دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

انواع موتور کارواش صنعتی

برای آنکه پمپ دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی بتواند فشار آب ورودی را افزایش دهد دستگاه نیازمند یک موتور است. در دستگاه‌های کارواش صنعتی از دو نوع موتور مختلف می توان استفاد کرد. موتور الکتریکی و موتور احتراقی (بنزینی یا دیزلی). دستگاه های واترجت صنعتی دارای موتور الکتریکی در رده کارواش صنعتی تک فاز و سه فاز تولید می شوند. بطور کلی دستگاه های جت واتر دارای موتور الکتریکی قیمت کمتری نسبت به مدل های بنزینی و دیزلی دارند چون تجهیزات به کار رفته در آنها کمتر است. از طرف دیگر چون کارواش صنعتی الکتریکی بخش هایی همانند مخزن سوخت ندارد بنابراین سبک تر هم هست. دستگاه های کارواش صنعتی الکتریکی سر و صدای کمتری دارند و دود و آلودگی ایجاد نمی کنند برای همین برای کاربرد در محیط های تجاری یا فضاهای سربسته مناسب هستند. از واترجت های الکتریکی تک فاز در محیط های تجاری و نماشویی ساختمان ها، مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می شود. مدل های سه فاز که قدرت بیشتری دارند در محیط های صنعتی در داخل و بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه‌های کارواش صنعتی بنزینی یا دیزلی نیاز به منبع برق ندارند برای همین بدون هیچ محدودیتی می توان آنها را در فضاهای باز که دسترسی به پریز برق ندارند استفاده کرد. در عملیاتی که لازم است در جاده ها، سایت های ساخت و ساز و ... انجام شود معمولا از این دستگاه هااستفاده می شود. دستگاه های کارواش صنعتی بنزینی یا دیزلی گران تر از مدلهای الکتریکی با فشار و دبی مشابه هستند و هنگام استفاده از آنها باید به  میزان سوخت دستگاه توجه نمود. این دستگاه ها چون مخزن سوخت دارند سنگین تر هستند و چون موتور احتراقی آنها گاز ایجاد می نماید باعث می شود که برای استفاده از فضاهای داخلی و بسته مناسب نباشند.

هنگام انتخاب یک کارواش صنعتی باید به این مسأله توجه کرد که دستگاه واتر جت صنعتی در چه فضایی و برای چه کاربردی قرار است مورد استفاده قرار گیرد. بدین ترتیب می توان انتخاب بهتری داشت.

خدمات کفسابی در کارخانه

در خانه ها و محیط هایی مثل فروشگاه ها و رستوران ها خدمات کفسابی به منظور صیقلی کردن کفپوش به کار رفته و زیباتر کردن محیط انجام می شود اما در یک محیط صنعتی مثل کارخانه مسأله زیبایی چندان مهم نیست پس چرا عملیات و خدمات کفسابی در کارخانه ها نیز انجام می شود. در حقیقت خدمات کفسابی تنها مخصوص سنگ نبوده و بر روی سطحی مثل بتن هم انجام می شود. اگر خدمات کفسابی بر روی سطح بتن در محیط های صنعتی مثل کارخانه ها با دستگاههای تخصصی کف ساب و توسط یک تیم حرفه ای از شرکت خدماتی نظافتی معتبر انجام شود مزایای متعددی خواهد داشت که نیازمندی های یک محیط صنعتی را تامین می نماید.

اولین مزیت خدمات کفسابی درچنین محیطی  آن است که استحکام سطح کف را افزایش می دهد. که این مساله در یک محیط صنعتی که بصورت مرتب در معرض رفت و آمد وسایل نقلیه صنعتی قرار دارند یا ممکن است قطعات سنگین روی زمین افتاده یا مواد شیمیایی روی آن ریخته شود بسیار مهم است. از سوی دیگر خدمات کفسابی باعث می شود که خط و خش روی سطح بتن کاملا از بین رفته در نتیجه یک سطح هموار شده بوسیله دستگاه کف ساب در مراحل بعدی خیلی راحت تر از سطوح ناهموار و زبر تمیز خواهد شد. در یک محیط صنعتی این مسأله خیلی مهم است چون میزان و حجم آلودگی در این محیط زیاد بوده و نظافت و شستشوی سطوح کف بطور کلی عملیات سخت و طاقت فرسا است که خدمات کفسابی می تواند آن را آسان تر نماید. ساده تر شدن عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف به معنی نیروی کار کمتر یا زمان کار کمتر و مصرف مواد شوینده و آب کمتر بوده که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. مزیت دیگر این روش حفظ بهداشت محیط است چون درزها و شکاف ها و حفرات از بین رفته و دیگر جایی برای انباشت آلودگی در سطوح کف وجود ندارد که باعث ارتقاء سطح بهداشت محیط می شود و سلامت بیشتر افراد حاضر در محیط را به همراه دارد.


برس اسکرابر

برس اسکرابر مهم ترین بخش دستگاه کفشوی صنعتی است که چرخش آن روی زمین باعث جدا شدن جرم و آلودگی از سطح شده و باعث می شود سطح تمیز شود. در واقع همانطور که یک فرد با سابیدن دستمال، تی یا فرچه روی زمین باعث شستشو می شود، برس اسکرابر هم این کار را انجام می دهد و با چرخش روی سطح و سایش ان سطوح کف را تمیز می کند با این تفاوت که برس اسکرابر توسط یک موتور چرخانده می شود و در نتیجه سرعت و فشار بالاتری داشته و قدرت پاک کنندگی آن خیلی بیشتر است. برس های اسکرابر یا دیسکی هستند یا رولری.

 برس دیسکی سطح تماس مناسبی با زمین داشته و فشار در بخش های مختلف ان یکسان توزیع می شود و برای استفاده بر روی انواع کفپوش‌ها مناسب است بنابراین اکثر دستگاه های اسکرابر با برس دیسکی ارائه می شوند.

نوع دیگر برس اسکرابر برس های رولری و غلطکی هستند. طراحی این برسهای استوانه ای شکل باعث می شود که الیاف برس به خوبی در خلل و فرج سطح وارد شده و آلودگی ها را خارج نمایند به همین دلیل اسکرابر های دارای برس های رولری دستگاه هایی مناسب برای استفاده بر روی سطوح متخلخل هستند. از طرف دیگر این نوع دستگاه های زمین شوی صنعتی دارای خاصیت جاروب کردن هستند و معمولا مجهز به یک سبد جمع آوری زباله می باشند یعنی اسکرابر ضمن شستشوی زمین عملیات جارو کردن را هم انجام می دهد و آلودگی های جامد را داخل سبد ذکر شده جمع آوری می کند.

نوع جدیدتر دستگاههای کفشور صنعتی دارای پدهای اوربیتالی هستند این پدهای مستطیل شکل برای شستشوی گوشه ها و زوایا و زیر موانع محیطی مثل میز و صندلی بسیار مناسب می باشند و دستگاههای اسکرابر دارای این نوع سامانه شستشو برای استفاده در محیط های دارای تراکم بالا خوب هستند.

در اغلب دستگاه های اسکرابر طراحی دستگاه به گونه ای است که دستگاه فقط قابل اتصال به برس دیسکی یا برس رولری با ابعاد مشخص می باشد اما در بعضی از مدل های پیشرفته امکان تعویض برس از دیسکی به رولری و بالعکس وجود دارد.

نظافت مجتمع تجاری توسط شرکت خدماتی نظافتی

یکی از خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خدماتی نظافتی خدمات نظافت مجتمع های تجاری می‌باشد. یک مجتمع تجاری یا مرکز خرید وسعت زیادی داشته و نظافت و شستشوی آن عملیاتی دشوار است. رفت و آمد مرتب افراد واستفاده از امکانات چنین محیطی باعث می شود که بخشهای مختلف مجتمع تجاری یا مرکز خرید مرتب در معرض آلودگی های مختلف باشند و برای حفظ بهداشت، پاکیزگی و زیبایی محیط باید به طور پیوسته تمیز شوند. انجام عملیات نظافتی بصورت پیوسته در چنین محیطی نیاز به تعداد قابل توجه نیروی خدماتی دارد که شاید برای صاحبان این کسب و کار استخدام آنها از لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد از سوی دیگر اگر این نیروها ماهر و آموزش دیده نباشند کیفیت مطلوب در عملیات نظافت به دست نمی آید که می تواند تاثیر خیلی منفی بر روی مشتریان و مراجعه کنندگان داشته باشد. پس بسیاری از صاحبان و مسئولین مجتمع های تجاری و مراکز خرید ترجیح می دهند برای نظافت مجموعه خود با یک شرکت خدماتی نظافتی همکاری کنند. حسن استفاده از خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خدماتی نظافتی آن است که یک پیمانکار نظافتی معتبر از تجهیزات به روز و مدرن برای انجام این عملیات استفاده می کند که شاید خرید انها به صرفه نباشد و از سوی دیگر نیروهای خدماتی این شرکت تماما متخصص حرفه ای و آموزش دیده هستند پس می توانند عملیات نظافتی را با کیفیت عالی و سرعت بسیار بالا انجام دهند  بدون آنکه کمترین مزاحمت را برای افراد حاضر در محیط ایجاد کنند.

خدمات قابل ارائه توسط یک شرکت خدماتی نظافتی برای مجتمع تجاری شامل پکیج های مختلفی است که می تواند نظافت عمومی فضای داخلی، نظافت محوطه خارجی، نماشویی را شامل شود. نظافت عمومی فضای داخلی خود بخشهای مختلفی دارد. شرکت خدماتی نظافتی برای نظافت داخلی معمولا از دستگاه اسکرابر، برای جمع آوری موضعی آلودگی ها از جاروبرقی، برای شستشوی سرویس های بهداشتی از بخارشوی و دستگاه های اسکرابر چند منظوره استفاده می کند. ترولی های نظافتی ابزارهای کاربردی دیگری هستند که غالبا توسط شرکت خدماتی نظافتی حرفه ای استفاده می شود تا سرعت و کیفیت عملیات افزایش یابد. در فضای خارجی یک مجتمع تجاری از سوییپر برای نظافت زمین، دستگاه تخصصی نماشوی برای شستشوی سطوح واقع در ارتفاع و از واترجت صنعتی برای رفع آلودگی های عمیق و موضعی از سطوح مختلف استفاده می شود.

واترجت صنعتی آب گرم

اغلب دستگاههای واترجت صنعتی آب را با همان دمایی که وارد پمپ شده است پاشش می کنند البته چون واترجت صنعتی بطور کلی دستگاهی است که فشار آب ورودی را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد در اثر این افزایش فشار دما نیز تا حدی افزایش می یابد اما دستگاه های کارواش صنعتی آب سرد همانطور که نام آنها مشخص می نماید دارای ماژول خاص برای گرم کردن آب نیستند. در مقابل مدل های واتر جت صنعتی آب گرم دارای یک واحد گرم کن هستند که وظیفه آن افزایش دمای آب است.

دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم برای نظافت و شستشوی آلودگی های قدیمی و همینطور آلودگی های چرب و گریسی بسیار خوب هستند. زیرا در این واترجت ها دمای آب به کمک فشار آمده و می توان بدون افزایش بیش از حد فشار با استفاده از انرژی حرارتی عملیات مورد نظر را انجام داد. آب گرم نه تنها قدرت پاک کنندگی بالاتری نسبت به آب سرد دارد بلکه قابلیت ضدعفونی کردن و از بین بردن میکروب ها و باکتری ها را هم دارد بنابراین واترجت صنعتی آب گرم برای استفاده  از محیط هایی که به بهداشت بالایی نیاز دارند مثل محل نگهداری طیور و دام یا بیمارستان و ... بسیار کارآمد هستند. به ویژه آنکه برخی مدل های واترجت صنعتی آب گرم می توانند بخار آب را پاشش کنند که دمایی بسیار بالا دارد و یک عامل ضدعفونی کننده قوی است و به همین دلیل است که واترجت صنعتی آب گرم کارواش بخار نیز نامیده می شود.

واتر جت صنعتی آب گرم چون تجهیزاتی بیشتر نسبت به مدل های جت واتر آب سرد دارد نسبت به مدل آب سرد با همان فشار و دبی قیمت بالاتری دارد اما این دستگاه دارای این مزیت است که وقتی واحد گرم کن دستگاه خاموش است. بعنوان یک دستگاه واترجت صنعتی آب سرد نیز قابل استفاده می باشد. البته در مقابل برخی از  دستگاه های کارواش صنعتی آب سرد را می توان به یک گرم کن خارجی وصل کرد و به این ترتیب دمای آب پاشش شده را افزایش داد.