دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

نوع زمین فاکتور حیاتی در خرید اسکرابر صنعتی

زمین  بخش مهمی از هر ساختمان است و یکی از نخستین چیزهایی است که مشتریان هنگام وارد شدن به محل کار شما آن را می بینند. آن می تواند اتمسفر ساختمان شما را بهبود ببخشد و همچنین سطح حرفه ای بودن شما را نشان دهد. یک زمین تمیز و نگهداری شده احساس خوب ایجاد می کند حال آنکه زمین آلوده و به خوبی نگهداری نشده ممکن است باعث فراری شدن مشتریان بالقوه شما شود.  با این فرض برای یک صاحب کسب و کار همانند شما ضروری است که زمین ساختمان محل کار خود را بصورت منظم تمیز کنید و از آن نگهداری نمایید.
با توجه به اینکه تمیز کردن زمین ها در ساختمان های بزرگ به روش دستی تقریبا غیرممکن است شما ممکن است بخواهید در خرید یک ابزار نظافتی قابل اطمینان سرمایه گذاری کنید.  رنج گسترده ای از تجهیزات نظافت و شستشوی صنعتی زمین در بازار موجود است که یکی از آنها اسکرابر صنعتی می باشد.  هنگام انتخاب یک اسکرابر صنعتی  شما باید نوع زمینی را که قرار است تمیز شود تعیین کنید.  به این طریق شما می توانید نوع مناسب از کفشوی صنعتی را خریداری کرده و حداکثر استفاده را از آن ببرید.
انواع متفاوت کفپوش
یک اسکرابر صنعتی می تواند نظافت را ساده تر و کارآمدتر نماید اما فقط در صورتیکه با نوع زمین در ساختمان شما مچ باشد. برای مثال دستگاههای اسکرابر صنعتی مجهز به برس های زبر برای بتن مناسب هستند زیرا چنین دستگاه زمین شوی صنعتی حتی  می تواند خلخل و فرج سیمان را تمیز کند.  در حالیکه اسکرابر صنعتی با درجه سایندگی کمتر به شما به راحتی کمک می کند که کفپوش های چوبی یا وینیل را نگهداری نمایید.
برای زمین های انبارها یا خرده فروشی ها شما نیازمند یک اسکرابر صنعتی هستید که ظرفیت پوشش دهی مناطق بزرگ را داشته باشد. اسکرابرهایی هستند که می توانند زمینی با مساحت بین 20000 تا 70000 فوت مربع را در یک ساعت تمیز کنند.  یک کفشور صنعتی با ظرفیت کوچکت ممکن است یک سرمایه گذاری عاقلانه در مواردی نباشد که نیازمند زمان طولانی برای تمیز کردن کل زمین هستند. 
شما همچنین باید تعیین کنید که نرخ رفت و آمد یا ترافیک  در یک ناحیه که می خواهید تمیز کنید چقدر است.  برای مثال، اگر شما نیاز به یک اسکرابر صنعتی برای پولیش بخش هایی داشته باشید که تعداد زیای افراد هر روز در آنها رفت و آمد دارند، شما نیازمند تجهیزاتی هستید که بتوانند زمین را سریعا خشک کنند. یک اسکرابر که بی صدا عمل می کند برای جلوگیری از حواس پرتی افراد توصیه می شود.
فقط برخی از انواع زمین ها هستند که یک اسکرابر صنعتی می تواند از آنها مراقبت نماید. قبل از خرید کردن، اطمینان حاصل کنید که مدلی که شما در حال خرید آن هستید با نوع زمینی که دارید فیت است. فقط به این طریق است که شما می توانید ارزشی در قبال پولی که پرداخت کردید به دست آورید و نتایج نظافتی بهینه به دست آورید. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید  با یک تولیدکننده و عرضه کننده قابل اعتماد که بتواند به شما مشاوره کارشناسی بدهد مشورت کنید

در یک اسکرابر دنبال چه چیزی باشید؟

اغلب کسب و کارها می توانند بخش زیادی از بودجه نظافتی خود را صرف نیروی انسانی کنند بنابراین به کارگیری تجهیزات و منابعی که بتواند به آنها در کاهش هزینه ها کمک کند برای پیشرفت آنها حیاتی می باشد. یک اسکرابر می تواند ابزاری برای صرفه جویی مالی باشد که هر کسب و کاری قادر بر سرمایه گذاری بر روی آن است. دستگاه های اسکرابر بسیار موثر هستند و بر روی سطوح متنوعی قابل استفاده می باشند و سودمندی را افزایش می دهند.

اگر در بازار به دنبال یک اسکرابر یا کفشوی صنعتی خوب هستید، برخی پارامترهایی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

سهولت کاربری

یک اسکرابر یا زمین شوی صنعتی باید به راحتی قابل استفاده باشد. اگر شما نتوانید بفهمید چگونه از دستگاه خود استفاده کنید و به ویدئوهای آموزشی کار کردن با دستگاه کفشور نیز دسترسی نداشته باشید این دستگاه برای شما خوب نیست و به صرفه جویی مالی و زمانی شما نیز کمک نخواهد کرد.  کار کردن با یک دستگاه کف شوی صنعتی نباید از شما یا نیروهای خدماتی شما زمان زیادی بگیرد تا یاد بگیرید که چگونه با آن کار کنید.

ظرفیت مخازن اسکرابر

مخازن آب کثیف و تمیز اسکرابر با متناسب با ماشنی باشد. مخزن بزرگتر همیشه خوب نیست. بعضی از کارآمدترین دستگاه های اسکرابر دارای مخزن آب تمیز و کثیف کوچک هستند.

دید کامل کاربر

کسی که از اسکرابر استفاده می کند باید قادر باشد پشت سر خود و مسیر پیش روی خود را به راحتی ببیند، چه از یک اسکرابر دستی استفاده کند یا یک مدل سرنشین دار یا خودرویی. اگر شما نتوانید به درستی ببینید که کجا را تمیز می کنید ممکن است با چیزی یا کسی برخورد کنید و موجب خسارت و آسیب شوید.

سرویس دستگاه

بررسی کنید که مدل اسکرابری که انتخاب کرده اید هر چند وقت یکبار نیاز به سرویس و نگهداری دارد و تا چه حد به دستورالعمل نگهداری از دستگاه، قطعات یدکی و قطعات مصرفی آن دسترسی دارید و می توانید آنها را بدون نیاز به یک نیروی متخصص تعویض کنید.

امکانات

بهترین مدل های اسکرابر مدل هایی هستند که با برس ها و تی هایی ارائه می شوند که به راحتی قابل جدا شدن هستند. در مورد امکانات ماشین و تجهیزات جانبی که بصورت مجزا امکان خرید آنها را دارید تحقیق کنید.

توجه به نکات ذکر شده به شما کمک می کند تا اسکرابر مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

تمیز کردن بتن با واترجت صنعتی

آیا از پاک کردن لکه های گریس و چربی که ظاهر کفپوش بتنی تعمیرگاه ماشین شما را زشت می کنند خسته شده اید؟ این گونه لکه ها به سطح زمین چسبیده ظاهر آن را ناخوشایند می کنند و سرسختی آنها باعث می شود که یکی از دشوارترین سطوح برای شستشو سطحوح بتنی باشد. اما از بین بردن آلودگی، روغن، گریش و جرم برای یک واترجت صنعتی چندان دشوار نیست،  فقط کافی است بدانید چه فشار عملیاتی را برای دستگاه واترجت صنعتی خود باید انتخاب کنید تا کفپوش بتنی شما مثل روز اول تمیز و پاکیزه شود.

شستن

برای شستن زمین بتنی با استفاده از کارواش صنعتی بهتر است پروژه خود را به چند بخش تقسیم کنید.  این روش به شما کمک می کند که عملیات را بهتر انجام داده و مواد شوینده مصرف شده را کاملا پیش از خشک شدن آنها آبکشی کنید.

مرحله اول اعمال ماده شوینده است، 5 تا 10 دقیقه زمان دهید تا بخوبی روی بتن عمل کند. اگر در این زمان بخش های از زمین شروع به خشک شدن کرد دوباره روی آن محلول شوینده پاشش کنید. زمان دادن به محلول شوینده باعث نفوذ آن شده و سبب می شود که آلودگی و چربی شروع به سست شدن کرده و از بتن جدا شوند.

پاشش آب پرفشار با واترجت صنعتی

هنگامی که ماده شوینده کار خود را انجام داد باید آب پرفشار توسط واترجت صنعتی بصورت اسپری روی سطح پاشش شود و سپس چرم و مایع شوینده باقی مانده آبکشی شود. مطمئن شوید که بصورت پیوسته و صاف حرکت می کنید در نتیجه رگه بر جای نمی ماند. محلول شوینده و آلودگی را بصورت یکنواخت با حرکات جاروبی تمیز کنید و وقت بگذارید.  این مرحله جایی نیست که بخواهید آن را سرسری و بی حوصله انجام دهید. برای بخش هایی که به شدت کثیف هستند، ممکن است نیاز داشته باشید از حرکات جاروبی بیشتر استفاده کنید. همچنین آهسته حرکت کردن روی این بخش ها کمک کننده خواهد بود و اجازه دهید واترجت صنعتی جادوی خود را به شما نشان دهد.

نازل دوار

 یک نازل دوار می تواند زمان شستشو را تا 40% کاهش دهد و برای پاشش آب پرفشار و رفع لکه های سرسخت بسیار سودمند باشد.  این نازل فشار آب خارج شده از واترجت صنعتی را که توسط سطح زمین حس می شود افزایش می دهد و لکه های روغن و گریس را می شکند که به هیچ شکل دیگری سست نمی شوند. این نازل همچنین برای رفع قارچ، کپک و خزه مناسب هستند.

برای حفظ ایمنی شما مهم است که اطمینان حاصل کنید که نازل دوار همیشه در چرخش است وقتی که شما در حال استفاده از واتر جت صنعتی هستید و هرگز نباید جریان آب را به سمت خود یا دیگران نشانه گیری کنید. از پاشش آب به روی چراغ برق اجتناب کنید زیرا می تواند باعث شکستن آنها و جراحت شود.

نازل کف شوی

در جایی که زمان حیاتی است و نازل دوار به اندازه کافی سریع نیست می توانید از یک نازل کفشوی صنعتی با واترجت صنعتی خود استفاده کنید. این تجهیز موجب تسریع عملیات می شود زیرا می تواند سطح بیشتری را در زمان کمتر پوشش دهد. هنگامی که نازل کف شوی را به جلو هدایت می کنید دو جریان آب چرخشی داخل رینگ نازل به فشار بالا پاشش شده و لکه ها را پاک می کند. نتیجه نهایی بسیار یکنواخت تر و حتی تمیزتر است. نازل کف شما  کیفیت شستشوی بهتری را با سرعت بالاتری برای شما فراهم می کند.