دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

انواع موتور کارواش صنعتی

برای آنکه پمپ دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی بتواند فشار آب ورودی را افزایش دهد دستگاه نیازمند یک موتور است. در دستگاه‌های کارواش صنعتی از دو نوع موتور مختلف می توان استفاد کرد. موتور الکتریکی و موتور احتراقی (بنزینی یا دیزلی). دستگاه های واترجت صنعتی دارای موتور الکتریکی در رده کارواش صنعتی تک فاز و سه فاز تولید می شوند. بطور کلی دستگاه های جت واتر دارای موتور الکتریکی قیمت کمتری نسبت به مدل های بنزینی و دیزلی دارند چون تجهیزات به کار رفته در آنها کمتر است. از طرف دیگر چون کارواش صنعتی الکتریکی بخش هایی همانند مخزن سوخت ندارد بنابراین سبک تر هم هست. دستگاه های کارواش صنعتی الکتریکی سر و صدای کمتری دارند و دود و آلودگی ایجاد نمی کنند برای همین برای کاربرد در محیط های تجاری یا فضاهای سربسته مناسب هستند. از واترجت های الکتریکی تک فاز در محیط های تجاری و نماشویی ساختمان ها، مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می شود. مدل های سه فاز که قدرت بیشتری دارند در محیط های صنعتی در داخل و بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه‌های کارواش صنعتی بنزینی یا دیزلی نیاز به منبع برق ندارند برای همین بدون هیچ محدودیتی می توان آنها را در فضاهای باز که دسترسی به پریز برق ندارند استفاده کرد. در عملیاتی که لازم است در جاده ها، سایت های ساخت و ساز و ... انجام شود معمولا از این دستگاه هااستفاده می شود. دستگاه های کارواش صنعتی بنزینی یا دیزلی گران تر از مدلهای الکتریکی با فشار و دبی مشابه هستند و هنگام استفاده از آنها باید به  میزان سوخت دستگاه توجه نمود. این دستگاه ها چون مخزن سوخت دارند سنگین تر هستند و چون موتور احتراقی آنها گاز ایجاد می نماید باعث می شود که برای استفاده از فضاهای داخلی و بسته مناسب نباشند.

هنگام انتخاب یک کارواش صنعتی باید به این مسأله توجه کرد که دستگاه واتر جت صنعتی در چه فضایی و برای چه کاربردی قرار است مورد استفاده قرار گیرد. بدین ترتیب می توان انتخاب بهتری داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.