دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

نگهداری از برس و پد اسکرابر

هیچ برس و پد اسکرابر صنعتی برای همیشه قابل استفاده نیست. اگر از دستگاه زمین شوی صنعتی خود استفاده کنید، قطعا این بخش از دستگاه فرسوده شده و باید تعویض شود. اما نگهداری و سرویس مناسب می تواند عمر برس یا پد دستگاه کفشوی صنعتی را افزایش دهد.

هم برس و هم پد باید قبل از استفاده مجدد از دستگاه اسکرابر صنعتی تمیز شوند زیرا آلودگیها، پرداخت کفپوش و لایه‌های جدا شده از زمین تمیز شده با دستگاه در بین الیاف پد و برس باقی می مانند.

پد اسکرابر 

 پدها از دو طرف قابل استفاده هستند اما باین این حال طول عمر محدودی دارند. این طول عمر به فاکتورهای بسیاری از قبیل میزان آلودگی زمین، تعداد دفعات نظافت و شستشوی زمین، سختی پرداخت کفپوش و اینکه اپراتور با چه سرعتی دستگاه کف شوی صنعتی را هدایت کند، بستگی دارد. به هر حال عمر پد اسکرابر زمانی به انتها می رسد که کارآمدی خود را برای تمیز کردن سطوح کف از دست بدهد و فشار بالاتری لازم باشد تا بتوان با آن زمین را تمیز کرد.

بطور معمول، هنگامی که پد اسکرابر صنعتی در حدود 50 درصد وزن و ضخامت خود را از دست بدهد باید عوض شود. پدها بسته به اینکه چگونه مورد استفاده قرار گیرند باید به روشی خاص تمیز شوند.  گذاشتن پد داخل محلول شویینده یا لایه بردار توصیه نمی شود زیرا باعث تجزیه و خراب شدن آن می شود.  به سادگی می توان با پاشش آب داغ توسط یک شیلنگ معمولی روی پد آلودگی و پسماندی را که به آن چسبیده است جدا نمود. سپس باید پد را آبکشی کرده، برس کشید و در آن را آویزان کرد تا خشک شود و این عملیات بعد از هر بار استفاده از اسکرابر باید انجام شود. اما اگر از پدهای دارای الیاف طبیعی استفاده می کنید آنها را آبکشی نکنید فقط برس کشیده و آویزان کنید تا برای دفعه بعدی استفاده آماده شود. این کار را قبل از خشک شدن آلودگی ها بر روی  پد انجام دهید. اگر نمی توانید بلافاصله بعد از استفاده از کفشور این عملیات را انجام دهید، پدها را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید تا رطوبت آنها تا زمانی که بتوان آنها را شست حفظ شود. و پد را در شرایطی که وزن کل دستگاه اسکرابر بر روی آن است، رها نکنید. تلاش کنید که هنگام کار با اسکرابر صنعتی ، پدها را از لبه های قفسه ها و از حرکت کردن روز چیزهای تیز و برنده دور نگه دارید زیرا می توانند به سرعت باعث پاره شدن پد شوند. یک پد بعد از اینکه از هر دو طرف آن استفاده شد، میتواند دور انداخته شود.

برس اسکرابر صنعتی

برس اسکرابر صنعتی قطعه مصرفی گرانقیمت تری است بنابراین برای افزایش طول عمر آن دقت و نگهداری بیشتری مورد نیاز است. چرخاندن برس ها به صورت هفتگی می تواند کمک زیادی به استفاده حداکثری از برس ها نماید.  این امر همچنین  تضمین می کند که برس ها به نحو موثر عملیات اسکرابینگ و جدا کردن آلودگی ها از سطح را انجام می دهد.  اگر چرخاندن برس انجام نشود،  الیاف آن در یک سمت بیشتر فرسوده می شوند و الیاف در جهت مخالف جهت چرخش برس شروع به خم شدن می کنند. این امر سبب می شود اگر نگوییم همه بلکه بخش زیادی از قدرت برس اسکرابر تلف شود.  نظافت مناسب برس ها بسیار مشابه با پدهاست. آنها را بعد از هر بار استفاده از اسکرابر بخوبی تمیز کنید. اگر آلودگی ها و پسماند در بین الیاف برس خشک شوند یکپارچکی برس را از بین می برند و طول عمر آنها را کاهش می دهند.  برس های اسکرابر صنعتی را با آب داغ و شیلنگ معمولی اما دارای فشار بالا تمیز کنید و آنها را در جایی بگذارید یا آویزان کنید تا خشک شوند.

هنگامی که الیاف برس اسکرابر صنعتی ساییده شده  و آلودگی به آنها می چسبد و انباشته می شود یا الیاف آن بیش از حد کوتاه شده اند زمان آن است که برس را تعویض کنید. 

این راهکارها به شما اجازه می دهد که زمان طولانی تری از پدها و برسهای اسکرابر خود استفاده کندی. اما بهرحال آنها در نهایت باید دور انداخته شده و با برس و پدهای جدید جایگزین شوند.