دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

برس اسکرابر

برس اسکرابر مهم ترین بخش دستگاه کفشوی صنعتی است که چرخش آن روی زمین باعث جدا شدن جرم و آلودگی از سطح شده و باعث می شود سطح تمیز شود. در واقع همانطور که یک فرد با سابیدن دستمال، تی یا فرچه روی زمین باعث شستشو می شود، برس اسکرابر هم این کار را انجام می دهد و با چرخش روی سطح و سایش ان سطوح کف را تمیز می کند با این تفاوت که برس اسکرابر توسط یک موتور چرخانده می شود و در نتیجه سرعت و فشار بالاتری داشته و قدرت پاک کنندگی آن خیلی بیشتر است. برس های اسکرابر یا دیسکی هستند یا رولری.

 برس دیسکی سطح تماس مناسبی با زمین داشته و فشار در بخش های مختلف ان یکسان توزیع می شود و برای استفاده بر روی انواع کفپوش‌ها مناسب است بنابراین اکثر دستگاه های اسکرابر با برس دیسکی ارائه می شوند.

نوع دیگر برس اسکرابر برس های رولری و غلطکی هستند. طراحی این برسهای استوانه ای شکل باعث می شود که الیاف برس به خوبی در خلل و فرج سطح وارد شده و آلودگی ها را خارج نمایند به همین دلیل اسکرابر های دارای برس های رولری دستگاه هایی مناسب برای استفاده بر روی سطوح متخلخل هستند. از طرف دیگر این نوع دستگاه های زمین شوی صنعتی دارای خاصیت جاروب کردن هستند و معمولا مجهز به یک سبد جمع آوری زباله می باشند یعنی اسکرابر ضمن شستشوی زمین عملیات جارو کردن را هم انجام می دهد و آلودگی های جامد را داخل سبد ذکر شده جمع آوری می کند.

نوع جدیدتر دستگاههای کفشور صنعتی دارای پدهای اوربیتالی هستند این پدهای مستطیل شکل برای شستشوی گوشه ها و زوایا و زیر موانع محیطی مثل میز و صندلی بسیار مناسب می باشند و دستگاههای اسکرابر دارای این نوع سامانه شستشو برای استفاده در محیط های دارای تراکم بالا خوب هستند.

در اغلب دستگاه های اسکرابر طراحی دستگاه به گونه ای است که دستگاه فقط قابل اتصال به برس دیسکی یا برس رولری با ابعاد مشخص می باشد اما در بعضی از مدل های پیشرفته امکان تعویض برس از دیسکی به رولری و بالعکس وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.