دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

جاروبرقی صنعتی نخستین ابزار مبارزه با مواد خطرناک

شما با آلودگی مواجه هستید. این یک مشکل  بزرگ در صنعت است - ذاتی، هزینه بر و از همه بدتر ، خطرناک. بسیاری از صنایع از مواد خطرناک در ساخت محصولات خود استفاده می کنند و یا باید با گرد و غبار و ذرات ریز سمی به عنوان محصول جانبی فرایند تولید خود مبارزه کنند که تهدیدی برای ایمنی  و سلامت کارگران به شمار می آیند و می توانند بینی ، چشم ها و ریه ها را تحریک کنند. برای دور نگه داشتن این ماده خطرناک از کارگران و کارکنان باید این مواد خطرناک را با مکنده یا جاروبرقی صنعتی  جمع آوری کرد، اما این تنها نیمی از مسیر مبارزه با این چالش همیشگی در صنعت است. 

پس از جمع آوری ایمن درون دستگاه جارو برقی صنعتی باید گرد و غبارهای سمی و ضایعات جمع آوری شده به شکل ایمن تخلیه و دفع شود. این یک خطر اضافی برای کارکنان بخش خدماتی است. مدل های پیشرفته جاروبرقی صنعتی با توجه به اهمیت ایمنی کارکنان دارای گزینه های ویژه ای هستند که نیروهای خدماتی را قادر می سازند تا مواد خطرناک را به سرعت و به راحتی جمع آوری کرده و بدون خطر تماس با آنها به راحتی آنها را از بین ببرند.

جاروب کردن و دمش هوای فشرده می تواند مشکلات نظافتی محیط را افزایش دهد،مواد آلاینده و عوامل بیماری زا را در اطراف پخش کرده و آنها را به داخل هوا بفرستد. در این حالت گرد و غبار خطرناک به یک ماده محرک معلق در هوا یا از آن بدتر ، با عامل ایجاد کننده خطر احتمالی انفجار تبدیل می شود.

باکتریها می توانند داخل درزها و منافذ جمع شوند و در قسمت بالای قفسه ها ، مجرای کار و سقف های کاذب پنهان شوند. ابزار تمیز کردن به روش دستی در این مواقع عملاً بی فایده است. دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی برای خارج کردن آلودگی از نواحی دور از دسترس کارآمدتر هستند. آنها همچنین کیفیت هوای بهتر را تضمین می کنند و ارگونومی پیشرفته ای را برای پرسنل خدماتی ارائه می دهند.

جاروبرقی صنعتی مورد نیاز خود را در فروشگاه های بزرگ پیدا نخواهید کرد. جارو برقی مورد استفاده در گاراژ شما به همان اندازه که ماشین ظرفشویی خانگی می تواند در یک رستوران مفید باشد ، در یک عملیات نظافت صنعتی مفید است.

مکنده یا جاروبرقی صنعتی ضدانفجار

یک مکنده صنعتی بسیار تخصصی ، یک دستگاه ضد انفجار است که گرد و غبارهای قابل انفجار مانند قند ، آرد ، فلزات و موارد دیگر را جمع می کند. این  مکنده ها کاملاً از مواد ویژه ساخته شده از سطح بیرونی گرفته تا بخش های داخلی ، از جمله موتور ، سوئیچ ها و فیلترها ساخته شده اند.

جاروبرقی آب و خاک

همچنین جارو برقی های آب و خاک مخصوصی وجود دارد که برای کارخانه های فرآوری مواد غذایی توصیه می شود. فرآورده های فرعی مانند گریس ، روغن و مایعات ارگانیک و لکه های اتفاقی می توانند شرایط خطرناکی را در اطراف مناطق تولید ایجاد کرده و کارمندان را به خطر بیاندازند. قابلیت جمع آوری مایعات و تجهیزات جانبی مقاوم در برابر روغن برای نظافت کامل در چنین محیط هایی ضروری است. در این محیط ها دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای مخازن جمع آوری از جنس استنلس استیل یا پلی اتیلن به دلایل مختلف توصیه می شوند. اول ، این مواد رشد باکتری های داخل مخزن را کند کرده یا کاملا متوقف می کنند. دوم ، آنها به راحتی قابل شستشو یا اتوکلاو شدن هستند. این به کاهش تماس کارکنان با آلودگی کمک می کند. علاوه بر این ، دستگاه های جاروبرقی آب و خاک برای جلوگیری از خطرات الکتریکی باید دارای موتور کلکتوری متصل به زمین باشند.

امکانات پیشرفته برای حداکثر ایمنی

کیسه های کاغذی - یا کیسه های گرد و غبار - همچنین راهی آسان برای از بین بردن مواد جمع آوری شده فراهم می کنند. این کیسه ها اولین مرحله فیلتر در دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی پیشرفته تر بوده و عملکرد بسیار موثری دارند. فیلترهای کیسه ای استاندارد از یک ماده دو لایه ساخته شده است. پوشش داخلی ذرات ریز را می گیرد در حالی که هوا از لایه سلولز بیرونی عبور می دهد. فیلترهای کاغذی دارای بازده فیلتراسیون 99.7 درصد در 3 میکرون هستند و بخش عمده ای از ذرات بزرگ را برای جمع آوری و دفع آسان فیلتر می کنند.

جاروبرقی صنعتی داروسازی

با کیفیت ترین دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی  برای کارخانه های تولید کننده مواد دارویی ساخته شده اند که بیشترین ایمنی را فراهم می کنند که مخازن استیل دارند و مجهز به فیلتر هپا یا یولپا می باشند. البته این فیلترها فیلتر ثانویه دستگاه بوده و دستگاه یک فیلتر اصلی ستاره ای معمولا کلاس ام نیز دارد. برای جلوگیری از خطر گرفتگی فیلتر و فشار آمدن به موتور حتما این رده از جارو برقی ها باید مجهز به سیستم نظافت فیلتر باشند که معمولا از نوع دمش هوای معکوس است

از آنجا که دستگاه های جاروبرقی صنعتی با هدف خاص تولید شده اند دارای ویژگی های خاص می باشند که عملکرد آنها را در شرایط کار سخت راحت تر می کند و خطر آسیب به اپراتور را به حداقل می رساند. بعنوان مثال مدل های آب و خاک دارای  مکانیسم های جلوگیری از سرریز مایعات جمع آوری شده و آسیب دیدن موتور هستند، مانند سنسور مایع یا شیر شناور که به طور خودکار مکش را هنگام پر شدن مخزن  خاموش می کنند و از کارگران و تجهیزات محافظت می کنند. سایر مکنده های آب و خاک روشهای ساده تخلیه و یا پمپ را ارائه می دهند که خم شدن بیش از حد را از بین می برد و روند دفع و تمیز کردن را ساده تر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.