دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

استفاده از اسکرابر صنعتی با برس یا پد؟

من باید از دستگاه اسکرابر صنعتی خود با برس استفاده کنم یا پد؟ به این سوال تقریبا می توان بلافاصله با پرسیدن اینکه چه نوع کفپوشی قرار است با اسکرابر یا زمین شوی صنعتی تمیز شود، پاسخ دهید. اگر نوع زمین کاملا صاف است مثل کفپوش کامپوزیت وینیل بنابراین پدها بر روی آن بهتر عمل رفع آلودگی را انجام می دهند. این امر به این علت است که پدها سطح تماس بیشتری نسبت به برس دارند. این ماده اضافی در تماس با سطح زمین بیشتری قرار دارد و در نتیجه آلودگی بیشتری را برطرف می نماید. اگر وینیل یا سایر کفپوش های صاف دارای پردخت یا پوشش باشند، پاک کردن آلودگی ها از روی آن ساده تر است زیرا این پوشش ها تمام کثیفی را در بالا و خارج از منافذ سطحی نگه می دارد.

پدها در رنگ های مختلف در بازار عرضه می شوند. سفید همیشه نرم ترین پد است که معمولا بعد از قرمز استفاده می شو که رایج ترین نوع پد برای نظافت کلی روزانه است. آبی و سبز معمولا بعد از آن قرار دارند و اغلب در اسکرابرینگ سطحی برای پرداخت های زمین مورد استفاده قرار می گیرند.  پدهای لایه بردار سیاه زبر انها و در انتهای مقیاس  قرار دارند و بعد از آنها پدهایی قرار دارد که به بسیار ساینده هستند و برای استفاده در رفع درزگیرها یا پرداخت های سرسخت زمین همراه با اسکرابر مورد استفاده قرار می گیرند.

پدهای اسکرابر باید قبل از هر بار استفاده با اسکرابر یا کفشوی صنعتی بازبینی شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها با آلودگی یا سایر پسماندها انباشته نشده باشند که می تواند به کفپوش یا پوشش زمین آسیب وارد نماید. پدها می توانند برگردانده شوند تا از هر دو سمت پد پیش از دور انداختن آن استفاده شود. زیرا پدها نسبتا ارزان هستند از لحاظ اقتصادی معقول نیست که تلاش کنیم پدها را برای استفاده مجدد بشوییم.

برس های نرم همانند برس نایلونی می توانند همانند پدهای اسکرابر صنعتی بر روی کفپوش های صاف استفاده شوند اما آنها بسته به نوع میزان آلودگی موجود نمی توانند به خوبی پدها تمیز کنند زیرا آنها سطح تماس کوچکتری برای شستشو دارند. برس ها  اسکرابر به مدت زمان طولانی تری بدون نیاز به تعویض قادر به عملیات شستشو می باشند یعنی نسبت به پدها طول عمر بالاتری دارند و در طول زمان موجب صرفه جویی مالی می شوند البته این امر در صورتی است که بخوبی نگهداری شوند. برس های کف شوی صنعتی هم نیاز دارند که قبل از استفاده با اسکرابر بازبینی شوند تا اطمیان حاصل شود که تمیز و عاری از آلودگی های باقیمانده هستند که می تواند بر عملکرد آنها یا زمین یا کفپوش تاثیر منفی بگذارد.

اگر نوع زمینی که با اسکرابر صنعتی خود آن را تمیز می کنید چیزی جز صاف یا پوشش دار باشد، استفاده از دستگاه همراه با برس بهترین گزینه خواهد بود.  پدها بر روی سطح ناهموار وزبر صرف نظر از اینکه میزان سایندگی پد چقدر باشد به سرعت پاره می شوند. به سادگی می توان گفت که پدها برای سطوح زبر ساخته نشده اند. برس های اسکرابر در طیف گسترده ای از لحاظ مواد ارائه می شوند تا تقریبا با هر نوع نیاز نظافتی فیت شوند. معمولا یک تولید کننده مثل Tennant دستگاه خود را همراه با یک برس سفید نایلونی نرم، یک برس مشکی پروپیلنی و یک برس خاکستری فوق ساینده ارائه می کند.

در 90% مواقع استفاده از یک برس چندمنظوره پلی پروپیلنی همراه با اسکرابر خوب است و برای دست یابی به نتیجه مطلوب کفایت می کند. این برس ها نه خیلی نرم و نه خیلی زبر هستند. برس های اسکرابر نایلونی نرم که در بالا در مورد آنها بحث شد. می توانند همچنین انتخاب خوبی باشند اگر اپراتور در مورد آسیب دیدن هر نوع کفپوش گرانقیمت نگران باشد.

برس های زبر معمولا برای انواع کفپوش های زبر یا زمین های حاوی دوغاب مناسب هستند. این برس های اسکرابر پایداری و طول عمر بالاتری دارند که بخاطر ساختار آنها است و آنها معمولا گرانقیمت ترین نوع برس ها هستند.