دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

اهمیت جاروبرقی صنعتی در نظافت صنعتی

تولید ضایعات و ایجاد الانیده ها در محیط کسب و کار امری طبیعی و ممکن می باشد. از دیر باز تا کنوون به منظور حذف آلاینده ها و ضایعات ایجاد شده در محیط کسب و کار از شیوه های سنتی و دستی جاروکشی استفاده می شود. این در حالی است که استفاده ازچنین شیوه هایی موجب انتشار حجم بالایی از الاینده ها در محیط می گردد. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی که به طور خاص و تخصصی برای جمع اوری آلاینده ه طراحی و تولید شده اند، راهکار مناسب و ایده آلی می باشد.


جاروبرقی صنعتی چیست؟

جاروبرقی صنعتی دستگاهی کاملا مکانیزه می باشد که عملیات جمع آوری آلاینده ها و ضایعات را کاملا به صورت مکانیزه و بدون دخالت دست انجام می دهد. این دستگاه ها به واسطه استفاده از سامانه مکش، مانع از انتشار ذرات ریز گرد و غبار در هوا شده و از این رو کیفیت هوای پیرامون را حفظ می نمایند. این دستگاه ها به منظور سازگاری با شرایط سخت کاری و تامین نیاز های نظافتی محیط مجهز به موتور های توربینی دائم کار و پمپ های ساید چنل می باشد. از دیگر ویژگی های جاروبرقی صنعتی می توان به سیتسم فیلتراسیون قدرتمند این دستگاه ها اشاره نمود. تجهیز دستگاه جاروبرقی صنعتی به سیستم فیلتراسیون کارآمد مانع از بازنشر و پخش شدن ذرات ریز آلاینده ها شده و در نتیجه موجب بهبود کیفیت نظافت می گردد. علاوه بر این دستگاه های جاروی صنعتی به واسطه داشتن سیستم نظافت فیلتر، در فواصل زمانی معین فیلتر ها را نظافت می کنند. همین امر مانع از انسداد و خفگی فیلتر شده و در نتیجه عملکرد دستگاه بهبود می یابد. سیستم نظافت فیلتر دستگاه های جاروبرقی صنعتی معمولا در دو نوع دستی  و اتوماتیک می باشد. در مدل های دستی کاربر با فشردن اهرم موجب تکاندن فیلتر و باز شدن انسداد های ان میگردد. در مدل های اتوماتیک فرآیند نظافت فیلتر در فواصل زمانی مشخص توسط خود دستگاه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می گیرد.


پارامتر های مهم در دستگاه جارو برقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی همانند هر دستگاهی دارای پارامتر های مهمی می باشد که داشتن اطلاعات کافی از از این پارامتر ها می تواند تاثیر بسزایی در انتخاب دستگاه مناسب داشته باشد. از جمله پارامتر های مهم و کلیدی در دستگاه جاروبرقی صنعتی می توان به قدرت مکش و سرعت مکش دستگاه اشاره نمود. قدرت مکش دستگاه عبارت است از توان موتور و پمپ دستگاه در ایجاد خلا داخل مخزن. به عبارت دیگر هر چه قدرت مکش دستگاه بیشتر باشد توان دستگاه در مکش الانیده ها ی چگال تر از فواصل دور تر بیشتر می شود. از سوی دیگر هر چه سرعت مکش دستگاه بیشتر باشد، سرعت عملیات نظافت افزایش یافته و در نتیجه نظافت در زمان کوتاه تری پایان می  یابد.


مزایای استفاده از دستگاه جاروبرقی یا مکنده صنعتی

استفاده از دستگاه های مکانیزه و صنعتی چون دستگاه جاروبرقی صنعتی در نظافت موجب افزایش سرعت و کیفیت نظافت می گردد. چجرا که بر خلاف شیوه های سنتی استفاده از سامانه های مکانیزه موجب افزایش سرعت شده و همچنین کیفیت نظافت را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. استفاده از سامانه های مکش در دستگاه های جاروبرقی صنعتی مانع از انتشار ذرات ریز  گرد و غبار در فضای پیراموئن می گردد. در حالی که استفاده از شیوه های سنتی و دستی چون جاروکشی دستی با انتشار حجم بالایی از گرد و غبار در فضای پیرامون همراه بوده و هیمن گرد و. غبار با نفوذ به داخل سیستم تنفسی افراد موجب بیماری انها می گردد.  استفاده از جاروبرقی صنعتی نه تنها نظافتی با کیفیت ارائه می دهد بلکه به واسطه عدم انتشار ذرات ریز گرد و غبار در فضای پیرامون سلامت افراد حاضر و شاغل در محیط را تضمن می نماید. از دیگر مزایای دستگاه های مکنده صنعتی می توان به سرعت بالای نظافت توسط این دستگاه اشاره نمود. انجام امور نظافتی و حذف آلاینده ها از محیط با استفاده از شیوه های سنتی به تعداد زیادی نیروی خدماتی نیاز دارد. در حالیکه استفاده از شیوه های مدرن  به کار گیری دستگاه های مکانیزه ای چون دستگاه جاروبرقی صنعتی موجب افزایش سرعت نظافت می گردد. همین امر موجب کالهش در تعداد نیروی خدماتی شده و در نهایت کاهش هزینه ها را در پی دارد. چرا که بر اساس برررسی های انجام شده قسمت اعظم هزینه های مرتبط با بخش نظافت مربوط به نیروی خدماتی می باشد و کاهش در تعداد نیروی خدماتی با کاهش هزینه ها همراه می باشد. در نتیجه اگر چه در ابتدا صرف هزینه بارای خریداری دستگاه مکنده صنعتی به نسبت بالا می باشد اما با گذشت زمان و صرفه جویی در هزینه های بخش نظافت، هزینه صرف شده برای دستگاه جبران شده و در اندک زمان موجب بازکگشت سرمایه می گردد. ضمن اینکه استفاده و تجهیز دستگاه جاروبرقی صنعتی به سری های کمتنوع امکان دسترسی به بخش های دور از دسترس و بخش هایی با دسترسی دشوار را به راحتی برای کاربر فراهم می نماید. همین امر موجب ارتقا قابل ملاحظه در کیفیت نظافت ارائه شده با این دستگاه ها می گردد.


سهولت در حمل و نقل دستگاه جاروبرقی صنعتی

دستگاه های مکنده صنعتی اگر چه ابعاد بزرگی و وزن سنگینی دارند اما تجهیز آنها به ترولی های چهار چرخ و به کار گیری چرخ های هرز گرد در بخش جلوی دستگاه حمل و نقل و جا به جایی  دستگاه ها را تسهیل نموده است. ضمن اینکه مخزن این دستگاه ها نیز به صورت چرخ دار طراحی شده و تعبیه دسته بر روی مخرن موجب سهولت در جا به جایی و تخلیه ان گردیده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.