دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

اهمیت شستشوی مجتمع تجاری با اسکرابر

مجتمع ها و مراکز تجاری اداری از جمله محیط های عمومی هستند که روزانه حجم بالایی از رفت و آمدها در آن وجود دارد و از همین رو به سرعت در معرض آلودگی ها قرار می گیرد. با تردد افراد مختلف در محیط از پرسنل گرفته تا بازدیدکنندگان، گرد و خاک و آلودگی از طریق کف کفش ها به بخش های داخلی انتقال می یابد. بنابراین نظافت و شستشوی سطوح کف در این مراکز اهمیت بسیار زیادی دارد و این عملیات نیز باید به صورت مداوم و مستمر یعنی در بازه های زمانی مناسب و با برنامه انجام پذیرد. با قدم گذاشتن به یک مجتمع تجاری سطح زمین یکی از اولین بخش هایی است که به چشم می خورد و در نتیجه تمیزی و زیبایی آن مهم و ضروری است. تمیز نگه داشتن سطح زمین در هر زمانی باعث می شود بهداشت و زیبایی محیط به صورت هم زمان حفظ گردد. دستگاه اسکرابر صنعتی یا کف شوی صنعتی بهترین و مناسب ترین گزینه برای شستشوی سطوح سخت در مجتمع های تجاری اداری، مراکز خرید، هایپرها و سایر محیط های مشابه به شمار می آید.

دستگاه اسکرابر چیست؟

اسکرابر صنعتی دستگاهی است که به طور اختصاصی برای شستشو و خشک نمودن هم زمان سطح زمین طراحی و تولید شده است. اسکرابر یا کف شوی صنعتی از سه بخش اصلی تشکیل شده که با یکدیگر عملکردی هماهنگ دارند و در نهایت کارایی منحصر به فرد دستگاه رقم می خورد. دستگاه اسکرابر دارای سیستم برس زنی (شستشو)، سیستم مکش (خشک کن) و مخزن های آب تمیز و کثیف مستقل از هم می باشد. با استفاده از دستگاه کف شوی صنعتی فرآیند شستشو از ابتدا تا انتها به صورت کاملا مکانیزه انجام می پذیرد و کاربر هیچ گونه دخالتی در طول عملیات نداشته و تنها وظیفه هدایت و کنترل دستگاه را بر عهده دارد. آب و آلودگی مصرف شده هنگام شستشو توسط سیستم مکش جمع آوری شده و به مخزن آب کثیف دستگاه منتقل می شود. وجود سیستم مکش سبب خواهد شد سطح زمین در مدت زمان کوتاهی خشک گردد که نشان می دهد اسکرابر بهترین گزینه برای شستشوی سطوح کف در محیط های پر رفت و آمد مانند مراکز تجاری خواهد بود.

شستشوی مجتمع تجاری با اسکرابر صنعتی

در سال های اخیر ساخت و ساز مجتمع های بزرگ تجاری و سازه های عظیم رو به گسترش است و با چنین ویژگی هایی دیگر ابزارهای دستی و سنتی نظافت مانند سطل آب و تی نمی تواند نیازهای نظافتی این مجموعه ها را پاسخگو باشد. دستگاه های اسکرابر صنعتی به نحوی طراحی شده اند که به راحتی از عهده شستشوی سطوح وسیع با آلودگی زیاد بر می آید. تنوع در اندازه و مدل کفشوی صنعتی امکان نظافت انواع سطوح با متراژهای مختلف را فراهم می آورد. امروزه استفاده از دستگاه های اسکرابر صنعتی یک ضرورت می باشد و مزیت هایی ارائه می دهد که  هیچ یک از روش های سنتی نظافتی قادر به ارائه آن ها نیستند.

مزایای استفاده از اسکرابر یا کفشوی صنعتی

به کارگیری شیوه های سنتی جهت شستشوی سطوح کف در مجتمع های تجاری با صرف وقت و انرژی فراوان همراه است و تعداد زیادی از نیروهای انسانی مجبور هستند مدت زمان زیادی را به نظافت محیط بپردازند و در نهایت تمیز مورد نظر نیز به دست نخواهد آمد. این در حالی است که دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی این مشکلات را از میان برداشته است. اسکرابر با برخورداری از سیستم برس زنی قدرتمند آلودگی های عمیق و تثبیت شده سطح زمین را در مدت زمانی کوتاه از بین می برد و سطحی تمیز و درخشان بر جای می گذارد. بنابراین صرف جویی در وقت و انرژی از برجسته ترین مزیت های اسکرابر صنعتی تلقی می شود. از طرف دیگر کاهش تعداد نیروهای خدماتی و کاهش مصرف آب  مواد شوینده به کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری منجر می شود. 

هنگام استفاده از روش های سنتی خواهیم دید که آلودگی های موضعی و تجمع یافته فقط در محیط پخش می شوند و به عبارتی از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال پیدا می کنند. چنین عملکردی برخلاف عملکرد دستگاه اسکرابر است چرا که زمین شوی صنعتی به دلیل برخورداری از سیستم مکش و مخزن آب کثیف، بخش اعظمی از آلودگی را مکش کرده و اجازه نمی دهد در محیط باقی بماند. هم چنین مخزن آب کثیف به طور کامل از مخزن آب تمیز مستقل است و آب آلوده تحت هیچ شرایطی به چرخه شستشو باز نمی گردد. 

یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد اسکرابر عدم ایجاد محدودیت است؛ به این معنا که پس از شستشو رطوبت بسیار کمی باقی می ماند و احتمال لغزندگی و سر خوردن به حداقل کاهش می یابد، از همین رو دیگر لزومی ندارد برای قدم گذاشتن بر روی سطح منتظر ماند و بنابراین امکان بهره مندی از دستگاه در ساعت های اداری و ساعت های شلوغ و پر رفت و آمد وجود دارد.

شستشوی انواع کفپوش

در مجتمع های تجاری و اداری برای هر چه زیباتر نمودن محیط اغلب از کفپوش های درخشان و صیقلی مانند سنگ، سرامیک و اپوکسی استفاده می شود. این سطوح آلودگی و رد آب را خیلی زود نشان می دهند و در نتیجه نحوه شستشوی زمین بر روی این سطوح اهمیت زیادی دارد. دستگاه های اسکرابر دارای سیستم های مکش قدرتمندی هستند که از باقی گذاشتن رد آب جلوگیری می نمایند و اجازه نمی دهد جلا و درخشندگی سطوح سنگی یا سرامیکی از بین رود. با تولید انواع برس های نرم، استاندارد و زبر برای کفشورهای صنعتی می توان اطمینان داشت که همه کفپوش ها با هر درجه از حساسیت و آسیب پذیری توسط دستگاه های اسکرابر قابل شستشو می  باشند و حتی با نصب پدهای مخصوص به جای برس، کفشوی همانند یک پولیشر برای سطح عمل می کند.