دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

نظافت سطوح کف در مدرسه با اسکرابر صنعتی

مدرسه ها از دستگاه های اسکرابر صنعتی یا کفشوی برای نظافت روزانه سطوح کف سخت خود مثل کفپوش چوبی ورزشگاه استفاده می کنند. اگر می خواهید یک اسکرابر انتخاب کرده و برای نظافت روتین خود از آنها استفاده کنید لطفا نکات زیر را به خاطر بسپارید:

اگر کفپوش چوبی شما جدید است یا کمتر از یک سال از زمان نصب آن گذشته است از دستورالعمل تولیدکننده کف شوی صنعتی برای نظافت زمین پیروی کنید. توجه کنید که ممکن است استفاده از اسکرابر بر روی زمین برای نظافت روتین باعث از بین رفتن گارانتی کفپوش شود.

همیشه از یک برس یا بد تخصصی و نرم ترجیحا سفید رنگ همراه دستگاه استفاده کنید. هرگز از برسی که برای بخش‌های دیگر مجموعه استفاده می شود بر روی کفپوش های حساس مثل کفپوش چوبی بخش ورزشگاه استفاده نکنید.

کاملا مخزن آب تمیز دستگاه اسکرابر صنعتی را تخلیه و آبکشی کنید تا هر گونه ماده شیمیایی از آن خارج شود.

از دستگاه زمین شوی صنعتی نباید به هیچ عنوان تا 30 روز بعد از سرویس و پوشش دهی مجدد سالیانه کفپوش استفاده شود. اگر از دستگاه در این دوره استفاده کنید ممکن است خطر ایجاد خراش و خط را بر روی کفپوش شما به همراه داشته باشد.

تلاش کنید که رطوبت مازاد از بخش‌های متصل کننده کفپوش ها کاملا مکش و جمع آوری شود. در طول ماه های سرد سال کفپوش منقبض می شود و فاصله بین آنها عریض تر می گردد. بنابراین همیشه همراه با اسکرابر صنعتی خود از یک تی مناسب استفاده کنید و قبل از شروع عملیات از سالم بودن آن و عدم وجود پارگی و خرابی در تی مطمئن شوید زیرا باقی ماندن رطوبت مازاد می تواند به تاب برداشتن یا فرورفتگی کفپوش منجر شود.

پرداخت سطوح کف شما ممکن است مستعد خراش های میکرو باشد که می تواند باعث مات شدن ظاهر کفپوش شود بنابراین به هیچ عنوان از برس و پد کثیف یا بسیار زبر بر روی کفپوش استفاده نکنید.

هرکز هنگام کار با اسکرابر از فشار بیش از حد بر روی برس استفاده نکنید.

بخاطر بسپارید که هدف حفظ ظاهر کفپوش در بالاترین سطح در طول سال تحصیلی از طریق نگهداری پیشگیرانه، تی کشی برای جمع آوری گرد و غبار، لکه گیری و تی کشی مرطوب است. نگهداری پیشگیرانه با استفاده از قرار دادن پادری مناسب در ورودی ها آغاز می شود که آلودگی، جرم و گرد و خاک را در همان ورودی های باشگاه یا سالن ورزشی جذب می کند.

استفاده از دستگاه های اسکرابر صنعتی به سالم تر شدن محیط مدرسه کمک می کند زیرا با کاهش زمان لازم برای نظافت بخش های مختلف و افزایش کارایی و کیفیت به میزان قابل توجه به نیروهای خدماتی مدرسه امکان می دهد که بر روی نظافت بخش‌های دیگرکه از لحاظ بهداشتی مهم تر هستند و تاثیربیشتری بر سلامت دانش آموزان و کارکنان مدرسه دارد، تمرکز کنیدد. مثلا نظافت دستگیره ها که در تماس مستقیم با دست افراد قرار دارند و منبع انتقال بیماری هایی همانند سرماخوردگی و آنفولانزا می باشند. در عین حال نظافت موثر و اصولی سطوح کف نیز مورد غفلت و اهمال کاری قرار نمی گیرد.

بدون شک قیمت اسکرابر بسیار بسیار بیشتر از ابزارهای نظافت دستی مثل تی و سطل است و ممکن است این سوال پیش بیاید که آنها ارزش سرمایه گذاری دارند یا نه؟ پاسخ بله است. این دستگاه های سودمند تعداد نیروی خدماتی مورد نیاز را کاهش می دهند، میزان مصرف ماده شوینده را کم می کنند، از چندباره کاری جلوگیری می نمایند، اگر به شکل درست نگهداری و استفاده شوند تا بیش از 10 سال عمر می کنند. تمامی این فاکتورها بر روی هم نشان می دهد که خرید اسکرابر صنعتی و استفاده از آن یک سرمایه گذاری عاقلانه و منطقی است که با صرفه جویی در منابع باعث بازگشت سریع سرمایه اولیه شما شده و در عین حال محیطی بسیار پاکیزه تر و سالم تر را برای شما فراهم می نماید.