دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

اسکرابر اوربیتالی

دنیای نظافت و مراقبت از سطوح کف با تکامل اسکرابر های اوربیتالی کاملا تغییر کرده است. در طول دهه گذشته، این تکنولوژی باعث شده است که لایه برداری سطوح کف یا بعبارتی کفسابی زمین با مواد شیمیایی قوی تقریبا کاملا منسوخ شود. برخی موارد وجود دارد که در خصوص این نوع دستگاه کفشوی صنعتی باید بدانید.


اسکرابر اوربیتالی چگونه عملیات لایه برداری از زمین را انجام می‌دهد.

هنگامی که عملیات لایه برداری با استفاده از یک اسکرابر اوربیتالی انجام می شود، پرداخت زمین بصورت مکانیکی با استفاده از یک پد ساینده برداشته می شود. سری اسکراب دستگاه از حرکت اوربیتالی سریع به جای حرکت چرخشی برس اسکرابر صنعتی سنتی استفاده می کند. به خاطر این حرکت اضافی و یک پد مخصوص، برداشتن پرداخت کفپوش سریعتر و راحت تر انجام می شود.

چیزی که باید به خاطر داشته باشید آن است که تنها پرداخت سطحی کفپوش با این فرایند از بین می رود. هنگامی که پوشش جدید به زمین کاملا لایه برداری شده اعمال می شود، نخستین لایه پوشش یا پرداخت توسط زمین جذب می شود. بعد از این اینکه این لایه اولیه روی زمین به خوبی جای گرفت، لایه های بعدی روی سطح قرار می گیرند. و این همان لایه ای است که توسط اسکرابر اوربیتالی قابل برداشتن است.


انواع اسکرابر اوربیتالی

بطور کلی دو نوع دستگاه زمین شوی صنعتی اوربیتالی وجود دارد مدل Upright و اسکرابر اتوماتیک با سر اوربیتالی.

مدل های Upright مشابه با دستگاههای تک برسه یا پولیشرها هستند. این دستگاه ها معمولا بصورت کابلی ارائه می شوند اگرچه برخی از تولیدکنندگان ممکن است ورژن های باتری دار هم تولید کنند. این مدل ها معمولا نسبت به اسکرابرهای اتوماتیک پرتابل‌تر هستند. این دستگاه ها در هر دو عملیات لایه برداری خشک و مرطوب قابل استفاده می باشند. اگرچه استفاده از آنها در روش خشک بهتر است همراه با یک جاروبرقی انجام شود. کنترل گرد و غبار ریزی که از زمین می آید می تواند دشوار باشد و این ذرات ریز برای سلامت اپراتور خطرناک هستند.

دومین مدل اسکرابر های اتوماتیک با سری مربع شکل هستند. این دستگاه ها دارای سیستم پاشش آب یکپارچه و همچنین سیستم مکش می باشند. به همین علیت می توانند پرداخت زمین را خیلی سریع بردارند. مزیت دیگر آنها است که بصورت باتری دار تولید می شوند. آب بصورت پیوسته روی سری اسکرابر صنعتی اوربیتالی پاشش می شود  و گرد و غبار را حذف می کند.  سری اسکرابر و پد ساینده دوغاب سبکی ایجاد می کنند که توسط سیستم مکش جمع آوری می شود. این یعنی لایه برداری زمین در حد کار کردن با یک دستگاه کفشور صنعتی ساده است.


چه چیز دیگری باید بدانید

همه کفپوش ها با یک اسکرابر اوربیتالی قابل لایه برداری نیستند. اگر پرداخت بسیاری کثیف یا آسیب دیده باشد، لایه برداری شیمیایی ممکن است لازم باشد تا عملیات ترمیم زمین به خوبی انجام شود. گفته می شود که با اسکرابر صنعتی می توان بخش عمده پوشش سطحی را برداشت سپس از لایه بردار شیمیایی استفاده کرد و استفاده از این دستگاه کل پروسه را به میزان قابل توجه تسریع می کند.

مزایای واترجت صنعتی برای کسب و کارها

اگر محل کسب و کار شما بزرگتر از منزلتان است مشخص است که تمیز کردن این محل کار دشواری است. بعنوان یک صاحب کار یا مدیر احتمالا وقت این را ندارید که نگران ظاهر فضای خارجی خود و این باشید که چگونه به چشم عابرین و مراجعه کنندگان می رسد.انتخاب یک واترجت صنعتی حرفه ای برای تمیز کردن طبق یک برنامه زمانی منظم می تواند خیال شما را راحت کرده و به شما اجازه دهد که روی مسائل مهمتری تمرکز کنید. با یک دستگاه کارواش صنعتی نظافت حرفه ای و ایجاد فضایی که بهترین تاثیر اولیه را بر مراجعه کنندگان داشته باشد بسیار آسان است.

کسب و کارهایی که مشتری را در محل خود می پذیرند نگرانی های زیباشناسی بیشتری دارند. اگر شما با یک مشتری بالقوه روبرو می شوید قطعا برای القای تاثیر اولیه عالی به او نگران خواهید داشت. اگر محل کسب و کار شما و محوطه خارجی آن تمیز باشد می تواند به شکل عالی از مزایای جذب مشتری بهره ببرید. یک واترجت صنعتی می تواند جای پارک خودروها (پارکینگ)، معابر و نمای هر ساختمانی را به گونه ای تمیز کند که عالی به نظر برسد. همچنین از واترجت صنعتی برای شستشوی علائم و لوگوی نصب شده روی ساختمان یا بیلبوردها نیز استفاده کرد. دستگاه‌های واترجت صنعتی حرفه ای به شما کمک می کنند که با اعتماد به نفس بالا تبلیغ کنید.

زمین یا کفپوش یک محیط صنعتی همانند کارخانه یا هر نوع سایت صنعتی دیگر بیش از هر بخش دیگری در معرض آلودگی و کثیفی است. زیرا ماشین آلات بر روی آن قرار گرفته و کارکنان بصورت مرتب بر روی آن در حال رفت و آمد هستند بنابراین طبیعی است که زمین کارخانه به سرعت با انواع آلودگیها کثیف شود. اگر شما می خواهید تمیزی زمین در یک محیط صنعتی را حفظ کنید استفاده از یک واترجت صنعتی یا جت واتر یک گزینه خوب است. البته باید توجه کنید که تنها افراد آموزش دیده و متخصص قادر هستند که زمین را بدون آنکه ماشین آلات خیس شوند و آسیب ببینند تمیز کند و آن را به شکل صاف و آماده استفاده بر جای گذارد. می توانید از واتر جت صنعتی در روزهای تعطیل آخر هفته استفاده کنید تا زمان خواب برای خط تولید به وجود نیاید.  دستیابی به یک زمین تمیزتر حتی در دشوارترین شرایط کاری نیز امکان پذیر است.

مزیت اصلی استفاده از واترجت صنعتی برای حفظ پاکیزگی و ارتقاء ظاهر ساختمانهای تجاری  سازگاری این روش با محیط زیست است. کسب و کارها زیر میکروسکوپ بازرسین قرار دارند و چگونگی عملکرد آنها ممکن است در معرض قوانین بیشمار باشد. تمیز کردن سازه ها با استفاده از روشهای متعارف به معنای مصرف مقادیر بسیار زیادی مواد شوینده است. این ترکیب مواد شوینده و آب مصرف شده می تواند تاثیر بسیار نامطلوبی بر روی محیط زیست داشته باشد. استفاده از واترجت صنعتی روشی است که بدون مصرف مواد شوینده و با مصرف آب کمتر نتایجی بهتر و مطلوب تر برای شما به ارمغان می آورد.

هیچ بخشی از فضای خارجی محل کسیب و کار خود را اگر ضروری نیست عوض نکنید. ممکن است بعضی اوقات به نظر برسد که سنگفرش یا لوگو باید عوض شوند چون بسیار کثیف شده اند. اما شستشوی کامل و باکیفیت می تواند یک راهکار خوب باشد. اگرچه استفاده از یک واترجت صنعتی موثر و از لحاظ زمانی مقرون به صرفه است اما مهمترین مزیت این روش مقرون به صرفه بودن آن می باشد. بعنوان یک صاحب کسب و کار شما می خواهید هزینه ها را به حداقل برسانید. انتخاب روش بهرهگیری از کارواش صنعتی بعنوان جایگزینی برای تعویض بخش هایی از سازه به شما کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهید. شم می توانید بر پیشرفت روز افزون خود تمرکز کنید در حالیکه  واترجت صنعتی محل کار شما را در حد مطلوب پاکیزه و تمیز حفظ می کند.


 

نکات ایمنی در تمیز کردن زمین با اسکرابر

دستگاههای اسکرابر صنعتی مدرن دارای امکانات ایمنی معینی هستند که به گونه ای طراحی شده اند تا هر گونه خطر را برای اپراتورها کاهش دهند. همچنان مهم است که از نکات ایمنی هنگام استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی همانند اسکرابر آگاه باشیم. در این پست برخی نکات ایمنی که هنگام استفاده از دستگاه های زمین شوی صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد در کنار هم بیان شده است.


اماده سازی اسکرابر

باید تمام بخش های دستگاه اسکرابر به دقت بازبینی شود تا ایمنی تضمین گردد. همچنین ایده خوبی است که برخی کنترلهای اولیه  هنگام استفاده از دستگاه کفشوی صنعتی انجام شود.

مثلا اگر دستگاه دارای موتور احتراقی است سطح مایع هیدرولیک، میزان سوخت، میزان روغن و خنک کننده موتور باید قبل از کار کردن با دستگاه چک شود. تمام فیلترها و شیلنگ های مکش باید عاری از هر گونه آلودگی و گرفتگی باشند.  اگر دستگاه کفشور در جلو و عقب دارای چراغ است یا مجهز به چراغ ایمنی است، باید تمام این چراغ ها به همراه ترمز و فرما (در مدل های اسکرابر خودرویی) چک شود. تا عملکرد درست ماشین تضمین گردد.


برخی احتیاط ها

مهم است که هرگز از هیچ نوع ماده قابل اشتعال داخل یا اطراف دستگاه اسکرابر استفاده نشود زیرا این مواد ممکن است منفجر شده یا آتش بگیرند. منبع جرقه زنی باید دور از باتری های دستگاه نگه داشته شود. برای پر کردن مخزن آب تمیز اسکرابر صنعتی از دستورالعمل هندلینگ و مخلوط کردن ارائه شده برای ماده شوینده استفاده کنید و فقط از مواد شوینده مجاز و تایید شده توسط تولیدکننده یا ارائه کننده دستگاه کفشوی صنعتی استفاده کنید. اگر از ماده شوینده ای که برای کار با اسکرابر تولید شده است استفاده نکنید ممکن است دستگاه شما آسیب ببیند.

معمولا دمای آب ریخته شده داخل دستگاه نباید بیش از 60 درجه سانتیگراد باشد و باید اطمینان حاصل شود که بعد از استفاده از دستگاه آب به شکل درست تخلیه و دفع شود.

تنها باید از تجهیزات جانبی همراه اسکرابر صنعتی استفاده شود که توسط تولیدکننده به تایید رسیده اند.


استفاده از اسکرابر صنعتی

هنگامی که در حال کار با دستگاه هستید،  افراد باید در فاصله مناسب از محل کار دستگاه باشند تا از تصادف جلوگیری شود و اپراتور به هیچ عنوان نباید دست خود را به بخش‌های متحرک دستگاه نزدیک کند. همچنین مهم است که اپراتور لباس مناسبی بپوشد و از زیورآلات آویزان و لباس های گشاد استفاده نکند.

هنگامی که با اسکرابر کار می کنید، به آهستگی شروع به کار کنید، با دقت دور بزنید و بدون چرخش چرخ های دستگاه بایستید. بعضی وقتها، نخ، بندهای پلاستیکی یا دیگر آلودگیهای مشابه ممکن است دور بپیچند و گیر کنند که در این حالت باید از برس ها جدا شوند.

اگر اپراتور لازم است دستگاه را بدون حضور خود ترک کند باید کلید از روی اسکرابر صنعتی برداشته شود. کاربر دستگاه همچنین اگر احساس سرگیجه می کند یا بیمار است نباید از کف شوی صنعتی استفاده کند. به صورت مشابه اپراتور باید از کار با دستگاهی به بصورت بیش از حد لرزش دارد یا به هر شکل غیرایمن به نظر می رسد اجتناب کند.

باید از جابجا کردن افراد و اشیاء با اسکرابر صنعتی اجتناب کرد.

رعایت نکات ایمنی و احتیاطات هنگام استفاده از اسکرابر بهترین راه برای تضمین ایمنی کاربر و افرادی است که در محل حضور دارند.