دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

اسکرابر چگونه به صرفه جویی مالی کمک می کند؟

بکارگیری دستگاه های مدرن و پیشرفته نظافتی همانند اسکرابر یا کفشوی صنعتی مکانیزه در عملیات نظافت و شستشوی زمین در مقایسه با شیوه های قدیمی مثل تی کشیدن یا جارو کردن با ابزارهای دستی مثل تی و سطل و جارو باعث ارتقاء کیفیت نظافتی به میزان چشمگیر می شود و سطح پاکیزگی و بهداشت محیط را بسیار افزایش می دهد. همچنین کار کردن با دستگاه زمین شوی صنعتی  برای تمیز کردن زمین بسیار راحت تر از ابزارهای دستی است و فشار بسیار کمتری را به نیروی خدماتی وارد کرده و از خستگی او جلوگیری می کند. اما دستگاه های اسکرابر صنعتی همانند سایر تجهیزات نظافتی مکانیزه و صنعتی قیمت بالایی دارند. این قیمت بالا به ویژه خود را در مقایسه با قیمت ابزارهای نظافت دستی نشان می دهد و شاید بعضی از افراد فکر کنند که سرمایه گذاری برای خرید یک کف شوی صنعتی چندان معقول و مقرون به صرفه نیست و به دلیل قیمت بالای دستگاه ها از خرید و بکارگیری آنها صرف نظر کنند. اما بررسی های دقیق مشخص می کند که خرید اسکرابر نه تنها اتلاف سرمایه نیست بلکه در طولانی مدت می تواند به صرفه جویی مالی نیز کمک کند. مهم ترین مزایای اقتصادی که خرید یک دستگاه کفشور صنعتی به همراه دارد عبارتند از:

کاهش هزینه نیروی انسانی با اسکرابر صنعتی

دستگاه  اسکرابر صنعتی یک دستگاه تخصصی برای شستن و خشک کردن سطوح کف است که در عملیات سخت و زمان بر نظافت و شستشوی سطوح کف می تواند جایگزین تعداد قابل توجهی از نیروهای خدماتی شده و در حقیقت باعث کاهش نیروی انسانی مورد نیاز و به تبع آن هزینه های مرتبط با آنها  می‌شود. اسکرابر سرعت عملیات نظافت و شستشوی زمین را به میزان چشمگیر افزایش می دهد. بنابراین ساعات کاری اپراتور دستگاه نیز نسبت به زمانی که همان نیرو لازم است با تی و سطل کار کند بسیار کمتر می باشد. این مسأله به ویژه در فضاهای بزرگ و وسیع بسیار مهم است. تصور کنید برای تمیز کردن زمین یک مرکز خرید بزرگ یا یک انبار صنعتی وسیع چند نفر نیرو لازم است. این نیروها باید چندین ساعت بصورت پیوسته کار کنند تا کل فضا را تمیز نمایند. همچنین محدودیت نیروی انسانی در تمیز کردن موثر آلودگی ها باعث می شود که در بسیاری از موارد نیاز به چندباره کاری باشد و همچنین برای خشک کردن زمین پس از تی کشی مرطوب نیز باید وقت و انرژی صرف کرد. حال آنکه همین فضا با کمک یک دستگاه اسکرابر و با نیاز به تنها یک نیروی خدماتی بعنوان اپراتور برای هدایت و کار کردن با دستگاه کفایت می کند.

کاهش میزان مصرف آب و مواد شوینده

هنگام تی کشی و استفاده از ابزارهای دستی مقدار زیادی از آب و مواد شوینده اتلاف می شود که به معنای تحمیل هزینه غیرضروی به مجموعه است اما یک دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی محلول شوینده به شکل کنترل شده روی زمین پاشش می کند و در بسیاری از موارد فشار و سرعت چرخش بالای برس برای جدا کردن هر گونه آلودگی از سطوح کف کفایت کرده و می توان عملیات شستشو را با استفاده از فقط آب و بدون اضافه نمودن ماده شوینده انجام داد. حذف مواد شوینده یا کاهش آن به مقدار حداقل  و کاهش میزان مصرف آب به معنای کاهش هزینه ها و صرفه جویی مالی است.

مراقبت از دارایی ها

هزینه خریداری و نصب کفپوش در هر محیطی به ویژه فضایی با مساحت بالا قابل توجه است. دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی با انجام عملیات نظافت و شستشو با بالاترین کیفیت، کمترین میزان مصرف آب و مواد شوینده و ایمن ترین روش به حفظ کیفیت و زیبایی اولیه کفپوش ها کمک می کند. بنابراین طول عمر آن را افزایش داد و هزینه های سرویس و تعمیر را کاهش داده و از صرف هزینه قابل توجه برای با تعمیر یا تعویض کفپوش جلوگیری می کند.

در نهایت می توان بیان کرد که اگر چه هزینه خرید یک اسکرابر صنعتی در مقایسه با تی و جاروی دستی بسیار بیشتر است اما اگر زمین شوی صنعتی از یک برند معتبر و شناخته شده خریداری شود و نسبت به کیفیت تولید آن اطمینان خاطر وجود داشته باشد. همچنین از دستگاه به شکل درستی استفاده شده و عملیات سرویس و نگهداری مناسب دستگاه پس از هر بار استفاده به خوبی انجام شود. این اسکرابر تا مدت ها بدون هیچ مشکلی کار کرده و عملیات تمیز کردن و خشک کردن سطوح کف را با بالاترین کیفیت انجام می دهد و برخلاف ابزارهای دستی استهلاک آن نیز بسیار کم خواهد بود.

بررسی موارد ذکر شده و کاهش کل هزینه ها نشان می دهد که خرید دستگاه زمین شوی صنعتی موجب بازگشت سریع سرمایه در کوتاه ترین زمان ممکن گردیده و روشی کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه برای شستشوی سطوح کف می باشد.