دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

تست DOP: گواهی تایید کننده فیلتر هپای جاروبرقی صنعتی

کمپانی دلفین ایتالیا بعنوان یک تولید کننده معتبر مکنده و جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی یک هدف اصلی دارد: آنکه همیشه بالاترین  کیفیت و سطح امنیت را در تولید دستگاه های جاروبرقی صنعتی و مکنده خود تضمین نماید.  در فاز طراحی، تیم کارشناسان دلفین سعی می کند تا بین قدرت مکش و بازده فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی تعادل ایجاد کند اما همیشه میزان فشار هوای وارد بر فیلتر را در نظر می گیرد. از سال 2015 دلفین برای مشتریان خود امکان انجام تست DOP را هنگام سفارش دادن جاروبرقی صنعتی فراهم کرده است. این تست به مشتری امکان می دهد تا یک گواهی اضافی برای بازده فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی خود بدست آورند.


تست DOP جاروبرقی صنعتی چیست؟

تست شامل عبور دادن جریان روغن دارای ذرات میکرونی با اندازه متوسط 3/0 میکرون داخل مکنده یا جاروبرقی صنعتی در شرایط است که دستگاه روشن و در حال کار کردن است. تا بازده فیلتر هپا در فیلتر کردن این ذرات تعیین شود. این تست بوسیله یک فوتومتر آئروسول انجام می شود که غلظت ذرات را در دو طرف فیلتر هپای نصب شده در جاروبرقی صنعتی اندازه گیری می کند. با این روش، امکان تعیین دقیق درصد ذرات فیلتر شده وجود دارد.

فیلتر هپای باید سطح بالای فیلتراسیون را تضمین کند: دستگاه های جاروبرقی صنعتی دلفین فقط به فیلترهای هپای  H14 تجهیز شده اند که به معنای فیلتراسیون 995/99 درصد ذرات با اندازه ذره 18/0 میکرون است.


تست DOP:  یک گواهی اضافی

تست DOP دومین گواهینامه برای فیلتر هپا است و دومین گواهینامه ای است که برای فیلترها توسط تولید کننده ارائه می شود. این تست امکان می دهد تا بالاترین بازده فیلتراسیون در یک جاروبرقی صنعتی تضمین شود زیرا با انجام این تست هرگونه آسیب احتمالی به فیلتر که به علت حمل و نقل، کار کردن و نصب در فیلتر ایجاد شده باشد مشخص می گردد.

با استفاده از تست DOP همچنین می توان  چک کرد که آیا اندازه فیلتر با مدل جاروبرقی صنعتی که فیلتر داخل آن نصب شده است متناسب می باشد یا نه و متعاقبا اینکه بازه فیلتر توسط فشار هوای وارد بر آن کاهش می یابد یا نه؟

بنابراین انجام این تست برای آنکه بازده و سطح ایمنی واقع فیلتر به کار رفته در جاروبرقی صنعتی تعیین شود حیاتی است.


چرا باید برای جاروبرقی صنعتی خود تقاضای انجام تست DOP را نمایید.

تایید عملکرد فیلتر هپا به معنی تضمین بالاترین سطح ایمنی برای کارکنان است و اینکه جریان هوای خارج شده از جاروبرقی صنعتی کاملا خالص و عاری از آلودگی است. بطور کلی یکی از مهم ترین تفاوت های یک جاروبرقی صنعتی و مدل تجاری یا خانگی به سیستم فیلتراسیون آنها مربوط می شود. در دستگاه های تجاری و خانگی بخشی از فیلتراسیون توسط پاکت یا کیسه جاروبرقی انجام می شود که در حقیقت نقش مخزن دستگاه را هم بر عهده دارد و هر چند وقت یکبار و پس از پر شدن باید تعویض شود. بنا به نوع دستگاه فیلتر دیگری را نیز قبل از موتور قرار می دهند که البته معمولا جزو فیلترهای طبقه بندی شده نیست. حال آنکه در جاروبرقی صنعتی فیلتر مورد استفاده باید فیلتر طبقه بندی شده باشد و دقیقا مشخص کند که ذرات تا چه اندازه ذره ای را می تواند فیلتر کند. فیلترهای مورد استفاده در جاروبرقی صنعتی دارای کلاس L یا  M هستند و بصورت ستاره ای یا کارتریجی تولید می شوند تا سطح فیلتراسیون بالاتری را فراهم کنند. همچنین اکثر دستگاه های جارو برقی رده صنعتی بصورت استاندارد دارای یک فیلتر ثانویه یا ایمنی از نوع هپا هستند یا بنا به درخواست مشتری به این نوع فیلتر قابل تجهیز می باشند.

دیگر تفاوت این دو رده جارو برقی یا مکنده به سیستم نظافت فیلتر آنها بر می گردد. دستگاه های خانگی و تجاری سیستم نظافت فیلتر ندارند چون همانطور که ذکر شده بخشی از فیلتراسیون توسط پاکت انجام می شود که هر چند وقت یکبار تعویض می گردد و فیلتر دیگر را هم می توان هر چند وقت یکبار شست یا تعویض کرد. اما با توجه به حجم بالای آلودگی در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی و استفاده مداوم از دستگاه این رده از جاروبرقی ها باید دارای سیستم نظافت فیلتر باشند تا به محض افت مکش به دلیل خفگی فیلتر یا انباشته شدن گرد و غبار بر روی آن کاربر بتواند فیلتر را تمیز کند. دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای سیستم نظافت فیلتر از نوع تکاننده دستی یا سیستم دمش هوای معکوس هستند که هر دو به سادگی فعال می شوند.


در چه مواردی درخواست تست DOP اکیدا توصیه می شود؟

انجام تست DOP اکیدا برای دستگاه های جاروبرقی صنعتی که صنایع زیر مورد استفاده قرار می گیرند و گرد و غبار سمی یا ریز را مکش می کنند توصیه می شود:


صنایع شیمیایی و پتروشیمی

صنایع داروسازی بخصوص در اتاق های تمیز

نیروگاه های هسته ای

شرکت های دفع آزبست

کمپانی های ساخت و ساز

صنایع غذایی

شرکت های پرداخت سطح


کمپانی دلفین مفتخر است که می تواند تست DOP را برای مشتریان خود ارائه نماید که می تواند هنگام خرید یک جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلتر هپا درخواست شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.