دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

5 ابزار برای کنترل کارکنان در معرض مواد اولیه دارویی فعال

قرار گرفتن در معرض مواد اولیه دارویی فعال، خطرات سلامتی و ایمنی را برای کارکنان شرکت های داروسازی به همراه دارد. نباید فراموش کرد که داروها اصولا  برای داشتن تأثیر خاص بر روی بدن انسان ها طراحی و تولید شده اند. اما این تاثیر بر روی بدن افراد بدون نیاز به آنها قطعا مضر خواهد بود. در سال های اخیر، شرکت های دارویی برای تولید محصولاتی برای مقابله با بیماری های سخت مانند سرطان های جدید تلاش کرده اند که لازمه آن استفاده از مواد مخدر پیچیده تر و API های سمی تر است. این به این معنی است که اثرات بالقوه آنها بر روی افراد و کارگران شاغل در صنایع داروسازی تقویت می شود. در این مقاله 5 ابزار برای  محافظت از کارگران در معرض API ها در مجموعه شما معرفی شده اند که در میان آنها نقش دستگاه های جاروبرقی صنعتی کاملا متمایز می باشد.


سیستم های تهویه موضعی 

هدف سیستم های تهویه موضعی این است که گرد و غبار در نقطه منشاء  و تولید خود را قبل از وارد شدن به هوا و محیط جمع آوری کنند. این امر در کارخانه های صنایع داروسازی بسیار مهم است این سیستم اساسا یک جاروبرقی صنعتی یا نوعی غبارگیر است که بر روی تجهیزات  و ماشین آلات تولید نصب شده و بصورت همزمان با آنها استفاده می شود تا گرد و غبار را بلافاصله در محل ایجاد آن جمع آوری کند. با توجه به عملکرد پیوسته دستگاه های خط تولید لازم از دستگاه های مکنده صنعتی دائم کار در این مورد استفاده شود یعنی دستگاه هایی برخوردار از موتور توربینی که امکان عملکرد پیوسته و بدون وقفه دارند. این رده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی چون برای جمع آوری و مکش گرد و غبار و ذرات ریز تهیه شده اند به قدرت مکش چندان بالایی نیاز ندارند و بالعکس نیازمند سرعت مکش بالا می باشند تا در یک بازه زمانی مشخص حجم بالاتری از هوا و به تبع آن ذرات ریز و گرد و غبار را مکش کند. از تجهیزات پوشاننده گرد و غبار نصب شده است.


جاروبرقی صنعتی مجهز به جدا کننده های سایکلونی

در بخش هایی که گرد و غبار بلافاصله تخلیه نمی شود، از تجهیزات کوچکتر مانند جاروبرقی صنعتی مجهز به جدا کننده سایکلون می توان استفاده کرد تا از انتشار  گرد و غبار به قسمت اصلی کارخانه جلوگیری شود. سایکلون قطعه مخروطی شکل است که در بالای فیلتر قرار می گیرد. از سوی دیگر مدل های جارو برقی یا مکنده صنعتی دارای سایکلون دارای دهانه مکش مماس بر بدنه می باشند. وجود سایکلون و طراحی خاص دهانه مکش باعث حرکت گردابی جریان هوا هنگام ورود به دستگاه می شود که جدایش بهتر ذرات گرد و غبار و آلودگی ها را از جریان هوای عبوری به سمت پمپ به همراه دارد.


جارو برقی صنعتی یا مکنده با فیلترهای هپا یا یولپا

در صورت استفاده از یک سیستم مکنده یا جاروبرقی صنعتی مطمئن شوید که دارای نوع و سطح مناسب فیلتراسیون است. این پارامتر نه فقط برای فیلتر کردن گرد و غبار بلکه برای نگه داشتن آن تا زمانی که تخلیه شود حائز اهمیت می باشد. در این حالت باید دستگاه مجهز به یک فیلتر اصلی از نوع کارتریجی یا ستاره ای باشد. فیلتر باید حتما طبقه بندی شده و ترجیحا دارای کلاس ام باشد، فیلتر هپا یا یولپا بعنوان فیلتر ایمنی یا ثانویه بعد از این فیلتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برخورداری از سیستم نظافت فیلتر دستی ( اهرم تکاننده یا دمش هوای معکوس) یا اتوماتیک نیز برای جلوگیری از گرفتگی فیلتر و افت مکش دستگاه ضروری می باشد.


فیلترهای مطلقا هپا یا یولپا برای کلین روم ها

فیلتر هپا یک فیلتر با رادمان بالا است که قادر است ذرات تا اندازه ذره 0.3 میکرون را با ضریب بازده 99.97٪ جذب کند.

فیلتر یولپا یک فیلتر فوق کارآمد است که قادر به گرفتن ذرات تا اندازه ذره 0.12 میکرون با بازده 99.999٪ می باشد.

در حالت مطلوب، دستگاه جاروبرقی صنعتی شما باید در هر دو طرف موتور خود دارای فیلتر باشد. فیلتر بعد از موتور از خود موتور محافظت می کند تا آلودگی یا ذرات ریز محیط وارد موتور نشوند. در عین حال، فیلتر قبل از موتور در واقع از رسیدن آلودگیها، گرد و غبار و ذرات مکش شده توسط دستگاه که همراه با جریان هوا به سمت پمپ و موتور حرکت می کنند به موتور جلوگیری کرده و مانع از بازگشت مجدد آنها به محیط زیست از طریق خروجی هوای دستگاه می شود.


سیستم های ضد گرد و غبار کامل

اگر محیط کار شما به گونه ای است که باید با API های با توان بالا (HPAPI ها) مقابله کنید، وقت آن است که بجای دستگاه های جاروبرقی صنعتی از اسلحه های قدرتمندتر استفاده کنید. یعنی از یک سیستم مهارکننده گرد و غبار کامل. این سیستم به دلیل نوع طراحی خاص خود، دارا بودن جدا کننده سایکلون  و فیلتراسیون HEPA محافظت از پرسنل، محصول و محیط  شما را در برابر گرد و غبار سمی تضمین می کند.


استفاده از تجهیزات محافظت شخصی همانند ماسک ها

حتی در صورت استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی قدرتمند یا سیستم های کنترل گرد و غبار پیشرفته در بسیاری از موارد استفاده از ماسک تنفسی مناسب لازم است که این امر غالبا نادیده گرفته می شود و محافظت تفنسی یکی از مهم ترین استانداردهایی است که در صنعت تولید تجهیزات پزشکی و داروسازی بر روی آن تاکید شده است. 

البته مهم نیست که بیش از حد به شدت به ماسک خود متکی باشید. OSHA دریافته است که این نوع ماسک ها همیشه حفاظت کافی در برابر مواد سمی را ایجاد نمی کنند که این امر غالبا دلیل عدم استفاده درست کارگران از آنها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.