دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

نکات ایمنی در خدمات کفسابی

همانند اغلب دستگاه‌ها، تجهیزات مورد استفاده در خدمات کفسابی ایمن هستند اگر هنگام استفاده از توصیه‌های ایمنی تولیدکننده پیروی کنید. اما این دستگاه ها بصورت بالقوه می توانند خطرناک باشند اگر شما سعی کنید میانبر بزنید یا از روش های ایمنی کاربرد پیروی نکنید. در زیر یک چک لیست ارائه شده است که هنگام اجرای خدمات کفسابی باید مورد توجه قرار گیرد.


پیش از شروع خدمات کفسابی

با دستگاه کف ساب آشنا شوید.

اگر قبلا خدمات کفسابی را انجام نداده اید، مطمئن شوید که دستورالعمل تولیدکننده را به دقت مطالعه کرده اید یا با یک شخص باتجربه صحبت کنید تا شیوه صحیح کار کردن را به شما نشان دهد.

چک کنید که آیا محیطی که قصد اجرای خدمات کفسابی را در آن دارید ایمن است به عبارت دیگر عملیات ارزیابی ریسک/خطر را انجام دهید.

برخی چیزهایی که باید به آن توجه کنید عبارتند از:

محیط های خیس و مرطوب که ممکن است باعث اتصال کوتاه الکتریکی شوند.

  • سطوح کف بسیار آلوده یا بهم ریخته و آشفته
  • فضاهای داری نور کم
  • سایر کارکنان و افراد حاضر در محیط

اگر خطر اینکه که کودکان یا افراد ناظر وارد محیطی شوند که خدمات کفسابی در آن در حال اجراست مطمئن شوید که موانع ایمنی کار گذاشته شده است یا یک نیروی کمکی در محیط وجود دارد که حرکات افراد را کنترل کند.


روشن کردن تجهیزات ساب زنی

1. لباس های مناسب بپوشید و از تجهیزات محافظ شخصی استفاده کنید. اگر قصد خدمات کفسابی دارید لباس های گشاد که امکان گیر کردن آنها در بخش های متحرک دستگاه وجود دارد استفاده نکنید.  کفش های کاملا بسته و غیرلغزنده یا بوت بپوشید. اطمینان حاصل کنید که صداگیر یا گوشی های محافظ شما آماده است تا هنگام شروع به کار از آنها استفاده کنید. بسته به نوع خدمات کفسابی که انجام می دهید ممکن است لازم باشد از دستکش، عینک های محافظ، ماسک گرد و غبار و کلاه ایمنی استفاده کنید.

2. چک کنید که تجهیزات و اتصالات به خوبی نصب شده اند و همه گاردها و سایر وسایل ایمنی در جای خود قرار گرفته اند و بخوبی کار می کنند. قبل از آنکه بخش های مختلف دستگاه کفساب یا سنگ ساب را چک کنید اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش است و کابل برق آن به پریز وصل نیست. اطمینان حاصل کنید که کابل برق به اندازه کافی مقاوم هست تا جریان مورد نیاز را منتقل کند. بخاطر داشته باشید که هر چه کابل تجهیزات خدمات کفسابی بلندتر باشد باید سنگین تر باشد تا بتواند بر افت ولتاژ در فواصل طولانی غلبه کند.


کار کردن با دستگاه ساب

1. وقتی خدمات کفسابی را شروع می نمایید، به لرزش ها و صداهای غیر معمول توجه کنید. اگر متوجه چیز غیر عادی شدید دستگاه را خاموش کنید و به دنبال مشکل بگردید. اگر نتوانستید مشکل را در آن لحظه برطرف کنید یک برچسب روی دستگاه کف ساب قرار دهید که نشان دهد دستگاه خراب است یا به ارشد خود اطلاع دهید یا دستگاه را پیش شخص صاحب صلاحیت ببرید تا آن را تعمیر کند.

2. هنگامی که در حال انجام خدمات کفسابی هستید، در یک وضعیت متعادل باقی بمانید و دسته دستگاه را محکم نگه دارید.  در یک زاویه نامناسب با دستگاه کار نکنید.

3. دستها و پاهای خود را از بخش های در حال حرکت همواره دور نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که صفحان در حال چرخش در تماس با کابل برق نیستند.

4. هنگام اجرای خدمات کفسابی در حالت آماده باش باشید. اگر احساس خستگی کردید یا حس کردید تمرکز خود را از دست می دهید، کار کردن را متوقف کنید و برای مدتی استراحت کنید. هرگز در حالتی که دارو یا مشروبات الکلی مصرف کرده اید اقدام به انجام خدمات کفسابی نکنید. این مسأله همچنین شامل داروهایی می شود که باعث کاهش سطح هوشیاری شده و روی توانایی شما برای انجام کار به شکل ایمن تاثیر می گذارند.


خاموش کردن دستگاه

1. هنگامی که خدمات کفسابی به پایان رسید دستگاه را خاموش کرده و کابل برق را از پریز بیرون بکشید. اگر دستگاه شما با بنزین یا دیزل کار می کند، بخش سوخت دستگاه را غیر فعال کرده یا آنرا به طریقی که توسط تولیدکننده توضیح داده شده است عایق بندی کنید.

2. کابل برق دستگاه را قبل از کنار گذاشتن دستگاه  و انتقال آن به محل نگهداری بازبینی کنید که اسیب ندیده باشد. همچنین بقیه بخش های دستگاه را از لحاظ آسیب دیدگی و استهلاک بازبینی کنید. اگر جایی نیاز به تعمیر دارد به ارشد خود بگویید تا دستگاه را برای تعمیر به واحد مربوطه اعزام کند. دستگاه را جمع نکنید و مشکل را فراموش کنید زیرا این مشکل همچنان وجود خواهد داشت و در دفعه بعدی که بخواهید برای خدمات کفسابی از آن استفاده کنید برای شما دردسر ایجاد خواهد کرد.


کنترل گرد و غبار

خدمات کفسابی بر روی سطوح بتنی باعث ایجاد گرد و غبار سیلیس می شود. اگر این گرد و غبار تنفس شود در طولانی مدت باعث بیماری و آسیب دیدگی ریه ها می شود. این بیماری مشکل رایج برای اپراتورهای خدمات کفسابی در سال های گذشته بود که نام مصطلح اسم کف ساب برای آن مورد استفاده قرار می گرفت. خوشبختانه اغلب تجهیزات خدمات کفسابی مدرن دارای سیستم های کنترل گرد و غبار بسیار خوب هستند. بسته به مدلی که استفاده می کنید ممکن است یک مکنده گرد و غبار مجزا و یک فلپ پلاستیکی در اطراف دیسک چرخان داشته باشد. بهرحال همچنان لازم است که هنگام نظافت دستگاه و تمیز کردن جایی که خدمات کفسابی در آن انجام شده در پایان روز باید نسبت به تمهیدات لازم برای این مسأله دقت کافی داشته باشید. اگر خدمات کفسابی شما به هر نحوی گرد و غباری ایجاد می کند که با سیستم مکنده دستگاه به نحو مناسب جمع آوری نمی شود حتما از ماسک استفاده کنید. یک نوع گرد و غبار وجود دارد که در خدمات کفسابی برخی سطوح خاص ایجاد می شود و نسبت به آن باید کاملا دقت کرد و حساس بود: آزبست. اگر نمی دانید ترکیب سطحی که تحت خدمات کفسابی قرار گرفته است چیست یا مشکوک هستید که آزبست دارد یا نه، خدمات کفسابی را انجام ندهید.


حمل و نقل دستگاه ها

تجهیزات مورد استفاده در خدمات کفسابی می توانند بسیار سنگین باشند.  همیشه از روش های صحیح برای بلند کردن آنها استفاده کنید و در صورت نیاز از افراد دیگر کمک بگیرید. برای دستگاه های بزرگتر،  لازم است از کمک مکانیکی استفاده کنید تا دستگاه را جابجایی نمایید. اغلب اپراتورهای خدمات کفسابی از رمپ های بارگیری آلومینیومی استفاده می کنند. اغلب دستگاه ها دارای قلاب یا یک نقطه مشخص برای اتصال کابل هستند مهم است که از این نقاط استفاده کنید و به بخش های شکننده دستگاه آسیب نزنید. هنگامی که دستگاه ساب داخل وسیله نقلیه قرار داده شد، لازم است بخوبی بسته شود تا اطمینان حاصل شود که هنگام رانندگی جابجا نمی شود. می توانید از طناب های ویژه برای نگهداری تجهیزات خدمات کفسابی و بستن آنها به نقاط نگهدارنده در کف یا کناره های وسیله نقلیه استفاده کنید.

 

فرآیندهای عملیاتی ایمن

اکثر شرکت های خدمات نظافت دارای فرایند عملیاتی ایمن برای هر بخش تجهیزات خود می باشند که کارکنان آنها باید هنگام اجرای خدمات کفسابی که می تواند بصورت بالقوه خطرناک باشد آن را رعایت کنند. آنها همچنین بطور کلی یک ارزیابی ریسک ساده را قبل شروع خدمات کفسابی در هر پروژه ای انجام می دهند.

راهنمای سریع برای اسکرابر

امروزه مدل های مختلفی از اسکرابر از بازار وجود دارد و هر یک از تولیدکنندگان تجهیزات نظافت صنعتی سعی می کنند با دستگاه های کف شوی صنعتی خود تجهیزات جانبی و امکانات متنوعی ارائه کنند. در این پست بررسی اجمالی در مورد ویژگی‌ها و امکانات متداول در مدل های مختلف اسکرابر یا زمین شوی صنعتی صورت گرفته است تا به شما در فرآیند خرید یک اسکرابر برای محیط کارتان کمک کند.

اسکرابر با دسته تاشو

برخی از مدل های کفشوی صنعتی یا اسکرابر به گونه ای تولید شده اند که شما می توانید پس از انجام عملیات و شستشوی کف دسته آنها را جمع کنید به این ترتیب امکان نگهداری آنها در یک فضای کوچک وجود دارد همچنین این دستگاه های اسکرابر حتی در صندوق عقب ماشین جا گرفته و به راحتی قابل حمل و نقل هستند. این مدل اسکرابر ها برای شرکت های خدماتی ایده آل هستند یا در جایی که فضای لازم برای نگهداری اسکرابر بسیار کوچک است می توان از آنها استفاده کرد.

اسکرابر باتری دار

این رده از کفشورها مناسب هستند چون هنگام کار با آنها مجبور نیستید با تاب خوردگی کابل برق آنها سر و کله بزنید و می توانید به راحتی از این نوع اسکرابر در نزدیکی آب استفاده کنید بدون اینکه خطر برق گرفتگی وجود داشته باشد.

برس‌های غلطکی

این نوع برس در برخی از مدل های اسکرابر به کار رفته است و برای شستشوی کف در فضاهای نزدیکی به لبه دیوارها و قرنیزها مورد استفاده قرار می گیرند.معمولا اسکرابر های کوچک دارای این نوع برس هستند تا برای نظافت و شستشو در فضاهای باریک و دارای محدودیت مناسب باشند.  همچنین این نوع زمین شور برای سطوح کف غیر لغزنده مثل کفپوش ها در محیط استخر مناسب می باشد.

عملکرد شستشو در جهت رو به جلو و معکوس

این ویژگی  امکان حداکثر شستشو را با برس های جلو و عقب اسکرابر فراهم می کند. این ویژگی باعث صرفه جویی در زمان نیروی خدماتی و هزینه می شود زیرا دیگر لازم نیست دستگاه را در هر دو جهت حرکت داد.  این نوع ویژگی معمولا در دستگاه های کوچک استفاده می شود که قرار است محیط های تنگ و کوچک را تمیز کنند.

اسکرابرهای چند کاره

این دستگاه های کفشوی می توانند بر روی بیش از یک نوع کفپوش عمل کنند برای مثال روی فرش ها، وینیل، کاشی های سرامیکی، سنگ طبیعی همچنین پله برق و پادری قابل استفاده هستند.

اسکرابر خودرویی

این نوع دستگاه زمین  شوی صنعتی برای محیط های بزرگ مناسب است. در این نوع دستگاه، اپراتور بر روی صندلی راحتی نشسته و دستگاه را با کمک فرمان در حین انجام علمیات نظافت و شستشو هدایت می کند.

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی

در صنایع غذایی اولویت جلوگیری از آلوده شدن مواد غذایی است. بهترین روش برای تمیز کردن تجهیزات و جلوگیری از انتقال آلودگی به مواد خوارکی استفاده از یک جاروبرقی صنعتی است. در کارخانه های تولید نان و شیرینی، فرایند تولید همراه با ضایعات مختلف است که اگر به شکل موثر نظافت و جمع آوری نشوند باعث انتقال آلودگی می شوند. در این کارخانه ها فر پخت نان یا شیرینی اصلی ترین ابزار کار است که باید همیشه کاملا تمیز نگه داشته شود تا بالاترین عملکرد و سطح کیفی را تضمین کند.

اهمیت نظافت فر با جاروبرقی صنعتی

نظافت فر قبل از شروع عملیات پخت بسیار مهم است. تمیز کردن مرتب فر به معنی تضمین بالاترین سطح بهداشت، بازده بسیار خوب و افزایش طول عمر فر و جلوگیری از خطر انتقال آلودگی است.

خطرات پیرامون تمیز کردن فر

نظافت فر صنعتی باید بسیار سریع انجام شود و خطری برای کارکنان ایجاد نکند. اغلب اوقات تمیز کردن فر صنعتی به دو دلیل زیر خطرناک است:

دمای بالای فر و ماده ای که باید توسط جاروبرقی صنعتی جمع آوری شود مثلا خرده های نان که ممکن است دمای آنها به 250 درجه سانتیگراد برسد.

جاروبرقی صنعتی بهترین راهکار برای نظافت فرهای بزرگ

عمق فر که می تواند تمیز کردن آن را دشوار و حتی غیر ممکن سازد اگر دستگاه مناسبی مثل یک جارو برقی کارآمد برای این عملیات مورد استفاده قرار نگیرد.

یک جاروبرقی صنعتی مناسب ترین راهکار برای مکش و جمع آوری مواد و ضایعات داخل فر است. این مکنده صنعتی باید دارای ویژگی های زیر باشد تا بتواند بخوبی عمل کند:

فیلتر نومکس با مقاومت حرارتی بالا

کیت تجهیزات آنتی استاتیک و مقاوم در برابر حرارت برای مکش مواد داغ شامل خرطومی منعطف و اتصالات لازم

تجهیزات لازم برای تمیز کردن پشت فر شامل ابز ار افزایش طول برای دسترسی به نقاط دور از دسترس و عمیق

بخش های کاملا ضد الکتریسیته ساکن

تجهیزات اختیاری جاروبرقی صنعتی شامل گواهینامه آتکس برای مکش آرد و ترکیبات اصلی مورد استفاده در نانوایی ها که می توانند با ایجاد ابرهای استاتیک خطر انفجار را ایجاد کنند.

نگهداری از زمین شوی صنعتی

خرید یک زمین شوی صنعتی برای انجام عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف در محل کارتان، یک سرمایه گذاری ارزشمند است. استفاده از زمین شوی صنعتی یا اسکرابر در عملیات نظافتی باعث می شود که محیط کار خوشایند برای کارکنان و مشتریان شما فراهم شود. یک ساختمان کثیف مشتریان را فراری داده و کارکنان شما را در معرض ریسک های سلامتی و ایمنی قرار می دهد.

برای آنکه بالاترین بازده را از زمین شوی صنعتی خود بدست آورید باید بدانید که چگونه از آن استفاده کرده و چگونه از کف شوی صنعتی خود نگهداری کنید. به این ترتیب می توانند عمر اسکرابر صنعتی خود را افزایش داده و وارد شدن آسیب به آن جلوگیری کنید تا در برنامه نظافتی شما اخلالی ایجاد نشود. برای آنکه زمین شوی صنعتی خود را در شرایط مناسب نگه دارید به چندین پارامتر باید توجه کنید.


برس های زمین شوی صنعتی

برس ها به زیر دستگاه زمین شوی صنعتی متصل می شوند و آلودگی را جمع آوری می کنند. بنابراین لازم است که الیاف برس بصورت منظم تمیز شوند. در غیر این صورت آلودگی بر روی آنها انباشت شده  و در نهایت به عملکرد ضعیف دستگاه اسکرابر می انجامد.


تی دستگاه اسکرابر

نکات ذکر شده در بخش قبلی در مورد تی زمین شوی صنعتی نیز صدق می کند. یک تی کثیف بر روی زمین رد بر جای می گذارد. و به این ترتیب عملکرد اسکرابر را خراب می نماید. قبل از استفاده از زمین شوی صنعتی اطمینان حاصل کنید که تی کاملا تمیز است بطوریکه می تواند به نحو موثر آلودگی و آب و ضایعات باقی مانده را جمع آوری کند.


باتری های کف شوی صنعتی

اگر زمین شوی صنعتی شما از نوع اسکرابر باتری دار است باید هر چند وقت یکبار باتری ها را بازبینی کرده و آنها را در شرایط بهینه حفظ نمایید. اگر باتری ها از نوع اسیدی است با ریختن آب مقطر در پورت آن هنگام شارژ به نگهداری آن کمک کنید. البته باید توجه کنید که آب سریز نشود زیرا باعث ریختن اسید بر روی زمین و آسیب دیدن آن می شود. دستگاه های زمین شوی صنعتی دارای باتری ژل دستگاه های مناسب هستند زیرا باتری آنها نیاز به سرویس و نگهداری ندارد. بنابراین از این نوع دستگاه های کفشور صنعتی استفاده کنید. همچنین باتری ژل خطر ریختن بر روی زمین را ندارد. بهر حال همیشه به خاطر داشته باشید که شارژ باتری هنگام کار نباید کاملا خالی شود. سعی کنید برای افزایش طول عمر باتری زمین شوی صنعتی شارژ آن را در حالت بهینه نگه دارید.


اتصالات

اتصالات دستگاه زمین شوی صنعتی وظیفه آن را به عهده دارند که دستگاه بصورت یکنواخت و مناسب عمل کند. شما می توانید با روغن کاری آنها بصورت هر چند وقت یک بار به نگهداری بهتر آنها کمک کنید.روغن های متفاوتی در بازار وجود دارند. بنابراین از تولید کننده در خصوص روغنی که باید برای زمین شوی صنعتی خود استفاده کنید سوال نمایید.


هنگامی که نوبت به نگهداری دستگاه های زمین شوی صنعتی می رسد، داشتن اطلاعات درست حیاتی می باشد. شما می توانید این اطلاعات را از تولیدکننده دستگاه اسکرابر خود درخواست کنید یا آنها را در دفترچه راهنمای ارائه شده همراه با دستگاه جستجو نمایید. این دفترچه باید همراه با دستگاه هنگام خرید به شما ارائه شود. اگر زمین شوی صنعتی شما آسیب دید باید فورا آن را تنظیم کنید. در مورد نگهداری و سرویس به موقع زمین شوی صنعتی خود اهمال نکنید زیرا این کار باعث کاهش طول عمر مفید و بازده دستگاه اسکرابر شما خواهد شد.

نکاتی برای انتخاب شرکت خدماتی نظافتی

چرا باید با یک شرکت خدماتی نظافتی همکاری کنید؟

در شرایطی که اغلب کارکنان بیش از یک سوم سال را در محل کار خود سپری می کنند، حیاتی است که محیط کار آنها پاکیزه نگاه داشته شود. بنابراین حفظ پاکیزگی و بهداشت در محیط کار امری ضروری برای موفقیت هر کسب و کاری است. اغلب صاحبان شرکت همکاری با یک شرکت خدماتی نظافتی را اجتناب ناپذیر می یابند. مزایای همکاری با یک شرکت خدماتی نظافتی بسته به هزینه ها و کیفیت خدماتی که ارائه می دهند ممکن است تغییر نماید.

بررسی ها نشان می دهد که پاکیزگی محیط کار به شدت بر روی موفقیت کاری تاثیر گذار است. انتخاب یک شرکت خدماتی نظافتی برای عملیات نظافت و شستشو در محیط کار شما ممکن است یک کار سخت و دشوار به نظر آید اما توجه به نکات ارائه شده در این مقاله می تواند این انتخاب را برای شما تسهیل نماید.

برای اغلب کسب و کارها  انچه بیش از همه چیز اهمیت دارد کیفیت خدماتی که توسط شرکت خدماتی نظافتی ارائه می شود. اگرچه المان های کلیدی دیگری هم وجود دارد که هنگام انتخاب یک شرکت خدمات نظافت باید در نظر گرفته شود. در این مقاله مهم ترین نکات در خصوص چگونگی انتخاب یک شرکت خدماتی نظافتی آورده شده است:

سنجش اعتبار شرکت خدماتی نظافتی

اولین قدم در انتخاب یک شرکت خدماتی نظافتی برای کسب و کارتان تایید کردن اعتبار آن می باشد. برای سنجش اعتبار یک شرکت خدماتی ضروری است که این شرکت گواهینامه های خود در زمینه ایمنی و سلامت را ارئه نمایند. برای ارزیابی رزومه یک شرکت خدماتی نظافتی به روش ساده و سریع، کافی است که نام آن را در اینترنت سرچ نمایید. شاید به نظر بعضی ها این نکته چندان مهم نباشد اما بررسی چنین نکاتی برای حفظ ایمنی شما لازم است. با جستجو کردن نام یک شرکت نظافتی حتی ممکن نظراتی را که مشتریان در خصوص این شرکت ارائه کرده اند در اختیار شما قرار دهد.

همانند سایر شرکت های خدماتی ممکن است تعداد زیادی شرکت در زمینه خدمات نظافتی فعالیت کنند.  این مسأله که بیش از دو شرکت خدماتی نظافتی را مقایسه نمایید مهم است. به دنبال مشهورترین نام نباشید و در مورد سایر شرکت های فعال در شهر خود نیز تحقیق کنید.  این اقدام امکان آنکه شرکت خدماتی نظافتی با پکیج های ویژه پیدا کنید را فراهم می نماید و در عین حال فضای رقابت را ایجاد می کند که در نهایت به ارتقاء سطح کیفی خدمات کمک می کند.

معرفی مشتریان خود بعنوان مرجع

در حالیکه بسیاری از صاحبان کسب و کار توصیه ها پیرامون همکاری با یک شرکت خدماتی نظافتی خاص را نادیده می گیرند، این مسأله بسیار مهم است که با مشتریان یک شرکت بعنوان مرجع در ارتباط باشید. بنابراین در بخش نظرات، دیدگاه مشتریان را بررسی کنید، فهرست تماس آنها را دنبال کنید، عکس های پست شده را مشاهده کنید و سعی کنید هر چه بیشتر و بیشتر منابع بیشتری برای اطلاع از تجربه مشتریان این شرکت و میزان رضایتمندی آنها از خدمات دریافت شده کسب نمایید. این منابع اطلاعات زیادی در خصوص اعتبار و عملکرد یک شرکت خدماتی نظافتی در اختیار شما قرار می دهد. برای اطلاع از میزان خوب بودن خدمات ارائه شده با مشتریان آنها تماس بگیرید. تنها ثبت شدن به عنوان یک شرکت خدماتی نظافتی به معنای ارائه بهترین خدمات ممکن نیست.

درخواست استعلام

پس از انجام تحقیقات کافی و انتخاب یک شرکت خدماتی نظافتی معین از آنها درخواست ارائه مشاوره و کارشناسی نمایید. در این مرحله کارشناسان این شرکت با مراجعه به محل کار شما بیاید تا خدماتی را که به آن نیاز دارید، ارزیابی نماید. در این مرحله ارزیابی و کارشناسی باید از آنها بخواهید که لیستی از خدمات قابل ارائه خود در اختیار شما قرار دهند.

مقایسه خدمات قابل ارائه

اکثر شرکتهای خدمات نظافتی  تجاری خدماتی نظیر تی کشی، نظافت با جاروبرقی، ضدعفونی کردن ارائه می کنند. خدمات معرفی شده توسط یک شرکت خدماتی نظافتی باید با جزئیات کامل در استعلامی که برای شما ارسال شده است، ذکر شده باشد. خدمات ارائه شده توسط شرکت های مختلف را مقایسه کنید تا بهترین مورد را انتخاب نمایید.

بیمه

نظافت محیط کار با چالش های بسیاری همراه است مثلا زمین خوردن به دلیل زمین مرطوب و خیس. اگر یه شرکت خدمات نظافتی ارائه می کند کارکنان و نیروهای خدماتی آن باید در مقابل حوادث گوناگون بیمه شده باشند. بعنوان کارفرمایی که تقاضای دریافت خدمات از یک شرکت خدماتی نظافتی دارد، اطمینان حاصل نمایید که شرکت برای نیروهای خدمات پوشش بیمه حوادث تهیه کرده است.

خواندن قرارداد

اغلب شرکت های خدمات نظافتی دارای یک قرارداد هستند. صاحبان کسب و کار باید تمامی بندها در قرارداد ارائه شده را به دقت مطالعه کرده و درک نمایند. فهم قراردادها ممکن است به دلیل وجود اصطلاحات حقوقی دشوار باشد. در شرایط قبل از عقد قرارداد با شرکت خدماتی نظافتی مربوط با وکیل خود مشورت کنید. زیرا قرارداد یک موافقت نامه الزام آور قانونی است.


رعایت نکات ذکر شده به شما در انتخاب یک شرکت خدماتی نظافتی مناسب کمک خواهد کرد. بعنوان یک صاحب کار آگاه باشید که ایجاد یک محیط سالم برای کارکنان ضروری است.  با یک محل کار مناسب، مزایای بیشماری از خروجی هر یک از کارکنان حاصل می گردد.