دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی

دستگاه های جاروبرقی صنعتی در صدها کارخانه تولیدکننده و فعال در صنعت مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. از این تجهیزات کارآمد میتوان در سرویس و نگهداری کلی، نظافت تخصصی، خطوط بسته بندی، یکپارچه سازی فرایند، جمع آوری مایعات و تطبیق شرایط کاری با استانداردهای وضع شده از لحاظ گرد و غبار قابل انفجار و ... استفاده کرد.

مزایای جاروبرقی صنعتی برای صنایع غذایی

در پاسخ به این سوال که چه ویژگی ها و مزایایی از یک جاروبرقی صنعتی برای رفع نیازهای صنایع غذایی مفید هستند می توان بیان نمود که در کنار موتورهای قابل اطمینان و دارای کیفیت بالا و سیستم فیلتراسیون عالی، دستگاه های مکنده یا جارو برقی صنعتی در مدل های بسیار متنوع با طیف گسترده ای از خرطومی ها و تجهیزات جانبی موجود هستند تا امکان انتخاب مدلی کاملا متناسب با چالش های نظافتی و شرایط کاری یک کارخانه یا محیط صنعتی خاص برای هر مشتری وجود داشته باشد. این مدل ها و تجهیزات متنوع شامل موارد زیر است

انواع کیت های نظافت تخصصی سطوح واقع در ارتفاع برای نظافت لوله ها، دریچه های تهویه و قسمت بالای ماشین الات و دستگاه های خط تولید

لوله ها و سری های مقاوم در برابر حرارت بالا و فیلترهای نومکس که می توانند در برابر دمای بسیار بالای اجاق یا فر مقاومت کنند

دستگاه های جاروبرقی صنعتی با مخزن یا بدنه تماما استیل مقاوم در برابر خوردگی که به سرعت قابل شستشو هستند تا هیچگونه پسماند مواد غذایی در آنها باقی نماند.

سری های دارای کدگذاری رنگی برای جلوگیری از انتقال آلودگی

مکنده ها و جارو برقی های ضدانفجار با تجهیزات آنتی استاتیک برای محافظت از کارکنان در برابر خطرات بالقوه ناشی از جرقه زنی ناخواسته و خطرناک

چرا دستگاه های جاروبرقی صنعتی بهتر از تی ها، جارو ها و دمنده های هوای ارزان قیمت هستند؟

اغلب تولیدکنندگانی که از تی و جارو یا کمپرسور هوا استفاده می کنند عملیات نظافتی را از بالای کارخانه شروع کرده و به سمت پایین حرکت می کنند و در مسیر خود گرد و غبار و پسماند و زباله ها را جاروب می کنند. این پروسه نه تنها زمان بر است بلکه در واقع فقط باعث انتشار دوباره ذرات در هوا می شود مخصوصا اگر از کمپرسور هوا استفاده شود. تی ها و جاروها نیز خود می توانند با بخش کردن باکتری ها از یک بخش دستگاه ها به بخش دیگر باع افزایش آلودگی شوند.

مقایسه تی، جارو و کمپرسور هوا با جاروبرقی صنعتی

کارایی یک مکنده یا جارو برقی صنعتی کارآمد می‌تواند زمان نظافت را به نصف کاهش دهد و باعث میلیون ها تومان صرفه جویی مالی گردد. اگر برای نظافت بخشی به 3 نیروی خدماتی و 2 ساعت زمان نیاز باشد بااستفاده از یک جاروبرقی صنعتی می توان همین عملیات نظافت را به شکل باکیفیت تر تنها با یک نیروی خدماتی و در یک ساعت انجام داد. با محاسبه هزینه نیروی انسانی مشخص می شود که خرید یک جارو برقی یا مکنده صنعتی باعث بازگشت سرمایه در کمتر از دو ماه خواهد شد.

تفاوت جاروبرقی صنعتی با جاروبرقی تجاری

در پاسخ به کسانی که می گویند از تعویض مکرر جاروبرقی های خانگی بعد از هر بار خرابی خسته شده اند و می خواهند تفاوت این دستگاه ها را با رده صنعتی بدانند باید گفت که متداول ترین مشکل دستگاه های جارو برقی تجاری سوختن مکرر موتور آنهاست که به موتورهای ارزان قیمت و غیر قابل اعتماد مورد استفاده در این رده مکنده ها باز می گردد که به سرعت داغ می شوند. دستگاه های جاروبرقی صنعتی باکیفیت مجهز به موتورهای توربینی عالی هستند که برای استفاده پیوسته و بدون وقفه در کاربردهای صنعتی طراحی شده اند.

صرف نظر از مشکل داغ شدن و سوختن سریع موتور در جاروبرقی های تجاری ، این رده از مکنده ها در نگه داشتن مواد و آلودگی های جمع آوری شده بعلت فیلترهای ضعیف خود ناکارآمد هستند. در مقابل دستگاه های رده صنعتی به فیلترهای دارای سطح فیلتراسیون قابل توجه تجهیز شده اند که عملیات فیلتر کردن را بسیار کارآمدتر انجام می دهند. هر چه فیلتر بزرگتر باشد، فضای بیشتری برای به دام انداختن ذرات ریز و گرد و غبار داد برخلاف یک فیلتر گرفته که باعث افت مکش شده و عملکرد خوبی ارائه نمی کند. دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای سیستم های فیلتراسیون چندمرحله ای هستند. در این سیستم ها ذرات گرد و غبار از چندین مرحله فیلتراسیون عبور می کنند مثل فیلتر اصلی ستاره ای یا کارتریجی و فیلتر ثانویه هپا که هر کدام به شکل مانعی در برابر بعدی عمل می نمایند. هنگامی که ذرات به آخرین مرحله می رسند بخش اعظم گرد و غبار توسط فیلترهای قبلی فیلتر شده است. دستگاه های جاروبرقی تجاری تنها دارای یک سیستم فیلتراسیون یک مرحله ای هستند که به ذرات ریز و گرد و غبار اجازه می دهد که از فیلتر گذشته و وارد موتور شده و مجددا از طریق اگزوز دستگاه به هوای اطراف باز گردند.

برخلاف اغلب دستگاه های جاروبرقی تجاری، دستگاه های جاروبرقی صنعتی با امکانات متنوعی ارائه می شوند که مدت زمان استفاده از دستگاه را افزایش داده و طول عمر آن را زیاد می کند. برای مثال سیستم نظافت فیلتر دستی یا اتوماتیک که فیلتر را از لایه گرد و غبار تشکیل شده بر روی آن قبل از انکه باعث گرفتگی فیلتر شده و قدرت مکش را کاهش دهند، نجات می دهد. دستگاه های جاروبرقی صنعتی همچنین می تواند برای کاربردهای معین مثل عملکرد همزمان با ماشین آلات تولید یا قابل استفاده بودن توسط چند کاربر بصورت همزمان شخصی سازی شوند.

ارتقای جارو برقی از تجاری به صنعتی باعث صرفه جویی مالی و بازگشت سریع سرمایه می شود. 

جاروبرقی صنعتی نخستین ابزار مبارزه با مواد خطرناک

شما با آلودگی مواجه هستید. این یک مشکل  بزرگ در صنعت است - ذاتی، هزینه بر و از همه بدتر ، خطرناک. بسیاری از صنایع از مواد خطرناک در ساخت محصولات خود استفاده می کنند و یا باید با گرد و غبار و ذرات ریز سمی به عنوان محصول جانبی فرایند تولید خود مبارزه کنند که تهدیدی برای ایمنی  و سلامت کارگران به شمار می آیند و می توانند بینی ، چشم ها و ریه ها را تحریک کنند. برای دور نگه داشتن این ماده خطرناک از کارگران و کارکنان باید این مواد خطرناک را با مکنده یا جاروبرقی صنعتی  جمع آوری کرد، اما این تنها نیمی از مسیر مبارزه با این چالش همیشگی در صنعت است. 

پس از جمع آوری ایمن درون دستگاه جارو برقی صنعتی باید گرد و غبارهای سمی و ضایعات جمع آوری شده به شکل ایمن تخلیه و دفع شود. این یک خطر اضافی برای کارکنان بخش خدماتی است. مدل های پیشرفته جاروبرقی صنعتی با توجه به اهمیت ایمنی کارکنان دارای گزینه های ویژه ای هستند که نیروهای خدماتی را قادر می سازند تا مواد خطرناک را به سرعت و به راحتی جمع آوری کرده و بدون خطر تماس با آنها به راحتی آنها را از بین ببرند.

جاروب کردن و دمش هوای فشرده می تواند مشکلات نظافتی محیط را افزایش دهد،مواد آلاینده و عوامل بیماری زا را در اطراف پخش کرده و آنها را به داخل هوا بفرستد. در این حالت گرد و غبار خطرناک به یک ماده محرک معلق در هوا یا از آن بدتر ، با عامل ایجاد کننده خطر احتمالی انفجار تبدیل می شود.

باکتریها می توانند داخل درزها و منافذ جمع شوند و در قسمت بالای قفسه ها ، مجرای کار و سقف های کاذب پنهان شوند. ابزار تمیز کردن به روش دستی در این مواقع عملاً بی فایده است. دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی برای خارج کردن آلودگی از نواحی دور از دسترس کارآمدتر هستند. آنها همچنین کیفیت هوای بهتر را تضمین می کنند و ارگونومی پیشرفته ای را برای پرسنل خدماتی ارائه می دهند.

جاروبرقی صنعتی مورد نیاز خود را در فروشگاه های بزرگ پیدا نخواهید کرد. جارو برقی مورد استفاده در گاراژ شما به همان اندازه که ماشین ظرفشویی خانگی می تواند در یک رستوران مفید باشد ، در یک عملیات نظافت صنعتی مفید است.

مکنده یا جاروبرقی صنعتی ضدانفجار

یک مکنده صنعتی بسیار تخصصی ، یک دستگاه ضد انفجار است که گرد و غبارهای قابل انفجار مانند قند ، آرد ، فلزات و موارد دیگر را جمع می کند. این  مکنده ها کاملاً از مواد ویژه ساخته شده از سطح بیرونی گرفته تا بخش های داخلی ، از جمله موتور ، سوئیچ ها و فیلترها ساخته شده اند.

جاروبرقی آب و خاک

همچنین جارو برقی های آب و خاک مخصوصی وجود دارد که برای کارخانه های فرآوری مواد غذایی توصیه می شود. فرآورده های فرعی مانند گریس ، روغن و مایعات ارگانیک و لکه های اتفاقی می توانند شرایط خطرناکی را در اطراف مناطق تولید ایجاد کرده و کارمندان را به خطر بیاندازند. قابلیت جمع آوری مایعات و تجهیزات جانبی مقاوم در برابر روغن برای نظافت کامل در چنین محیط هایی ضروری است. در این محیط ها دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای مخازن جمع آوری از جنس استنلس استیل یا پلی اتیلن به دلایل مختلف توصیه می شوند. اول ، این مواد رشد باکتری های داخل مخزن را کند کرده یا کاملا متوقف می کنند. دوم ، آنها به راحتی قابل شستشو یا اتوکلاو شدن هستند. این به کاهش تماس کارکنان با آلودگی کمک می کند. علاوه بر این ، دستگاه های جاروبرقی آب و خاک برای جلوگیری از خطرات الکتریکی باید دارای موتور کلکتوری متصل به زمین باشند.

امکانات پیشرفته برای حداکثر ایمنی

کیسه های کاغذی - یا کیسه های گرد و غبار - همچنین راهی آسان برای از بین بردن مواد جمع آوری شده فراهم می کنند. این کیسه ها اولین مرحله فیلتر در دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی پیشرفته تر بوده و عملکرد بسیار موثری دارند. فیلترهای کیسه ای استاندارد از یک ماده دو لایه ساخته شده است. پوشش داخلی ذرات ریز را می گیرد در حالی که هوا از لایه سلولز بیرونی عبور می دهد. فیلترهای کاغذی دارای بازده فیلتراسیون 99.7 درصد در 3 میکرون هستند و بخش عمده ای از ذرات بزرگ را برای جمع آوری و دفع آسان فیلتر می کنند.

جاروبرقی صنعتی داروسازی

با کیفیت ترین دستگاه های مکنده یا جاروبرقی صنعتی  برای کارخانه های تولید کننده مواد دارویی ساخته شده اند که بیشترین ایمنی را فراهم می کنند که مخازن استیل دارند و مجهز به فیلتر هپا یا یولپا می باشند. البته این فیلترها فیلتر ثانویه دستگاه بوده و دستگاه یک فیلتر اصلی ستاره ای معمولا کلاس ام نیز دارد. برای جلوگیری از خطر گرفتگی فیلتر و فشار آمدن به موتور حتما این رده از جارو برقی ها باید مجهز به سیستم نظافت فیلتر باشند که معمولا از نوع دمش هوای معکوس است

از آنجا که دستگاه های جاروبرقی صنعتی با هدف خاص تولید شده اند دارای ویژگی های خاص می باشند که عملکرد آنها را در شرایط کار سخت راحت تر می کند و خطر آسیب به اپراتور را به حداقل می رساند. بعنوان مثال مدل های آب و خاک دارای  مکانیسم های جلوگیری از سرریز مایعات جمع آوری شده و آسیب دیدن موتور هستند، مانند سنسور مایع یا شیر شناور که به طور خودکار مکش را هنگام پر شدن مخزن  خاموش می کنند و از کارگران و تجهیزات محافظت می کنند. سایر مکنده های آب و خاک روشهای ساده تخلیه و یا پمپ را ارائه می دهند که خم شدن بیش از حد را از بین می برد و روند دفع و تمیز کردن را ساده تر می کند.

آیا شما به اسکرابر صنعتی نیاز دارید؟

دنیای تجهیزات نظافت صنعتی  مکانیزه و اینکه هر کدام از آنها چه کاری انجام می دهد می تواند برای افراد ناآشنا پیچیده باشد. اطلاعات ارائه شده در این پست به شما کمک می کند که با تجهیزات مختلف نظافتی از قبیل اسکرابر صنعتی آشنا شده و دقیقا دستگاهی را که متناسب با نیاز شماست انتخاب نمایید.

چرا انتخاب یک اسکرابر صنعتی

دستگاه های کف شوی صنعتی یا اسکرابر در مقایسه با تمام متدهای نظافت و شستشوی زمین سریع تر هستند و بنابراین بصورت ویژه برای فضاهای بزرگ که لازم است بصورت منظم شسته شده یا تی کشیده شوند مناسب می باشند.

تی کشی 100 مترمربع با یک تی دستی در حدود 15 دقیقه زمان لازم دارد. شستشوی زمین با یک دستگاه مکانیزه کفشور و سپس استفاده از جاروبرقی آب و خاک برای مکش آب و مواد شوینده به کار رفته در فضایی به مساحت 100 مترمربع در حدود 32 دقیقه زمان لازم دارد. اگر از یک اسکرابر صنعتی استفاده شود شستن و خشک کردن چنین مساحتی با یک کفشوی صنعتی تنها 7 دقیقه زمان می برد.

اگر زمین شما واقعا کثیف باشد بنابراین دستگاه اسکرابر صنعتی بهترین گزینه خواهد بود و نتیجه ای بسیار بسیار بهتر از تی کشی برای شما به ارمغان می آورد. زیرا این دستگاه علاوه بر شستن زمین می تواند آ ب و آلودگی را از روی آن جمع نماید  و زمین را کاملا خشک و تمیز کند و این عملیات در یک مرحله انجام می شود.  استفاده از اسکرابر  ایمن تر است زیرا باقی گذاشتن زمین بصورت خیس می تواند خطر سر خوردن افراد را در پی داشته باشد. دستگاه های اسکرابر باکیفیت کاملا زمین را خشک می کنند . علاوه بر خطرات مرتبط با ایمنی، مشتری شما احتمالا بسیار خوشحالتر خواهد بود زیرا در زمان کوتاه تر بخش بزرگتر از مجموعه خود را می تواند تمیز کند.

البته اگر زمین بسیار کثیف است می توان فقط از یک کفشور بدون قابلیت مکش استفاده کرد و در کنار آن یک جاروبرقی آب و خاک را به کار برد البته این کار فقط در صورتی امکان پذیر است که فضا بسیار کوچک و محدود باشد و امکان استفاده از اسکرابر صنعتی وجود نداشته باشد. همچنین اگر طراحی ساختمان به گونه ای است که نمی شود اسکرابر را بین طبقات از طریق راه پله یا آسانسور جابجا کرد می توان از راهکارهای جایگزین استفاده نمود.

چرا انتخاب یک پولیشر

اگر مشتری شما می خواهد زمین جلادار و درخشان داشته باشد باید از پولیشر استفاده کنید. یعنی اگر زمین نسبتا تمیز است و می خواهید آلودگی های کم و سبک را برطرف کنید و سطحی درخشان ایجاد کنید بهتر است به جای اسکرابر صنعتی از پولیشر استفاده کنید که دستگاه تخصصی جلادهی سطح است.

به یک اسکرابر باتری دار نیاز دارید یا کابلی؟

هنگامی که در مورد اینکه مناسب ترین دستگاه برای شما کفشوی صنعتی یا اسکرابر است مطمئن شدید باید تصمیم بگیرید که آیا شما به مدل باتری دار نیاز دارید یا کابلی؟

یک اسکرابر باتری دار انتخاب کنید اگ استفاده از کابل می تواند خطر افتادن افراد را در پی داشته باشد، کابل دستگاه ممکن است به اشیاء و موانع موجود در محیط  گیر کند، دسترسی به پریز برق در جایی که باید تمیز شود وجود نداشته باشد. از مدل کابلی استفاده کنید اگر با مشکلاتی که در بالا ذکر شد مواجه نیستید، بودجه کمتری دارید و به دستگاهی نیاز دارید که بیش از 4-5 ساعت در هر بار استفاده بتواند کار کند. تمام مدل های باتری دار زمان کارکرد محدودی دارند و بعد از تمام شدن باتری باید دستگاه مجدد شارژ شود بنابراین بصورت نامحدود نمی توان از آنها استفاده کرد.

به برس احتیاج دارید یا پد؟

وقتی یک اسکرابر یا برس می گیرید شما باید مطمئن شوید که برس یا پد مناسب با نوع عملیات و کفپوش خود را هم دارید.  ااگر  زمین دارای خطوط دوغاب عمیق است یا مشخصات زبر و ناهموار دارد باید برس همراه با اسکرابر صنعتی استفاده شود چون در این حالت الیاف برس در خلل و فرج و شیارها نفوذ کرده و آلودگی ها را خارج می کنند در نتیجه زمین به خوبی تمیز می شود. اما پد این قابلیت را ندارد و روی زمین سر خورده و فقط برآمدگی ها را تمیز می کند. بنابراین اگر زمین شما کاملا صاف است مثل وینیل، ماربل، لمینت، پارکت یا حتی ترازو می توانید از پد استفاده کنید.


10 راهکار نگهداری جاروبرقی صنعتی

دستگاه‌های مکنده یا جاروبرقی صنعتی تجهیزاتی کلیدی در عملیات نظافت و نگهداری محیط های صنعتی به شمار می آیند. استفاده منظم از آنها ضروری است تا سودآوری افزایش یابد، بازده تولید زیادتر شود و ایمنی محیط کار حفظ شود. استفاده مرتب از دستگاه آنهم در بازه های زمانی طولانی ممکن است باعث افت عملکرد و بازده جارو برقی صنعتی شود. در مقابل اگر به برخی راهکارهای سرویس و نگهداری ساده توجه شده و نسبت به انجام آنها اقدام شود می توان طول عمر دستگاه را به میزان قابل توجه افزایش داد. 10 راهکار ساده برای نگهداری درست از جاروبرقی صنعتی و حفظ آن از لحاظ عملکرد و بازده در بهترین شرایط کاری عبارتند از:

استفاده از سیستم نظافت فیلتر

یکی از تفاوت های اصلی بین دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی با مدل های تجاری آن است که در رده صنعتی و نیمه صنعتی دستگاه ها مجهز به سیستم نظافت فیلتر می باشند که این سیستم می تواند یک تکاننده دستی یا دمش هوای معکوس باشد. کار کردن با هر دو سیستم بسیار ساده است و کاربر یا نیروی خدماتی می تواند به محض مشاهده افت مکش دستگاه در نمایشگر خلأ آن سیستم نظافت فیلتر را فعال کند تا گرد و غبار انباشته شده روی فیلتر داخل مخزن ریخته و گرفتگی نسبی آن برطرف شود. به جز این لازم است که در پایان هر بار استفاده از دستگاه از سیستم نظافت فیلتر استفاده کرد یعنی یا با تکاندن اهرم تکاننده فیلتر را تمیز نموده یا در حالتی که دستگاه روشن است دهانه مکش را بسته و زبانه ویژه را باز کرد تا هوا در جهت معکوس وارد دستگاه شده و با عبور از فیلتر در خلاف جهت همیشگی باعث جدا شدن گرد و غبار انباشته روی آن شود. با انجام این کار از واحد مکش یعنی پمپ و موتور در مقابل گرد و غبار فیلتر محافظت شده و مانع و گرفتگی موجود در مسیر حرکت جریان هوا به هنگام مکش برطرف می گردد.

بازبینی یکپارچگی فیلتر و واحد مکش

هر چند وقت یکبار باید فیلتر جاروبرقی صنعتی بازبینی شود تا از سالم و یکپارچه بودن آن اطمینان حاصل گردد. بعضی اوقات مکش مواد خاص به ویژه مواد تیز و برنده ممکن است باعث آسبیب دیگی فیلتر و پاره شدن آن شود که در این حالت در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می شود. همچنین واحد مکش دستگاه نیز بعنوان قلب دستگاه و مسئول ایجاد خلأ مناسب داخل مخزن باید بصورت منظم و هر چند وقت یکبار بررسی شود تا از عملکرد درست پمپ و موتور اطمینان حاصل شود.

عدم خم کردن خرطومی

هنگام استفاده از جاروبرقی صنعتی دقت کنید که خرطومی دستگاه را به شدت خم نکنید همچنین از تاب برداشتن و پیچیده شدن آن جلوگیری کنید تا از اتلاف فشار منفی و متعاقب آن کاهش قدرت مکش جلوگیری شود. خم کردن بیش از حد خرطومی همچنین پیچاندن و تاب دادن آن نه تنها باعث افت مکش می شود بلکه با افزایش احتمال پارگی و سوراخ شدگی خورطومی موجب کاهش طول عمر این بخش از دستگاه شده  و هزینه تعمیر یا تعویض خرطومی را به مجموعه تحمیل می کند.

عدم فرو کردن کامل خرطومی داخل ماده یا آلودگی

دهانه مکش و خرطومی را هیچگاه کاملا داخل ماده در حال مکش فرو نکنید.  همیشه مقداری هوا باید از میان خرطومی جاروبرقی صنعتی عبور کند تا عملکرد درست مکش تضمین شود.

عدم استفاده پیوسته از جاروبرقی نیمه صنعتی

دستگاه های جاروبرقی نیمه صنعتی یا همان دستگاه های دارای موتور کلکتوری برای استفاده موردی و در بازه های زمانی کوتاه طراحی و تولید شده اند و نباید به صورت پیوسته و در یک بازه زمانی طولانی از آنها استفاده کرد چون داغ کردن زغال دستگاه به دلیل عبور جریان برق از آن ممکن است باعث سوختن موتور شود. اگر در جایی لازم است بصورت پیوسته یا در بازه زمانی طولانی مثلا یک ساعت یا بیشتر از دستگاه استفاده کرد باید از دستگاه های جا روبرقی صنعتی دارای موتور توربینی که دائم کار هستند استفاده کرد. بنابراین بیش از 3 ساعت در روز آنهم بصورت ناپیوسته از جاروبرقی تجاری یا نیمه صنعتی استفاده نکنید.

بازبینی واشر درزبند

به صورت منظم شرایط واشرهای درزبند را در قسمت های مختلف جاروبرقی صنعتی خود بررسی کنید. واشرهای آسیب دیده باعث افت عملکرد قابل توجه می شود همچنین احتمال نشتی مواد را افزایش خواهند داد.

بررسی وضعیت خرطومی جاروبرقی صنعتی

همیشه سالم بودن خرطومی مورد استفاده برای مکش و جمع آوری آلودگی یا مواد را بررسی کنید و در صورت پارگی، سوراخ بودن و هر عیب خرطومی از آن استفاده نکنید. عیوب ذکر شده باعث افت مکش می شوند همچنین ممکن است باعث نشت مواد شوند که این امر به ویژه در هنگام جمع آوری مواد سمی می تواند بسیار خطرناک باشد.

بررسی وضعیت چرخ ها

همیشه وضعیت چرخ های شاسی جاروبرقی صنعتی را چک کنید تا سالم بوده و به راحتی حرکت کنند. این مسأله به ویژه هنگام مکش مواد سنگین بسیار مهم است زیرا چرخ ها علاوه بر کمک به حمل و جابجایی راحت دستگاه بین بخش های مختلف یک محیط صنعتی، تعادل شاسی دستگاه را هم حفظ می کنند و یک چرخ آسیب دیده به ویژه هنگام جمع آوری مواد سنگین می تواند باعث واژگون شدن دستگاه شده و ضمن وارد کردن آسیب جدی به آن باعث پخش شدن و انتقال آلودگی به بخش دیگر شود.

انتخاب تجهیزات جانبی مناسب

برای هر نوع عملیات ویژه از تجهیز جانبی مناسب و طراحی شده برای آن عملیات استفاده کنید تا هم سرعت انجام عملیات بیشتر شود و هم از هر گونه مشکل ناخواسته که ممکن است به دلیل عدم استفاده از تجهیز جانبی درست رخ دهد، جلوگیری کنید.

انبار داری مناسب

پس از اتمام عملیات جاروبرقی صنعتی را در یک محیط تمیز و خشک و به دور از عوامل آسیب زای محیطی مثل باد و باران قرار دهید.