دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

جاروبرقی صنعتی برای کارواش

انتخاب جاروبرقی صنعتی و حرفه ای برای شستشوی و نظافت اتومبیل در کارواش ها به عوامل زیادی بستگی دارد و قبل از خرید آن باید نوع کار روزانه را که انجام می دهید کاملا مشخص کرده و به سوالات زیر به دقت پاسخ دهید: به طور متوسط ​​چند ماشین شسته می شوند؟ آیا مایعات مکش لازم است؟ آیا زمان کافی برای سرویس و نگهداری روزانه جاروبرقی وجود دارد؟

با توجه به پاسخ این سؤالات ، تولیدکنندگان معتبر و شناخته شده دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی همانند کمپانی دلفین ایتالیا محصولات متنوعی تولید می کنند که می توانند هر نوع نیازی را برآورده کنند: برای مثال مدل های جاروبرقی نیمه صنعتی تک موتوره، دو یا سه موتوره ر برای شستشوی ماشین های سواری شاسی کوتاه و بلند در کارواش های کووچک و متوسط ​​یا مدل های صنعتی دارای موتورهای توربینی دائم کار 3 یا 4 کیلوواتی برای کارواش ماشین های سنگین یا اتوبوس ها..

نکاتی در مورد خرید جاروبرقی صنعتی مناسب برای کارواش

برای پیدا کردن جارو برقی صنعتی یا نیمه صنعتی مناسب تنها توجه به اندازه کارواش کافی نیست و  باید تک تک اجزای و مشخصات فنی دستگاه مکنده در نظر گرفته شود. جنس موادی که بدنه جاروبرقی صنعتی و مخزن دستگاه از آن تولید شده اند ویژگی هایی دارند که باید تأیید شوند. هنگامی که از دستگاه مکنده یا جاروبرقی صنعتی برای مکش مایعات نیز استفاده می شود باید دقت شود که مخزن دستگاه  باید از جنسی باشد که  خصوصاً در مورد پسماندهای خورنده مقاومت کافی داشته باشد و به راحتی دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود. هنگامی که مکش مایعات یک عمل روزانه است و بصورت مرتب انجام می شود توصیه می شود یک جاروبرقی صنعتی آب و خاک را خریداری کنید که برای مکش همزمان گرد و غبار، مواد جامد و مایعات طراحی شده است. در این نوع مکنده ها فیلتر در بالای دهانه مکش قرار گرفته است در نتیجه هنگام جمع آوری آلودگی های مختلف بصورت همزمان مشکلی برای فیلتر و به تبع آن پمپ و موتور به وجود نمی آید.

در کنار جنس مخزن ، ظرفیت مخزن نیز باید در نظر گرفته شود. این فاکتور بستگی به تعداد دفعات استفاده ، نوع کار و میزان نگهداری / تمیز کردن دستگاه جاروبرقی صنعتی یا نیمه صنعتی دارد. استفاده از مدل های دارای مخزن قابل جدا شدن ارجحیت دارد. مخصوصا اگر مخزن دارای چرخ و دسته باشد زیرا در این حالت به راحتی می توان مخزن را به محل دفع منتقل کرده و تخلیه کرد.

یکی دیگر از مشخصات فنی مهم ، نسبت جریان هوا و سطح فیلتر است. جریان یا شار هوا شامل مقدار هوایی است که توسط جارو برقی ظرف مدت یک ساعت هندل می شود. سطح فیلتراسیون بر مقدار گرد و غبار قابل فیلتر شدن تاثیر می گذارد و هر چه بزرگتر باشد فیلتر حجم بیشتری از گرد و غبار و ذرات ریز را می تواند فیلتر کند. کمیت اول در واحد مترمکعب در ساعت بیان می شود و کمیت دوم بر اساس واحد مترمربع بیان می شود. عملکرد جاروبرقی صنعتی حرفه ای همچنین به نسبت بین جریان هوا و سطح فیلتر بستگی دارد که باید زیر 200 متر مکعب در مترمربع در ساعت باشد.  اگر این عدد بیش ار رقم گفته شده باشد باعث استهلاک زود هنگام فیلتر می شود و در فواصل زمانی کوتاهتری باید فیلتر را تعویض کرده که خود به معنای هزینه بالاتر است.

وسعت محیط و نسبت هزینه به کیفیت

برای یک انتخاب عاقلانه نیز مهم است که اندازه محل کار را در نظر بگیرید. همچنین باید به وجود یک فضای مناسب برای استفاده و قرار دادن دستگاه جاروبرقی صنعتی فکر کنید که خیال شما را از لحاظ جلوگیری از خسارت های احتمالی  راحت کند. در کارواش های بزرگ دارای فضای کافی می توان به گزینه استفاده از سیستم مکنده یا جاروبرقی صنعتی مرکزی نیز فکر کرد. در این حالت دیگر نیازی به جابجا کردن مداوم دستگاه نیست بلکه دستگاه همواره در یک محل ثابت قرار دارد و با لوله کشی به ایستگاه های مختلف وصل می شود در این حالت امکان استفاده همزمان بیش از یک کاربر از دستگاه وجود دارد.

آخرین موردی که باید در نظر گرفته شود ، نسبت هزینه به کیفیت است. صرفه جویی در هزینه با خرید دستگاه های دست دوم همیشه گزینه مناسبی نیست زیرا عمر مفید دستگاه و تعداد سال های قابل استفاده بودن آن، سطح سریوس و  نگهداری مورد نیاز و سهولت سرویس و نگهداری دستگاه جاروبرقی صنعتی اغلب به نفع خرید دستگاه های دست دوم نیست. در مقایسه با دستگاه دست دوم ، مدل های نو با تناسب بیشتری بین مدت زمان کارکرد و کارایی با صرفه جویی در هزینه بهتر متمایز می گردند.

5 نکته درباره نگهداری سطوح کف با اسکرابر

یک کفپوش سخت ، چه سنگ باشد یا سنگ آهک ، سنگ مرمر ، بتن و یا هر ماده دیگری ، می تواند جذابیتی خاص به هر خانه یا شرکت ببخشد. اما برای اینکه سطوح کف منزل یا محیط کار شما بعد از مدت طولانی پس از نصب اولیه مناسب و زیبا به نظر برسند ، باید برای برخی از سرویس ها و نگهداری های اساسی آن مانند شستشوی سنگ وقت بگذارید. تمیز کردن زمین سنگی شما به تکنیک های منحصر به فردی نیاز دارد زیرا سنگ یک ماده طبیعی است که به راحتی ممکن است شکسته شود. بنابراین به 5 نکته اساسی در مورد شستشوی ایمن سطوح کف سنگی خود چه با دستگاه مکانیزه مثل اسکرابر یا روش سنتی که در این مقاله توضیح داده شده است توجه کنید:

1- خواندن دستورالعمل تولیدکننده

دستورالعمل تولیدکننده کفپوش سنگی یا شرکت نمایندگی فروش آن را دنبال کنید. هنگامی که کفپوش شما نصب شد، حتماً بپرسید که آیا این دستورالعملهای خاص برای شستشو یا سرویس دهی آن وجود دارد یا خیر. فروشگاه یا تولید کننده یک کفپوش ممکن است استفاده از یک روش یا ماده شوینده خاص را بعنوان بهترین روش شستشوی برای سطوح سنگی از این نوع را توصیه کند که میتواند استفاده از اسکرابر یا کفشوی صنعتی یا تی کشی خشک یا تر باشد.

2- انجام اقدامات احتیاطی

اقدامات احتیاطی را انجام دهید. با قرار دادن پادری و فرش در مناطق پر رفت و آمد، کفپوش خود را بهتر نگه دارید و به ماندگاری بیشتر آن کمک کنید. پادری یا فرش گرد و غبار را به خود می گیرند ، آن را از کفپوش دور می کنند و از خراب شدن کاشی کف سنگی جلوگیری می کنند. همچنین ، هنگامی که کفپوش شما نصب شد ، مطمئن شوید که به طور صحیح عایق بندی و پوشش دهی شده است. این یک مرحله مهم است ، زیرا سنگ قابل نفوذ است و استفاده از مواد عایق و درزبند به جلوگیری از نفوذ مواد احتمالی مخرب به داخل سنگ و  تغییر رنگ یا آسیب رساندن به کفپوش کمک می کنند.

3- برس زنی دستی یا با اسکرابر به شکل منظم

با استفاده از یک دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر یا حتی فرچه دستی بصورت منظم زمین را شستشو دهید. خاک و آلودگی که از بیرون به فضای داخل منتقل می کنید زبر است و می تواند به سطوح حساس کفپوش سنگی آسیب برساند برای خلاص شدن از شر این آلاینده های مخرب ، مرتباً عملیات فرچه کشی، گرد گیری با تی یا شستشوی با اسکرابر یا کفشوی صنعتی خود را انجام دهید (عموماً هر روز یا یک روز در میان). حداقل هفته ای یکبار بر روی سطوح کف تی کشی مرطوب انجام دهید.

4- انتخاب درست اسکرابر صنعتی

در انتخاب دستگاه های اسکرابر یا کف شوی صنعتی هنگام خرید یا اجاره بسیار دقت کنید. قبل از شروع کار شستشوی سطوح کف با اسکرابر ، مطمئن شوید که از مدلی درست آنهم از بهترین برند تولیدکننده استفاده می کنید. معمولاً باید از استفاده از مواد شیمیایی طبیعی اسیدی (مانند آب پرتقال یا سرکه) بر روی سنگ یا سنگ آهک خودداری کنید. همچنین باید از استفاده از محلول های تمیز کننده  حاوی آمونیاک یا سایر مواد ساینده نیز خودداری کنید ، زیرا این موارد ممکن است به زمین شما آسیب برساند. در عوض ، زمین خود را با مواد شوینده ملایم و  آب تازه کنید. حتماً زمین را بعد از اسکرابینگ کاملا بشویید. اگر چیزی در زمین سنگی ریخته شد، سریع آن را جمع آوری کنید ، زیرا ممکن است باعث آلودگی کفپوش یا لک شدن آن شود. به خصوص اگر اسیدی باشد مانند آب پرتقال  یا نوشابه.

5-مشورت با کارشناس متخصص

از راهنمایی یک متخصص با تجربه در زمینه شستشوی سنگ استفاده کنید. اگر زمین شما به ویژه برای مدت زمان طولانی تمیز نشده است ، ممکن است بخواهید به دنبال خدمات خاصی برای تمیز کردن کاشی سنگی و کفپوش خود باشید تا دوباره زیبا و جلادار به نظر برسند. ممکن است در این شرایط لازم باشد ابتدا یک بار زمین را با یک دستگاه مکانیزه همانند اسکرابر تمیز کنید و پس از آن بتوانید عملیات نظافت روزانه را با ابزار دستی مثل تی انجام دهید. با این حال ، قبل از انتخاب راهکارهای تمیز کردن سطوح کف از یک شرکت خدماتی خاص ، اطمینان حاصل کنید که آنها درک می کنند که چگونه سطوح سنگی به طور موثری تمیز می شوند. به عنوان مثال ، اگر شرکتی می گوید از راهکارهای نظافتی همه منظوره بر روی زمین شما استفاده می کند ، بسیار احتیاط کنید زیرا این امر می تواند باعث آسیب دیدگی سطوح سنگی شما شود.