دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

تفنگی واترجت صنعتی

تفنگی  واترجت صنعتی مکانیزم نسبتا ساده ای دارد . بطور کلی یک توپی و سیت ولو در ماشه تفنگی کارواش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد اما یک پیستون ولو ممکن است در  Dump gun مورد استفاده قرار گیرد. در یکی از رایج ترین اشکال برای تفنگی واتر جت صنعتی  شیر توپی در یک پیستون رو به جلو یا بسته توسط یک اسپرینگ ولو نگه داشته می شود. جریان آب به شیر توپی نیرو وارد می کند تا محکم تر در جای خود قرار گیرد و جریان آب را از تفنگی به نازل بلاک کند. 

هنگامی که ماشه تفنگی واترجت صنعتی فشار داده می شود آن یک پین کنترل کننده را روی توپی هل می دهد و باعث می شود که شیر توپی از جای خود خارج شود و مسیر برای جریان یافتن آب به سمت نازل باز شود. وقتی که ماشه مجددا رها می شود یک فنر توپی را به جای خود باز می گرداند و جریان آب مجددا قطع می شود. آب بلوکه شده شیر تخلیه را در خروجی یا سمت فشار قوی پمپ فعال می کند و آب به ورودی پمپ یا سمت کم فشار مخزن بازگردانده می شود.

سایر انواع تفنگی  واترجت صنعتی

تفنگی که همراه با واترجت صنعتی برای شستشوی ماشین های سنگین به کار می رود یک نوع تفنگی ماشه دار خاص است که بر اساس یک ساختار افقی به جای استایل سنتی طراحی شده است. این طراحی برای شستن سطوح عمودی بلند سهولت بیشتری فراهم می کند چون هنگامی که تفنگی در جهتی مشابه با تفنگی های متداول قرار می گیرد آب به صورت عمودی خارج می شود و به این ترتیب خستگی کاربر هنگام کار با جت واتر کاهش می یابد.

یک پدال پایی ممکن است به جای تفنگی مورد استفاده قرار گیرند. پدال های پایی معمولا فقط همراه با دستگاه های واترجت صنعتی فوق فشار قوی مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیز همانند یک تفنگی عمل می کند اما توسط پای کاربر کنترل می شود. هنگامی که اپراتور روی پدال پا می گذارد، شیر باز می شود و جریان آب پاشش می شود. وقتی پدال رها می شود، جریان آب قطع می گردد. سیستم های شستشوی دو مرحله ای معمولا به تفنگی ویژه ای با کلیدهایی برای شیر برقی های کنترل کننده پاشش مواد شوینده تجهیز شده اند. طراحی تفنگی دیگر از ریموت کنترل رادیویی استفاده می کند تا به اپراتور امکان کنترل تقریبا کل دستگاه را بدهد.

 Dump gun

یک Dump gun از ازدیاد فشار را منحرف کردن جریان آب در تفنگی جلوگیری می کند. در این نوع تفنگی نیاز به شیر تخلیه نیست چون به سادگی جریان آب به سمت اطراف نازل هدایت می شود و به محیط پاشش می شود به جای آنکه به پمپ برگردد. این سیستم در واترجت صنعتی جریان آب را از نازل باز می گرداند تا فشار خروجی کاهش یابدبه جای آنکه کلا مانع خارج شدن آن شود. بجای آن آب از نازل واترجت صنعتی جریان یابد آب از یک دریجه بزرگ در انتهای لنس خارج می شود. Dump gun به سهولت انتخاب می کند که آب از دریچه بزرگ جاری شود یا دریچه کوچکتر که همان نازل است. یعنی اپراتور یک انتخاب ساده بین خروجی فشار قوی و فشار کم دارد.

در برخی دستگاه های واترجت صنعتی جریان به سمت لوله ای در اطراف یک لوله کوچکتری که نازل درون آن قرار گرفته است هدایت می شود. Dump gun های دیگر از لنس دو شاخته استفاده می کنند. ظاهر Dump gun کاملا مشابه به تفنگی معمولی است که از شیر تخلیه استفاده می کند. در Dump gun هم با رها کردن ماشه فشار رها می شود اما برای قطع کردن جریان آب، دستگاه واترجت صنعتی باید خاموش شود.

تقاضا برای اسکرابر سازگار با محیط زیست

هر چه تعداد بیشتری از صنایع ترجیحات خود را به سمت استفاده از راهکارهای نظافتی و نگهداری مبتنی بر تکنولوژی های پایدار انتقال می دهند، تقاضا برای دستگاه های اسکرابر صنعتی سازگار با محیط زیست و دارای عملکرد خوب افزایش می یابد. مطابق با یک تحقیق صنعتی گسترده هدایت شده ت وسط سازمان تحقیق بازار شفاف TMR، امروزه کسب و کارهای بیشتری انتخاب می کنند که در مسیر سبز حرکت کنند و در تکنولوژی ها و محصولات دوستدار محیط زیست برای عملیات روزانه خود بصورت گسترده سرمایه گذاری نمایند.

بازارهای متفاوت دلایل متفاوتی برای انتخاب پیروی از ترند سبز دارند.

اگرچه انتخاب تکنولوژی سبز (سازگار با محیط زیست) یک ترند جهانی در تمام صنایع است، نیاز برای دستگاه های اسکرابر یا کفشوی صنعتی سازگار با محیط زیست در بخش های بازار اصلی متفاوت است. بازارهای توسعه یافته نظیر آنچه در اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود نخستین بازارهایی هستند که به سمت تکنولوژی های پایدار حرکت کرده اند و بنابراین اولویت بالایی را برای استفاده از محصولات نظافتی مکانیزه از جمله اسکرابر های خلاقانه با تاثیر کم بر محیط زیست قرار داده اند.

از سوی دیگر، اسکرابر ها یا دستگاه های زمین شوی صنعتی در آسیا، خاورمیانه و آفریقا استانداردهای سلامت سختگیرانه تحمیل شده به تمام کسب و کارها را برای افزایش بهداشت و سلامت در بین کارکنان فراهم می نمایند. در کنار ارتقاء شرایط سلامت، یک محیط کار تمیز می تواند همچنین کارایی و سودمندی کارکنان را افزایش دهد. بررسی های نشان می دهد که کارکنان عملکرد بهتری دارند اگر ساختمان و فضای دفتر آنها منظم و تمیز و عاری از آلودگی باشد.

بیشترین تقاضا برای کدام نوع اسکرابر صنعتی است؟

در میان مدل های متفاوت اسکرابر یا کف شوی صنعتی موجود در بازار، دستگاه های اسکرابر دستی دارای بیشترین میزان تقاضا در میان صنایع مصرف کننده نهایی هستند که شامل هتل داری، صنایع غذایی، درمانی، دولتی و تولیدی می باشد.  مدل های آینده اسکرابرهای دستی انتظار می رود که با پیشرفت تکنولوژی با قابلیت های نظافتی بهتر و کارآمدتر عرضه شوند. بصورت همزمان، امکانات سازگار با محیط زیست که هدف آنها بهبود ایمنی، کارایی و سودمندی عملیات نظافت و نگهداری روزانه است نیز انتظار می رود که در دستگاه های کفشور صنعتی آینده افزایش یابند.

اسکرابر دستی به تسلط خود در بازارها ادامه خواهد داد. دلیل این امر آن است که این نوع اسکرابرها بعنوان گزینه ای مقرون به صرفه برای کسب و کارها باقی خواهند ماند.  این دستگاه ها نه تنها می توانند فضاهای بزرگتری را در زمان کمتری در مقایسه با روش های نظافتی دستی پوشش دهند و تمیز کنند همچنین می توانند کیفیت نظافت را هم افزایش دهند.

بطور کلی افزایش تقاضا برای تکنولوژی های آگاهانه، پایدار، مقرون به صرفه، سود آور در عملیات نظافت و نگهداری روزانه محیط ها و صنایع گوناگون افزایش تقاضا برای دستگاه های اسکرابر صنعتی و سایر تجهیزات نظافتی مکانیزه را در سالهای آینده دیکته خواهد کرد.