دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

راهکارهای نظافتی با سوییپر و اسکرابر

تاثیر اولیه همه چیز است. هنگامی که نوبت به نظافت فضای داخلی و خارجی محل زندگی یا کار شما می رسد شما نمی توانید تنها بر پروسه های پرکار، تجهیزات تاریخ گذشته یا یک شرکت خدمات نظافت غیرقابل اطمینان اتکا کنید. شما به تجهیزاتی مدرن همچون سوییپر یا اسکرابر نیاز دارید که برای ارائه نتایج مطلوب در محیط منحصر به فرد شما طراحی شده‌اند و برای پیدا کردن دستگاه مناسب باید نخست به موارد زیر توجه کنید.


نوع زمین

درک اینکه تجهیزات نظافتی چگونه به انواع کفپوش در فضای دخلی و خارجی پاسخ می دهند نخستین گام مهم است. گرد و غبار و جرم می تواند بر روی هر دو سطح سخت و نرم همانند ساینده عمل کند. نظافت و نگهداری منظم می تواند طول عمر کفپوش شما را افزایش دهد و ظاهر زیبای آن را حفظ کند، بنابراین می توانید از صرف بودجه تعمیرات برای هزینه های تعویض کفپوش غیرضروری اجتناب کنید.

مساحت محیط

سطح بهره وری می تواند به شما کمک کند که تشخیص دهید ایا برای محیط خود از اسکرابر یا سوییپری با سایز درست استفاده می کنید یا نه؟ فضاهای وسیع معمولا به دستگاههای بزرگتر نیاز دارند حال آنکه راهروها و فضاهای کوچک نیاز به ابزارهای متفاوتی همانند دستگاه های نظافتی جمع و جور با شعاع چرخش کوچک دارند.

نوع آلودگی

آلودگی که در محیط شما وجود دارد تعیین می کند که چه نوع تجهیزاتی باید انتخاب کنید. برای سطوح صاف که حداقل گرد و غبار و آلودگی را دارند، عملیات شستشو با اسکرابر صنعتی مناسب خواهد بود. برای محیط های خشن تر یا فضاهای خارجی که سطح پاکیزگی کمتری لازم است، جاروب کردن با یک پروسه دارای فیلتراسیون چندمرحله ای مثل استفاده از سوئیپر ایده ال است. اگر شما نیاز به جاروب کردن قبل از شستشو دارید، یک دستگاه ترکیبی را انتخاب کنید که هر دو عملیات را انجام می دهد. اگر گرد و غبار مشکل محیط شما است که یستم فیلتر گرد و غبار می تواند کمک کننده باشد.


مقایسه جاروب کردن با سوییپر و شستشو با اسکرابر

جاروب کردن

مزایا:

سوییپر های دستی یا خودرویی کاملا کارآمد هستند و می توانند نواحی کوچک یا فضاهای بزرگ را به سرعت تمیز کنند.  شما می توانید یک سویپر برای ریزترین گرد و غبار یا برای زباله‌های بزرگ در کاربردهای بیرونی ساختمان پیدا کنید.

معایب:

جاروب کردن یک عملیات صرفا خشک است. بدون استفاده از آب یا محلول شوینده، زمین به سطح بسیار بالایی از پاکیزگی و تمیزی دست پیدا نخواهد کرد.


شستشو

مزایا

اسکرابر ها قادرند تا به نحو موثر لکه ها یا مایعات ریخته شده روی زمین را تمیز کده و سطح بالایی از تمیزی را فارهم کنند. دستگاه های کفشوی صنعتی بسیار متنوع هستند و می توانند از مدل های دستی کوچک که متناسب با فضاهای باریک هستند تا اسکرابرهای صنعتی بزرگ با حداکثر بهره وری باشند.

معایب

دستگاه های زمین شوی صنعتی در جمع آوری زباله های درشت مشکل دارند. ناتوانی در جمع آوری زباله های بزرگ قبل از شستشو یا اسکرابینگ با سرعت بسیار بالا می تواند باعث شود که تی بر روی زمین رد بر جای بگذارد.


دستگاه‌های اسکرابر – سوییپر

مزایا

در دستگاه های ترکیبی مزایای اسکرابر ها و سوییپر ها با هم ترکیب شده است و این دستگاه مثل یک چاقوی سوییس آرمی برای عملیات نظافت و شستشوی زمین است.

معایب

اغلب با محیط های کوچک و باریک بعلت داشتن ابعاد بزرگ متناسب نیست. ابعاد بزرگ به این علت است که در دستگاه هر دو تکنولوژی جاروب کردن و شستشو باید لحاظ شود.


دستگاه های دارای موتور احتراقی در مقایسه با مدل های الکتریکی

اسکرابر ها و سوییپر های الکتریکی سازگار با محیط زیست هستند و موتورهای کم صدا دارند که آنها را برای استفاده در محیط های دارای حجم رفت و آمد بالا ایده آل می سازد و هزینه شارژ کردن کمتر از سوخت است. اما این دسته از تجهیزات به شارژ کردن و محلی برای این کار نیاز دارند و نسبت به قطع برق آسیب پذیر هستند که یعنی برای تغییرات دمایی بالا مناسب نیستند و سرویس و نگهداری آنها مشکل تر است.

موتورهای احتراقی

سرویس و نگهداری در این اسکرابر ها و سوییپر ها آسان تر است و برای استفاده در فضاهای بیرونی ایده آل هستند که در آنها دود ایجاد شده خطرات سلامتی کمتری ایجاد می کند. همانطور که ذکر شد این تجهیزات دود ایجاد می کنند که می تواند در فضاهای کوچکتر یا فاقد تهویه مناسب خطرناک باشد.


مواد شوینده در مقایسه با محصولات سازگار با محیط زیست

برای شستشوی آلودگی و لکه های سرسخت ممکن است مواد شوینده و شیمیایی در برخی صنایع مثل صنایع غذایی مورد نیاز باشد. اما این مواد هزینه های جاری برنامه نظافتی زمین را افزایش می دهند. بعلاوه خطرات شناخته شده سلامتی و ایمنی در ارتباط با این مواد وجود دارد.  در مقابل محصولات سازگار با محیط زیست هزینه لازم برای خرید مواد شوینده و دیگر مواد مصرفی را کاهش می دهند یا حذف می کنند اما امکان استفاده از تکنولوژی های سازگار با محیط زیست جدید برای تجهیزات قدیمی یا برخی مدل های خاص وجود ندارد.