دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

تخلیه مخزن جاروبرقی صنعتی

هر چه یک جاروبرقی صنعتی بزرگتر باشد، تخلیه مخزن آن پس از آنکه پر می شود دشوارتر است. بنابراین طیف گسترده ای از مکانیسم ها و تجهیزات جانبی متنوع برای تخلیه سریع، راحت و بالاتر از همه ایمن دستگاه های جارو برقی صنعتی بزرگ و سنگین کار وجود دارد.

کیسه یکبار مصرف

یک راه حل ساده برای انجام این کار استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف است که برای انکه کیسه بعلت مکش موتور جاروبرقی صنعتی به سمت بالا کشیده نشود و بخوبی در مخزن قرار گیرد و مواد  داخل آن انباشته شوند کافی است که با جسمی سنگین کیسه را در کف مخزن مکنده صنعتی محکم نمود. تولیدکنندگان معتبر همراه با دستگاه خود تجهیز مخصوص این عملیات را معمولا بصورت اختیاری ارائه می کنند که شامل یک حلقه فلزی ساده است که انتهای کیسه به آن گره زده شده و در نتیجه جمع آوری بی دردسر مواد و آلودگی های مکش شده داخل آن امکان پذیر می شود. سپس می توان این کیسه را با فورک لیفت از مخزن خارج نمود و به محل مناسب انتقال داد.

مدل های Longopac جاروبرقی صنعتی

برخی از دستگاه‌های مکنده یا جارو برقی صنعتی علاوه بر مدل استاندارد در مدل  Longopac نیز ارائه می شوند یا قابل تجهیز به مخزن ویژه Longopac می باشند. در این حالت کیسه یکبار مصرف مستقیما به جای مخزن قرار می گیرد و به این ترتیب مواد و آلودگی های مکش شده داخل آن جمع می شوند پس از پر شدن ظرفیت کیسه، آن را از مخزن جدا کرده و با لیفتراک یا وسایل حمل و نقل مشابه می توان کیسه های سنگین را به محل مورد نظر جابجا نمود.

مخزن‌ ساده چرخ دار

امروزه دستگاه های جاروبرقی صنعتی باکیفیت عموما با مخازن قابل جدا شدن تولید می شوند که در حالت استاندارد دارای چرخ و دسته هستند. بنابراین می توان به راحتی پس از پر شدن ظرفیت مخزن، مخزن را در مکنده صنعتی جدا نمود و چون مخزن خود چرخ و دسته دارد می توان به سهولت آن را به محل مورد نظر منتقل کرده و در آنجا تخلیه کرد.

مخزن مخصوص مایعات

در مدل های جاروبرقی صنعتی که مخصوص مکش آلودگی های مایع هستند یا دستگاه های تخصصی می باشند که باید برای جدا کردن تراشه و روغن و ... به کار روند مخزن یا دارای شیر تخلیه است که با باز کردن آن به راحتی مایع جمع آوری شده تخلیه می شود یا دارای شلنگ تخلیه است و در برخی مدل ها دستگاه به پمپ تخلیه تجهیز شده است که به کمک آن می توان حجم بالای مایع جمع آوری شده را به سرعت و به راحتی تخلیه کرد.

مخزن رابط

بهترین راه حل در جایی که حجم آلودگی بالاست استفاده از مخزن رابط می باشد البته باید توجه کرد که مخازن رابط با دستگاه های جاروبرقی صنعتی سنگین کار مورد استفاده قرار می گیرند در این حالت این مخزن رابط بین دستگاه و موضع مکش قرار می گیرد و الودگی های سنگین تر در آن انباشته می شوند. این مخازن در اشکال مختلف تولید می شوند و معمولا سهولت تخلیه بعنوان پارامتری مهم در آنها مورد توجه قرار می گیرد. مثلا مخزن مخروطی شکل است و یک کامیون ویژه حمل ضایعات زیر آن قرار گرفته مخزن مستقیما داخل آن تخلیه می شود یا مخزن چرخ دار است و دارای سیستم تخلیه ا زکنار می باشد. در این نوع مخزن رابط جاروبرقی صنعتی به دلیل طراحی شیبدار مخزن با باز شدن درب جانبی مواد به راحتی تخلیه می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.