دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

نکات نگهداری از سوییپر

در این پست چندین راهکار نظافتی ساده بیان شده است که می تواند در مورد هر نوع ابزار و تجهیز نظافتی و همچنین هر نوع عملیات نظافتی حتی استفاده از یک سوییپر دستی برای محیط های تجاری یا صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.
سوییپر های دستی برای نظافت مساحتی در حدود 4000 مترمربع در ساعت طراحی و تولید شده اند. استفاده از سویپر نیاز به جارو را حذف می کند و در مکان هایی همانند محیط های صنعتی که حجم زیادی آلودگی روی سطح زمین قرار گرفته است که باید بصورت پیوسته تمیز شود، استفاده از این دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی می تواند باعث صرفه جویی در هزاران هزار گالن آب شود اما این امر در صورتی محقق می شود که از دستگاه سوئیپر صنعتی به درستی استفاده شود. در ادامه پیشنهاداتی ارائه شده است که با انجام آنها می توانید به بالاترین کارایی و بازده عملیاتی سوییپر خود دست پیدا کنید.

خواندن دستورالعمل سوییپر
اعتقاد داشته باشید یا نه، تمام دستگاه های سوییپر مشابه نیستند  و برخی از آنها امکانات و ویژگی هایی دارند که در مدل های دیگر وجود ندارد. هر دستگاه سوییپر تولید شده توسط یک برند معتبر قطعا با یک دستورالعمل ارائه می شود. صرف چندین دقیقه وقت و مرور این دستورالعمل باعث می شود که انجام عملیات نظافتی سریعت، ایمن تر و حتی موثرتر شود.

برداشتن موانع محیطی پیش از شروع کار
به جای آنکه هنگام کار با دستگاه سویپر مرتب مجبور شوید دست از کار بکشید و عملیات را متوقف کنید تا میز و صندلی و سایر اشیاء را از سر راه خود بردارید و جابجا نمایید قبل از شروع کار با دستگاه سوییپر صنعتی هر چیزی را که بعنوان مانع به شمار می آید از محلی که باید تمیز شود خارج کنید. این کار می تواند زمان مورد نیاز برای نظافت را کاهش دهد و کارایی کارکنان را به میزان قابل توجه افزایش دهد.

خالی کردن مخزن سوییپر
اگر چه برخلاف برخی دستگاه های جاروبرقی صنعتی که اگر مخزن آنها پر باشد، کارایی دستگاه کاهش می یابد در سوییپر ها الزاما چنین اتفاقی رخ نمی دهد اما همچنان سیاست خوبی است که مخزن دستگاه را قبل از آنکه بیش از اندازه پر شود، خالی کرد. این کار می تواند کمک کند که ماشین  سبک شود و راحت تر مورد استفاده قرار گیرد و قدرت مانور آن بیشتر شود همچنین در این حالت خالی کردن مخزن که باید به صورت دستی انجام شود از نظر فیزیکی کمتر خسته کننده خواهد بود.

پرهیز از رطوبت
در اغلب موارد، دستگاه های سوییپر صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که روی زمین خشک مورد استفاده قرار گیرند.  احتمالا اگر سوییپر در حین انجام نظافت سطوح کف یک محوطه اندکی رطوبت نیز جمع کند آسیب نخواهد دید اما ممکن است در عملکرد بهینه آن نقص ایجاد شود. برس های سوئیپر معمولا به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند آلودگی های خشک و جامد و گرد و غبار را جمع کنند. اگر آنها خیس شوند آلودگی ممکن است به برس ها بچسبد و روی آن انباشته شود و توانایی آنها را در جمع آوری ضایعات و پس ماندی که برای تمیز کردن آنها طراحی شده است کاهش دهد.

دفعات استفاده از سویپر
استفاده از سوییپر می تواند سریع ترین و موثرترین راه برای نظافت سطوح سخت در یک محوطه چه در فضای داخلی و چه خارجی باشد. بهر حال، هر چه یک محیط خاص بیشتر و به شکل منظم تر تمیز شود، عملیات نظافتی آن سریعتر انجام خواهشد شد و نتیجه بهتری به دست می آید. این عملیات نیز مشابه هر عملیاتی نظافتی دیگر اگر به صورت منظم انجام نشود بسیار زمان بر خواهد شد. تکرار و تعدد دفعات استفاده از سوییپر صنعتی به معنای آن است که عملیات می تواند راحت تر انجام شود و زمین برای مدت طولانی تر تمیز باقی می ماند.

تخلیه مخزن جاروبرقی صنعتی

هر چه یک جاروبرقی صنعتی بزرگتر باشد، تخلیه مخزن آن پس از آنکه پر می شود دشوارتر است. بنابراین طیف گسترده ای از مکانیسم ها و تجهیزات جانبی متنوع برای تخلیه سریع، راحت و بالاتر از همه ایمن دستگاه های جارو برقی صنعتی بزرگ و سنگین کار وجود دارد.

کیسه یکبار مصرف

یک راه حل ساده برای انجام این کار استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف است که برای انکه کیسه بعلت مکش موتور جاروبرقی صنعتی به سمت بالا کشیده نشود و بخوبی در مخزن قرار گیرد و مواد  داخل آن انباشته شوند کافی است که با جسمی سنگین کیسه را در کف مخزن مکنده صنعتی محکم نمود. تولیدکنندگان معتبر همراه با دستگاه خود تجهیز مخصوص این عملیات را معمولا بصورت اختیاری ارائه می کنند که شامل یک حلقه فلزی ساده است که انتهای کیسه به آن گره زده شده و در نتیجه جمع آوری بی دردسر مواد و آلودگی های مکش شده داخل آن امکان پذیر می شود. سپس می توان این کیسه را با فورک لیفت از مخزن خارج نمود و به محل مناسب انتقال داد.

مدل های Longopac جاروبرقی صنعتی

برخی از دستگاه‌های مکنده یا جارو برقی صنعتی علاوه بر مدل استاندارد در مدل  Longopac نیز ارائه می شوند یا قابل تجهیز به مخزن ویژه Longopac می باشند. در این حالت کیسه یکبار مصرف مستقیما به جای مخزن قرار می گیرد و به این ترتیب مواد و آلودگی های مکش شده داخل آن جمع می شوند پس از پر شدن ظرفیت کیسه، آن را از مخزن جدا کرده و با لیفتراک یا وسایل حمل و نقل مشابه می توان کیسه های سنگین را به محل مورد نظر جابجا نمود.

مخزن‌ ساده چرخ دار

امروزه دستگاه های جاروبرقی صنعتی باکیفیت عموما با مخازن قابل جدا شدن تولید می شوند که در حالت استاندارد دارای چرخ و دسته هستند. بنابراین می توان به راحتی پس از پر شدن ظرفیت مخزن، مخزن را در مکنده صنعتی جدا نمود و چون مخزن خود چرخ و دسته دارد می توان به سهولت آن را به محل مورد نظر منتقل کرده و در آنجا تخلیه کرد.

مخزن مخصوص مایعات

در مدل های جاروبرقی صنعتی که مخصوص مکش آلودگی های مایع هستند یا دستگاه های تخصصی می باشند که باید برای جدا کردن تراشه و روغن و ... به کار روند مخزن یا دارای شیر تخلیه است که با باز کردن آن به راحتی مایع جمع آوری شده تخلیه می شود یا دارای شلنگ تخلیه است و در برخی مدل ها دستگاه به پمپ تخلیه تجهیز شده است که به کمک آن می توان حجم بالای مایع جمع آوری شده را به سرعت و به راحتی تخلیه کرد.

مخزن رابط

بهترین راه حل در جایی که حجم آلودگی بالاست استفاده از مخزن رابط می باشد البته باید توجه کرد که مخازن رابط با دستگاه های جاروبرقی صنعتی سنگین کار مورد استفاده قرار می گیرند در این حالت این مخزن رابط بین دستگاه و موضع مکش قرار می گیرد و الودگی های سنگین تر در آن انباشته می شوند. این مخازن در اشکال مختلف تولید می شوند و معمولا سهولت تخلیه بعنوان پارامتری مهم در آنها مورد توجه قرار می گیرد. مثلا مخزن مخروطی شکل است و یک کامیون ویژه حمل ضایعات زیر آن قرار گرفته مخزن مستقیما داخل آن تخلیه می شود یا مخزن چرخ دار است و دارای سیستم تخلیه ا زکنار می باشد. در این نوع مخزن رابط جاروبرقی صنعتی به دلیل طراحی شیبدار مخزن با باز شدن درب جانبی مواد به راحتی تخلیه می شوند.