دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

نکات ایمنی در تمیز کردن زمین با اسکرابر

دستگاههای اسکرابر صنعتی مدرن دارای امکانات ایمنی معینی هستند که به گونه ای طراحی شده اند تا هر گونه خطر را برای اپراتورها کاهش دهند. همچنان مهم است که از نکات ایمنی هنگام استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی همانند اسکرابر آگاه باشیم. در این پست برخی نکات ایمنی که هنگام استفاده از دستگاه های زمین شوی صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد در کنار هم بیان شده است.


اماده سازی اسکرابر

باید تمام بخش های دستگاه اسکرابر به دقت بازبینی شود تا ایمنی تضمین گردد. همچنین ایده خوبی است که برخی کنترلهای اولیه  هنگام استفاده از دستگاه کفشوی صنعتی انجام شود.

مثلا اگر دستگاه دارای موتور احتراقی است سطح مایع هیدرولیک، میزان سوخت، میزان روغن و خنک کننده موتور باید قبل از کار کردن با دستگاه چک شود. تمام فیلترها و شیلنگ های مکش باید عاری از هر گونه آلودگی و گرفتگی باشند.  اگر دستگاه کفشور در جلو و عقب دارای چراغ است یا مجهز به چراغ ایمنی است، باید تمام این چراغ ها به همراه ترمز و فرما (در مدل های اسکرابر خودرویی) چک شود. تا عملکرد درست ماشین تضمین گردد.


برخی احتیاط ها

مهم است که هرگز از هیچ نوع ماده قابل اشتعال داخل یا اطراف دستگاه اسکرابر استفاده نشود زیرا این مواد ممکن است منفجر شده یا آتش بگیرند. منبع جرقه زنی باید دور از باتری های دستگاه نگه داشته شود. برای پر کردن مخزن آب تمیز اسکرابر صنعتی از دستورالعمل هندلینگ و مخلوط کردن ارائه شده برای ماده شوینده استفاده کنید و فقط از مواد شوینده مجاز و تایید شده توسط تولیدکننده یا ارائه کننده دستگاه کفشوی صنعتی استفاده کنید. اگر از ماده شوینده ای که برای کار با اسکرابر تولید شده است استفاده نکنید ممکن است دستگاه شما آسیب ببیند.

معمولا دمای آب ریخته شده داخل دستگاه نباید بیش از 60 درجه سانتیگراد باشد و باید اطمینان حاصل شود که بعد از استفاده از دستگاه آب به شکل درست تخلیه و دفع شود.

تنها باید از تجهیزات جانبی همراه اسکرابر صنعتی استفاده شود که توسط تولیدکننده به تایید رسیده اند.


استفاده از اسکرابر صنعتی

هنگامی که در حال کار با دستگاه هستید،  افراد باید در فاصله مناسب از محل کار دستگاه باشند تا از تصادف جلوگیری شود و اپراتور به هیچ عنوان نباید دست خود را به بخش‌های متحرک دستگاه نزدیک کند. همچنین مهم است که اپراتور لباس مناسبی بپوشد و از زیورآلات آویزان و لباس های گشاد استفاده نکند.

هنگامی که با اسکرابر کار می کنید، به آهستگی شروع به کار کنید، با دقت دور بزنید و بدون چرخش چرخ های دستگاه بایستید. بعضی وقتها، نخ، بندهای پلاستیکی یا دیگر آلودگیهای مشابه ممکن است دور بپیچند و گیر کنند که در این حالت باید از برس ها جدا شوند.

اگر اپراتور لازم است دستگاه را بدون حضور خود ترک کند باید کلید از روی اسکرابر صنعتی برداشته شود. کاربر دستگاه همچنین اگر احساس سرگیجه می کند یا بیمار است نباید از کف شوی صنعتی استفاده کند. به صورت مشابه اپراتور باید از کار با دستگاهی به بصورت بیش از حد لرزش دارد یا به هر شکل غیرایمن به نظر می رسد اجتناب کند.

باید از جابجا کردن افراد و اشیاء با اسکرابر صنعتی اجتناب کرد.

رعایت نکات ایمنی و احتیاطات هنگام استفاده از اسکرابر بهترین راه برای تضمین ایمنی کاربر و افرادی است که در محل حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.