دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی

دستگاه های جاروبرقی صنعتی در صدها کارخانه تولیدکننده و فعال در صنعت مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. از این تجهیزات کارآمد میتوان در سرویس و نگهداری کلی، نظافت تخصصی، خطوط بسته بندی، یکپارچه سازی فرایند، جمع آوری مایعات و تطبیق شرایط کاری با استانداردهای وضع شده از لحاظ گرد و غبار قابل انفجار و ... استفاده کرد.

مزایای جاروبرقی صنعتی برای صنایع غذایی

در پاسخ به این سوال که چه ویژگی ها و مزایایی از یک جاروبرقی صنعتی برای رفع نیازهای صنایع غذایی مفید هستند می توان بیان نمود که در کنار موتورهای قابل اطمینان و دارای کیفیت بالا و سیستم فیلتراسیون عالی، دستگاه های مکنده یا جارو برقی صنعتی در مدل های بسیار متنوع با طیف گسترده ای از خرطومی ها و تجهیزات جانبی موجود هستند تا امکان انتخاب مدلی کاملا متناسب با چالش های نظافتی و شرایط کاری یک کارخانه یا محیط صنعتی خاص برای هر مشتری وجود داشته باشد. این مدل ها و تجهیزات متنوع شامل موارد زیر است

انواع کیت های نظافت تخصصی سطوح واقع در ارتفاع برای نظافت لوله ها، دریچه های تهویه و قسمت بالای ماشین الات و دستگاه های خط تولید

لوله ها و سری های مقاوم در برابر حرارت بالا و فیلترهای نومکس که می توانند در برابر دمای بسیار بالای اجاق یا فر مقاومت کنند

دستگاه های جاروبرقی صنعتی با مخزن یا بدنه تماما استیل مقاوم در برابر خوردگی که به سرعت قابل شستشو هستند تا هیچگونه پسماند مواد غذایی در آنها باقی نماند.

سری های دارای کدگذاری رنگی برای جلوگیری از انتقال آلودگی

مکنده ها و جارو برقی های ضدانفجار با تجهیزات آنتی استاتیک برای محافظت از کارکنان در برابر خطرات بالقوه ناشی از جرقه زنی ناخواسته و خطرناک

چرا دستگاه های جاروبرقی صنعتی بهتر از تی ها، جارو ها و دمنده های هوای ارزان قیمت هستند؟

اغلب تولیدکنندگانی که از تی و جارو یا کمپرسور هوا استفاده می کنند عملیات نظافتی را از بالای کارخانه شروع کرده و به سمت پایین حرکت می کنند و در مسیر خود گرد و غبار و پسماند و زباله ها را جاروب می کنند. این پروسه نه تنها زمان بر است بلکه در واقع فقط باعث انتشار دوباره ذرات در هوا می شود مخصوصا اگر از کمپرسور هوا استفاده شود. تی ها و جاروها نیز خود می توانند با بخش کردن باکتری ها از یک بخش دستگاه ها به بخش دیگر باع افزایش آلودگی شوند.

مقایسه تی، جارو و کمپرسور هوا با جاروبرقی صنعتی

کارایی یک مکنده یا جارو برقی صنعتی کارآمد می‌تواند زمان نظافت را به نصف کاهش دهد و باعث میلیون ها تومان صرفه جویی مالی گردد. اگر برای نظافت بخشی به 3 نیروی خدماتی و 2 ساعت زمان نیاز باشد بااستفاده از یک جاروبرقی صنعتی می توان همین عملیات نظافت را به شکل باکیفیت تر تنها با یک نیروی خدماتی و در یک ساعت انجام داد. با محاسبه هزینه نیروی انسانی مشخص می شود که خرید یک جارو برقی یا مکنده صنعتی باعث بازگشت سرمایه در کمتر از دو ماه خواهد شد.

تفاوت جاروبرقی صنعتی با جاروبرقی تجاری

در پاسخ به کسانی که می گویند از تعویض مکرر جاروبرقی های خانگی بعد از هر بار خرابی خسته شده اند و می خواهند تفاوت این دستگاه ها را با رده صنعتی بدانند باید گفت که متداول ترین مشکل دستگاه های جارو برقی تجاری سوختن مکرر موتور آنهاست که به موتورهای ارزان قیمت و غیر قابل اعتماد مورد استفاده در این رده مکنده ها باز می گردد که به سرعت داغ می شوند. دستگاه های جاروبرقی صنعتی باکیفیت مجهز به موتورهای توربینی عالی هستند که برای استفاده پیوسته و بدون وقفه در کاربردهای صنعتی طراحی شده اند.

صرف نظر از مشکل داغ شدن و سوختن سریع موتور در جاروبرقی های تجاری ، این رده از مکنده ها در نگه داشتن مواد و آلودگی های جمع آوری شده بعلت فیلترهای ضعیف خود ناکارآمد هستند. در مقابل دستگاه های رده صنعتی به فیلترهای دارای سطح فیلتراسیون قابل توجه تجهیز شده اند که عملیات فیلتر کردن را بسیار کارآمدتر انجام می دهند. هر چه فیلتر بزرگتر باشد، فضای بیشتری برای به دام انداختن ذرات ریز و گرد و غبار داد برخلاف یک فیلتر گرفته که باعث افت مکش شده و عملکرد خوبی ارائه نمی کند. دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای سیستم های فیلتراسیون چندمرحله ای هستند. در این سیستم ها ذرات گرد و غبار از چندین مرحله فیلتراسیون عبور می کنند مثل فیلتر اصلی ستاره ای یا کارتریجی و فیلتر ثانویه هپا که هر کدام به شکل مانعی در برابر بعدی عمل می نمایند. هنگامی که ذرات به آخرین مرحله می رسند بخش اعظم گرد و غبار توسط فیلترهای قبلی فیلتر شده است. دستگاه های جاروبرقی تجاری تنها دارای یک سیستم فیلتراسیون یک مرحله ای هستند که به ذرات ریز و گرد و غبار اجازه می دهد که از فیلتر گذشته و وارد موتور شده و مجددا از طریق اگزوز دستگاه به هوای اطراف باز گردند.

برخلاف اغلب دستگاه های جاروبرقی تجاری، دستگاه های جاروبرقی صنعتی با امکانات متنوعی ارائه می شوند که مدت زمان استفاده از دستگاه را افزایش داده و طول عمر آن را زیاد می کند. برای مثال سیستم نظافت فیلتر دستی یا اتوماتیک که فیلتر را از لایه گرد و غبار تشکیل شده بر روی آن قبل از انکه باعث گرفتگی فیلتر شده و قدرت مکش را کاهش دهند، نجات می دهد. دستگاه های جاروبرقی صنعتی همچنین می تواند برای کاربردهای معین مثل عملکرد همزمان با ماشین آلات تولید یا قابل استفاده بودن توسط چند کاربر بصورت همزمان شخصی سازی شوند.

ارتقای جارو برقی از تجاری به صنعتی باعث صرفه جویی مالی و بازگشت سریع سرمایه می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.