دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

نکات نگهداری از سوییپر

در این پست چندین راهکار نظافتی ساده بیان شده است که می تواند در مورد هر نوع ابزار و تجهیز نظافتی و همچنین هر نوع عملیات نظافتی حتی استفاده از یک سوییپر دستی برای محیط های تجاری یا صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.
سوییپر های دستی برای نظافت مساحتی در حدود 4000 مترمربع در ساعت طراحی و تولید شده اند. استفاده از سویپر نیاز به جارو را حذف می کند و در مکان هایی همانند محیط های صنعتی که حجم زیادی آلودگی روی سطح زمین قرار گرفته است که باید بصورت پیوسته تمیز شود، استفاده از این دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی می تواند باعث صرفه جویی در هزاران هزار گالن آب شود اما این امر در صورتی محقق می شود که از دستگاه سوئیپر صنعتی به درستی استفاده شود. در ادامه پیشنهاداتی ارائه شده است که با انجام آنها می توانید به بالاترین کارایی و بازده عملیاتی سوییپر خود دست پیدا کنید.

خواندن دستورالعمل سوییپر
اعتقاد داشته باشید یا نه، تمام دستگاه های سوییپر مشابه نیستند  و برخی از آنها امکانات و ویژگی هایی دارند که در مدل های دیگر وجود ندارد. هر دستگاه سوییپر تولید شده توسط یک برند معتبر قطعا با یک دستورالعمل ارائه می شود. صرف چندین دقیقه وقت و مرور این دستورالعمل باعث می شود که انجام عملیات نظافتی سریعت، ایمن تر و حتی موثرتر شود.

برداشتن موانع محیطی پیش از شروع کار
به جای آنکه هنگام کار با دستگاه سویپر مرتب مجبور شوید دست از کار بکشید و عملیات را متوقف کنید تا میز و صندلی و سایر اشیاء را از سر راه خود بردارید و جابجا نمایید قبل از شروع کار با دستگاه سوییپر صنعتی هر چیزی را که بعنوان مانع به شمار می آید از محلی که باید تمیز شود خارج کنید. این کار می تواند زمان مورد نیاز برای نظافت را کاهش دهد و کارایی کارکنان را به میزان قابل توجه افزایش دهد.

خالی کردن مخزن سوییپر
اگر چه برخلاف برخی دستگاه های جاروبرقی صنعتی که اگر مخزن آنها پر باشد، کارایی دستگاه کاهش می یابد در سوییپر ها الزاما چنین اتفاقی رخ نمی دهد اما همچنان سیاست خوبی است که مخزن دستگاه را قبل از آنکه بیش از اندازه پر شود، خالی کرد. این کار می تواند کمک کند که ماشین  سبک شود و راحت تر مورد استفاده قرار گیرد و قدرت مانور آن بیشتر شود همچنین در این حالت خالی کردن مخزن که باید به صورت دستی انجام شود از نظر فیزیکی کمتر خسته کننده خواهد بود.

پرهیز از رطوبت
در اغلب موارد، دستگاه های سوییپر صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که روی زمین خشک مورد استفاده قرار گیرند.  احتمالا اگر سوییپر در حین انجام نظافت سطوح کف یک محوطه اندکی رطوبت نیز جمع کند آسیب نخواهد دید اما ممکن است در عملکرد بهینه آن نقص ایجاد شود. برس های سوئیپر معمولا به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند آلودگی های خشک و جامد و گرد و غبار را جمع کنند. اگر آنها خیس شوند آلودگی ممکن است به برس ها بچسبد و روی آن انباشته شود و توانایی آنها را در جمع آوری ضایعات و پس ماندی که برای تمیز کردن آنها طراحی شده است کاهش دهد.

دفعات استفاده از سویپر
استفاده از سوییپر می تواند سریع ترین و موثرترین راه برای نظافت سطوح سخت در یک محوطه چه در فضای داخلی و چه خارجی باشد. بهر حال، هر چه یک محیط خاص بیشتر و به شکل منظم تر تمیز شود، عملیات نظافتی آن سریعتر انجام خواهشد شد و نتیجه بهتری به دست می آید. این عملیات نیز مشابه هر عملیاتی نظافتی دیگر اگر به صورت منظم انجام نشود بسیار زمان بر خواهد شد. تکرار و تعدد دفعات استفاده از سوییپر صنعتی به معنای آن است که عملیات می تواند راحت تر انجام شود و زمین برای مدت طولانی تر تمیز باقی می ماند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.