دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

چگونه از واترجت صنعتی با مواد شوینده استفاده کنیم؟

دستگاه‌های واترجت صنعتی که دارای قابلیت پاشش مواد شوینده هستند قادر به انجام طیف وسیعی از کاربردهای مختلف هستند. محصولات شوینده آماده بهترین گزینه برای اکثر کاربران خانگی است در حالی که شرکت های نظافتی تجاری ممکن است ترجیح دهند محلول های خود را مخلوط کنند.

شما می توانید مواد شوینده را برای طیف وسیعی از استفاده های مختلف از تمیز کردن بتن برای ساخت و ساز گرفته تا مقدار مناسب فوم برای شستشوی ماشین پیدا کنید.

در این پست ما توضیح خواهیم داد که چگونه از واترجت صنعتی با مواد شوینده استفاده کنیم.


انواع اصلی مواد شوینده برای واترجت صنعتی یا خانگی

دستگاه های کارواش خانگی و صنعتی معمولا مواد شوینده ای دارند که به عنوان شوینده، تمیز کننده و یا ضد عفونی کننده طبقه بندی می شوند. شوینده ها به سادگی خاک را حذف می کنند و میکروارگانیسم ها را از بین نمی برند. Sanitizers پاک کننده های سریع عمل است که 99.99٪ از باکتری ها را می کشد. ضدعفونی کننده تمام موجودات زنده را می کشد، اگرچه 10 دقیقه طول می کشد تا عمل کنند.. اطمینان حاصل کنید که مواد شوینده را انتخاب می کنید که سازگار با محیط زیست است و به طور خاص برای کاربرد مورد نظر شما طراحی شده است. شما نمی خواهید از مواد شوینده قوی مخصوص تمیز کردن بتن بر روی رنگ ظریف خودرو خود استفاده کنید.


تمیز کردن با استفاده از یک واترجت صنعتی با مخزن onboard

تقریبا تمام دستگاه های جت واتر دارای مخزن شوینده جداگانه ای هستند. هنگامی که دستگاه شما دارای مخزن شوینده مخصوص خود است، باید دستورالعملهایی را برای انتخاب مواد شوینده برای آن دنبال کنید. هنگام استفاده از مواد شوینده و واترجت صنعتی از لنس افزایش طول استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از تنظیم فشار و روشن کردن دستگاه، دستورالعمل دستگاه را برای انتخاب نوع مناسب نازل چک کرده اید. از یک فشار پایین شروع کنید و  شما می توانید به آرامی فشار را تنظیم کنید تا چگالی خوبی از محول شوینده تشکیل شود.


کف پاش ها و تجهیزات جانبی نظافتی

اگر شما نمی خواهید مواد شوینده را از طریق پمپ خود دستگاه اعمال کنید، پس باید از ابزارهای قابل اتصال مثل کف پاش ها یا شوترها استفاده کنید. بسیاری از دستگاه های واترجت صنعتی دارای فشار بالا با تجهیزات فوم پاش ارائه می شوند همچنین می توانید آنها را به طور جداگانه خریداری کنید. این تجهیزات در دمای پایین تر کار می کنند و یک فوم ضخیم  ایده آل برای تمیز کردن وسایل نقلیه ایجاد می کنند.

بعضی از کف پاش ها از یک نازل اسپری استفاده می کنند که به یک لوله متصل می شود که سپس از یک سطل مواد شوینده را مکش می کند. کف پاش های با کیفیت بالا دارای یک مخزن مواد شوینده هستند که روی آن سر پیچ می شود. این اتصالات تفنگی دارای یک دریچه ای است که الگوی اسپری را تنظیم می کند. شوترها تجهیزات مشابهی هستند که از یک لوله مکش استفاده می کنند. شما فقط باید شوتر خود را  در مخلوط  مواد شوینده خود فرو ببرید و سپس به منطقه تحت پوشش اسپری کنید.


روش اصولی تمیز کردن

اسپری با استفاده از حرکت رو به بالا و  همپوشانی رگه بطوریکه هیچ محدوده ای بدون پاشش رها نشود.. بدون اجازه دادن به مواد شوینده برای خشک شدن، 5-10 دقیقه قبل از شستشو با استفاده از شلنگ فشار قوی و نازل به ماده شوینده زمان دهید تا عمل کند. در موارد خاص، ممکن است مجددا نیاز به اعمال مواد شوینده باشد تا به طور کامل از آلودگی های سرسخت خلاص شوید، به ویژه در مناطقی که برای دوره های طولانی کثیف باقی مانده اند. هنگام آبکشی، از بالا شروع کنید و  آبکشی را به سمت پایین ادامه دهید. هر نوع ماده شوینده که در اطراف گیاهان و شاخ و برگ جمع شده است باید بیشتر رقیق شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ آسیبی به آن نمی رسد.


مخلوط کردن محلول شوینده خودتان

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که از مواد شوینده مخصوص خودرویی استفاده کنند که تا به حال عادت به استفاده از آنها داشته اند.. مشکل این است که اکثر این مواد شوینده برای ا شستشوی دستی تولید شده اند و مقداری تبدیل لازم است تا بفهمید چه مقدار از آنها برای پر کردن مخزن واترجت صنعتی یا خانگی شما لازم است. شما می توانید بر اساس مقیاس 2.5 گالن در هر سطل و برای به طور متوسط ​​10 دقیقه شستشوی ماشینی که حداکثر 10 سطل آب مصرف می کند محاسبات خود را انجام دهید. بر اساس این مقیاس نسبی، شما می توانید به سرعت بفهمید که چه مقدار ماده شوینده دست ساز برای مخزن کارواش خانگی یا صنعتی خود نیاز دارید.


مواد شوینده مناسب برای گیاهان

هنگام تمیز کردن فضای خارجی همیشه می توانید از سرکه بعنوان یک محلول شوینده ایمن برای گیاهان استفاده کنید. 3 پیمانه سرکه سفید را به 7 پیمانه آب اضافه کنید و آن را در مخزن مواد شوینده واترجت صنعتی خود بریزید این مخلوط برای گیاهان یا حشرات خطرناک نیست و به شما کمک می کند تا در هنگام شستن قارچ و کپک را از بین ببرید.


اجتناب از وایتکس

وایتکس یا سفید کننده شامل یک ترکیب بسیار خورنده به نام هیپوکلریت سدیم است که بسیار آسیب زا است، زیرا بسیاری از تولید کننده های دستگاه های واترجت صنعتی به محض اطلاع از استفاده وایتکس همراه با دستگاه گارانتی خود را فسخ می کنند. صرف نظر از اینکه چه دستگاهی دارید، برای افزایش طول عمر دستگاه شوینده فشار قوی خود از استفاده از وایتکس صرف نظر کنید.


مقدمات شستشو با واترجت صنعتی یا خانگی

هنگام  شستشو با یک واتر جت صنعتی یا خانگی  همیشه منطقه را با حفاظت از دیوارها و درها، جاروب کردن زمین و جمع آوری پسماند و آلودگی مازاد و استفاده از مواد شوینده بهینه برای عملیات آماده کنید. در صورت نیاز به چربی زدایی، ابتدا روغن را تمیز کنید و ماده شوینده را با دستگاه اسپری کنید.

کف پاش این کار را به سرعت انجام می دهد. همیشه قبل از آبکشی به مواد شوینده خود زمان دهید تا اثر کنند. در هر نوع عملیات شستشو با واترجت صنعتی نیاز به مواد شوینده نیست اما ارزش آن را دست کم نگیرید. هر واترجت خوبی باید از قابلیت پاشش مواد شوینده برخوردار باشد زیرا قدرت تمیز کردن اگر به نحو بهینه از آن استفاده شود بسیار ارزشمند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.