را حفظ می نمایند. این دستگاه ها به منظور سازگاری با شرایط سخت کاری و تامین نیاز های نظافتی محیط مجهز به موتور های توربینی دائم کار و پمپ های ساید چنل می باشد. از دیگر ویژگی های جاروبرقی صنعتی می توان به سیتسم فیلتراسیون قدرتمند این دستگاه ها اشاره نمود. تجهیز دستگاه جاروبرقی صنعتی به سیستم فیلتراسیون کارآمد مانع از بازنشر و پخش شدن ذرات ریز آلاینده ها شده و در نتیجه موجب بهبود کیفیت نظافت می گردد. علاوه بر این دستگاه های جاروی صنعتی به واسطه داشتن سیستم نظافت فیلتر، در فواصل زمانی معین فیلتر ها را نظافت می کنند. همین امر مانع از انسداد و خفگی فیلتر شده و در نتیجه عملکرد دستگاه بهبود می یابد. سیستم نظافت فیلتر دستگاه های جاروبرقی صنعتی معمولا در دو نوع دستی  و اتوماتیک می باشد. در مدل های دستی کاربر با فشردن اهرم موجب تکاندن فیلتر و باز شدن انسداد های ان میگردد. در مدل های اتوماتیک فرآیند نظافت فیلتر در فواصل زمانی مشخص توسط خود دستگاه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می گیرد.


پارامتر های مهم در دستگاه جارو برقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی همانند هر دستگاهی دارای پارامتر های مهمی می باشد که داشتن اطلاعات کافی از از این پارامتر ها می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب دستگاه مناسب داشته باشد. از جمله پارامتر های مهم و کلیدی در دستگاه جاروبرقی صنعتی می توان به قدرت مکش و سرعت مکش دستگاه اشاره نمود. قدرت مکش دستگاه عبارت است از توان موتور و پمپ دستگاه در ایجاد خلا داخل مخزن. به عبارت دیگر هر چه قدرت مکش دستگاه بیشتر باشد توان دستگاه در مکش الانیده ها ی چگال تر از فواصل دور تر بیشتر می شود. از سوی دیگر هر چه سرعت مکش دستگاه بیشتر باشد، سرعت عملیات نظافت افزایش یافته و در نتیجه نظافت در زمان کوتاه تری پایان می  یابد.


مزایای استفاده از دستگاه جاروبرقی یا مکنده صنعتی

استفاده از دستگاه های مکانیزه و صنعتی چون دستگاه جاروبرقی صنعتی در نظافت موجب افزایش سرعت و کیفیت نظافت می گردد. چجرا که بر خلاف شیوه های سنتی استفاده از سامانه های مکانیزه موجب افزایش سرعت شده و همچنین کیفیت نظافت را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. استفاده از سامانه های مکش در دستگاه های جاروبرقی صنعتی مانع از انتشار ذرات ریز  گرد و غبار در فضای پیراموئن می گردد. در حالی که استفاده از شیوه های سنتی و دستی چون جاروکشی دستی با انتشار حجم بالایی از گرد و غبار در فضای پیرامون همراه بوده و هیمن گرد و. غبار با نفوذ به داخل سیستم تنفسی افراد موجب بیماری انها می گردد.  استفاده از جاروبرقی صنعتی نه تنها نظافتی با کیفیت ارائه می دهد بلکه به واسطه عدم انتشار ذرات ریز گرد و غبار در فضای پیرامون سلامت افراد حاضر و شاغل در محیط را تضمن می نماید. از دیگر مزایای دستگاه های مکنده صنعتی می توان به سرعت بالای نظافت توسط این دستگاه اشاره نمود. انجام امور نظافتی و حذف آلاینده ها از محیط با استفاده از شیوه های سنتی به تعداد زیادی نیروی خدماتی نیاز دارد. در حالیکه استفاده از شیوه های مدرن  به کار گیری دستگاه های مکانیزه ای چون دستگاه جاروبرقی صنعتی موجب افزایش سرعت نظافت می گردد. همین امر موجب کالهش در تعداد نیروی خدماتی شده و در نهایت کاهش هزینه ها را در پی دارد. چرا که بر اساس برررسی های انجام شده قسمت اعظم هزینه های مرتبط با بخش نظافت مربوط به نیروی خدماتی می باشد و کاهش در تعداد نیروی خدماتی با کاهش هزینه ها همراه می باشد. در نتیجه اگر چه در ابتدا صرف هزینه بارای خریداری دستگاه مکنده صنعتی به نسبت بالا می باشد اما با گذشت زمان و صرفه جویی در هزینه های بخش نظافت، هزینه صرف شده برای دستگاه جبران شده و در اندک زمان موجب بازکگشت سرمایه می گردد. ضمن اینکه استفاده و تجهیز دستگاه جاروبرقی صنعتی به سری های کمتنوع امکان دسترسی به بخش های دور از دسترس و بخش هایی با دسترسی دشوار را به راحتی برای کاربر فراهم می نماید. همین امر موجب ارتقا قابل ملاحظه در کیفیت نظافت ارائه شده با این دستگاه ها می گردد.


سهولت در حمل و نقل دستگاه جاروبرقی صنعتی

دستگاه های مکنده صنعتی اگر چه ابعاد بزرگی و وزن سنگینی دارند اما تجهیز آنها به ترولی های چهار چرخ و به کار گیری چرخ های هرز گرد در بخش جلوی دستگاه حمل و نقل و جا به جایی  دستگاه ها را تسهیل نموده است. ضمن اینکه مخزن این دستگاه ها نیز به صورت چرخ دار طراحی شده و تعبیه دسته بر روی مخرن موجب سهولت در جا به جایی و تخلیه ان گردیده است. 

دستگاه های اسکرابر در آینده

در هر انبار یا واحد صنعتی، همیشه تهدیدی برای لغزش، سر خوردن و افتادن وجود دارد. در واقع، آسیب های ناشی از چنین سرخوردن ها و افتادن ها، حدود 25 درصد از کل ادعاهای غرامت مالی مربوط به آسیب های گزارش شده در هر سال را در بر می گیرد. از آنجایی که سطوح کف یا زمین کثیف می توانند شرایط خطرناک برای افراد را تشدید کنند، از هر زمان دیگری مهمتر است که در دستگاههای اسکرابر صنعتی سرمایه گذاری شود تا سطوح کف هر محیط به درستی تمیز شوند.

تمیز کردن زمین به روش سنتی و با استفاده از ابزارهای دستی مثل تی و سطل مدت های مدیدی است که منسوخ شده است. در حقیقت، یک شرکت در سن دیگو قصد دارد با معرفی تکنولوژی بهره گیری از هوش مصنوعی در دستگاههای اسکرابر و جارو برقی به جهان تحولی در صنعت نظافت صنعتی به وجود آورد.

شرکت brain یک استارتاپ روباتیک است که به زودی دستگاه های اسکرابر یا کفشوی صنعتی بزرگی را عرضه می کند که به صورت خودکار حرکت و کار خواهند کرد. هدف از این ایده، کمک به نیروهای خدماتی از طریق فراهم نمودن امکان استفاده از دستگاه های کفشور روباتیک در عملیات نظافتی برای به حداکثر رساندن بهره وری و کارایی است، همچنین در حال حاضر، این شرکت تنها کمپانی موجود در بازار است برنامه آموزش و صدور گواهینامه برای نیروهای خدماتی ارائه می کند.

بسیاری از نیروهای خدماتی نگران هستند که دستگاه های اسکرابر اتوماتیک جای آنها را گرفته و باعث بیکاری آنها شوند. بنابراین شرکت Brain Corp تصمیم گرفته است که از اتحادیه کارگران در سراسر کشور بازخورد بگیرد تا محصولات خود را به عنوان عامل غیر تهدید کننده در چشم کارگران سازمان یافته معرفی کند.

در حالی که این شرکت به طور مستقیم با اتحادیه ها صحبت نمی کند، بازخورد خود را از مشتریان دریافت می کند که پیش بینی می کنند چگونه اتحادیه ها با عرضه این نوع اسکرابر ها برخورد  می‌کنند و چه شیوه هایی می تواند برای بهبود نگرش افراد نسبت به دستگاه های کفشور صنعتی اتوماتیک اتخاذ شود.

نخستین دستگاه مکانیزه نظافتی که  در آن از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده خواهد شد، اسکرابر است. این تکنولوژی حرکت ماشین را هدایت می کند و یاد می گیرد که چه زمانی دستگاه اسکرابر صنعتی را روشن یا خاموش کند. بر طبق گفته مهندسان، آموزش به این ربات ها فوق العاده آسان خواهد بود. آنها توضیح می دهند که این تکنولوژی مانند آموزش به یک حیوان یا کودک با دادن دستورالعمل هاست و این دستگاه به اندازه کافی خلاقانه و هوشمند خواهد بود که دستورالعمل ها را به خاطر بیاورد.

چگونه از واترجت صنعتی با مواد شوینده استفاده کنیم؟

دستگاه‌های واترجت صنعتی که دارای قابلیت پاشش مواد شوینده هستند قادر به انجام طیف وسیعی از کاربردهای مختلف هستند. محصولات شوینده آماده بهترین گزینه برای اکثر کاربران خانگی است در حالی که شرکت های نظافتی تجاری ممکن است ترجیح دهند محلول های خود را مخلوط کنند.

شما می توانید مواد شوینده را برای طیف وسیعی از استفاده های مختلف از تمیز کردن بتن برای ساخت و ساز گرفته تا مقدار مناسب فوم برای شستشوی ماشین پیدا کنید.

در این پست ما توضیح خواهیم داد که چگونه از واترجت صنعتی با مواد شوینده استفاده کنیم.


انواع اصلی مواد شوینده برای واترجت صنعتی یا خانگی

دستگاه های کارواش خانگی و صنعتی معمولا مواد شوینده ای دارند که به عنوان شوینده، تمیز کننده و یا ضد عفونی کننده طبقه بندی می شوند. شوینده ها به سادگی خاک را حذف می کنند و میکروارگانیسم ها را از بین نمی برند. Sanitizers پاک کننده های سریع عمل است که 99.99٪ از باکتری ها را می کشد. ضدعفونی کننده تمام موجودات زنده را می کشد، اگرچه 10 دقیقه طول می کشد تا عمل کنند.. اطمینان حاصل کنید که مواد شوینده را انتخاب می کنید که سازگار با محیط زیست است و به طور خاص برای کاربرد مورد نظر شما طراحی شده است. شما نمی خواهید از مواد شوینده قوی مخصوص تمیز کردن بتن بر روی رنگ ظریف خودرو خود استفاده کنید.


تمیز کردن با استفاده از یک واترجت صنعتی با مخزن onboard

تقریبا تمام دستگاه های جت واتر دارای مخزن شوینده جداگانه ای هستند. هنگامی که دستگاه شما دارای مخزن شوینده مخصوص خود است، باید دستورالعملهایی را برای انتخاب مواد شوینده برای آن دنبال کنید. هنگام استفاده از مواد شوینده و واترجت صنعتی از لنس افزایش طول استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از تنظیم فشار و روشن کردن دستگاه، دستورالعمل دستگاه را برای انتخاب نوع مناسب نازل چک کرده اید. از یک فشار پایین شروع کنید و  شما می توانید به آرامی فشار را تنظیم کنید تا چگالی خوبی از محول شوینده تشکیل شود.


کف پاش ها و تجهیزات جانبی نظافتی

اگر شما نمی خواهید مواد شوینده را از طریق پمپ خود دستگاه اعمال کنید، پس باید از ابزارهای قابل اتصال مثل کف پاش ها یا شوترها استفاده کنید. بسیاری از دستگاه های واترجت صنعتی دارای فشار بالا با تجهیزات فوم پاش ارائه می شوند همچنین می توانید آنها را به طور جداگانه خریداری کنید. این تجهیزات در دمای پایین تر کار می کنند و یک فوم ضخیم  ایده آل برای تمیز کردن وسایل نقلیه ایجاد می کنند.

بعضی از کف پاش ها از یک نازل اسپری استفاده می کنند که به یک لوله متصل می شود که سپس از یک سطل مواد شوینده را مکش می کند. کف پاش های با کیفیت بالا دارای یک مخزن مواد شوینده هستند که روی آن سر پیچ می شود. این اتصالات تفنگی دارای یک دریچه ای است که الگوی اسپری را تنظیم می کند. شوترها تجهیزات مشابهی هستند که از یک لوله مکش استفاده می کنند. شما فقط باید شوتر خود را  در مخلوط  مواد شوینده خود فرو ببرید و سپس به منطقه تحت پوشش اسپری کنید.


روش اصولی تمیز کردن

اسپری با استفاده از حرکت رو به بالا و  همپوشانی رگه بطوریکه هیچ محدوده ای بدون پاشش رها نشود.. بدون اجازه دادن به مواد شوینده برای خشک شدن، 5-10 دقیقه قبل از شستشو با استفاده از شلنگ فشار قوی و نازل به ماده شوینده زمان دهید تا عمل کند. در موارد خاص، ممکن است مجددا نیاز به اعمال مواد شوینده باشد تا به طور کامل از آلودگی های سرسخت خلاص شوید، به ویژه در مناطقی که برای دوره های طولانی کثیف باقی مانده اند. هنگام آبکشی، از بالا شروع کنید و  آبکشی را به سمت پایین ادامه دهید. هر نوع ماده شوینده که در اطراف گیاهان و شاخ و برگ جمع شده است باید بیشتر رقیق شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ آسیبی به آن نمی رسد.


مخلوط کردن محلول شوینده خودتان

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که از مواد شوینده مخصوص خودرویی استفاده کنند که تا به حال عادت به استفاده از آنها داشته اند.. مشکل این است که اکثر این مواد شوینده برای ا شستشوی دستی تولید شده اند و مقداری تبدیل لازم است تا بفهمید چه مقدار از آنها برای پر کردن مخزن واترجت صنعتی یا خانگی شما لازم است. شما می توانید بر اساس مقیاس 2.5 گالن در هر سطل و برای به طور متوسط ​​10 دقیقه شستشوی ماشینی که حداکثر 10 سطل آب مصرف می کند محاسبات خود را انجام دهید. بر اساس این مقیاس نسبی، شما می توانید به سرعت بفهمید که چه مقدار ماده شوینده دست ساز برای مخزن کارواش خانگی یا صنعتی خود نیاز دارید.


مواد شوینده مناسب برای گیاهان

هنگام تمیز کردن فضای خارجی همیشه می توانید از سرکه بعنوان یک محلول شوینده ایمن برای گیاهان استفاده کنید. 3 پیمانه سرکه سفید را به 7 پیمانه آب اضافه کنید و آن را در مخزن مواد شوینده واترجت صنعتی خود بریزید این مخلوط برای گیاهان یا حشرات خطرناک نیست و به شما کمک می کند تا در هنگام شستن قارچ و کپک را از بین ببرید.


اجتناب از وایتکس

وایتکس یا سفید کننده شامل یک ترکیب بسیار خورنده به نام هیپوکلریت سدیم است که بسیار آسیب زا است، زیرا بسیاری از تولید کننده های دستگاه های واترجت صنعتی به محض اطلاع از استفاده وایتکس همراه با دستگاه گارانتی خود را فسخ می کنند. صرف نظر از اینکه چه دستگاهی دارید، برای افزایش طول عمر دستگاه شوینده فشار قوی خود از استفاده از وایتکس صرف نظر کنید.


مقدمات شستشو با واترجت صنعتی یا خانگی

هنگام  شستشو با یک واتر جت صنعتی یا خانگی  همیشه منطقه را با حفاظت از دیوارها و درها، جاروب کردن زمین و جمع آوری پسماند و آلودگی مازاد و استفاده از مواد شوینده بهینه برای عملیات آماده کنید. در صورت نیاز به چربی زدایی، ابتدا روغن را تمیز کنید و ماده شوینده را با دستگاه اسپری کنید.

کف پاش این کار را به سرعت انجام می دهد. همیشه قبل از آبکشی به مواد شوینده خود زمان دهید تا اثر کنند. در هر نوع عملیات شستشو با واترجت صنعتی نیاز به مواد شوینده نیست اما ارزش آن را دست کم نگیرید. هر واترجت خوبی باید از قابلیت پاشش مواد شوینده برخوردار باشد زیرا قدرت تمیز کردن اگر به نحو بهینه از آن استفاده شود بسیار ارزشمند است.