دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

استفاده ایمن از واترجت صنعتی

دستگاه های واترجت صنعتی  ماشین های قدرتمندی هستند که قادر به تمیز کردن مناطق بزرگ به شکل سریع می باشند. با این حال، خطرات مربوط به واتر جت صنعتی  می تواند فاجعه بار و از جمله مرگ باشد. در سال 2017، OSHA بیش از 800 مورد از آسیب های مربوط به کارواش صنعتی را گزارش داد. خوشبختانه، آسیب های واترجت صنعتی 100٪ قابل پیشگیری است. برای اطمینان از ایمنی خود و ایمنی افراد اطراف خود، در هنگام استفاده از این دستگاه نکات ایمنی شستشوی زیر را لحاظ کنید.


نکات ایمنی واترجت صنعتی


هرگز به دستگاه را به سمت کسی نشانه نگیرید.

همیشه لنس را به سمت پایین نگه دارید تا قدرت فشار را احساس کنید. به یاد داشته باشید: نازل قرمز صفر درجه می تواند بتن را تخریب کند، پس حتما به بدن شما آسیب می رساند. حتی اگر جراحات قابل مشاهده ای نداشته باشد، قدرت فشار اب یک واترجت صنعتی  تواند باعث آسیب بافت داخلی شود. این دستگاه اسباب بازی نیست و نباید مثل تفنگ آب پاش با آن رفتار شود.


پوشیدن تجهیزات حفاظتی

دوباره تکرار می کنیم: نازل قرمز صفر درجه  می تواند به بتن آسیب برساند! کفش های کتانی و شلوار جین شانسی در برابر آن ندارند. پا، دست و چشم شما در معرض خطر آسیب جدی هستند. نه تنها از اسپری آب فشار بالا، بلکه از اجسام به اطراف پرتاب شونده. بخش عظیمی از آسیب های واترجت صنعتی قابل جلوگیری می باشند، فقط با پوشیدن وسایل ایمنی مناسب می توان به این هدف دست یافت. ما استفاده از چکمه کار، دستکش، شلوار بلند، عینک ایمنی و محافظ گوش را توصیه می کنیم.


از واترجت بنزینی یا دیزلی در یک فضای بسته استفاده نکنید.

موتور دیزلی یا بنزینی گاز منوکسید کربن را تولید می کند که برای استنشاق خطرناک است. مسمومیت با مونوکسید کربن باعث تهوع، سرگیجه و سردرد می شود. باید در مناطق دارای تهویه مناسب کار کنید اگر شما نیاز به استفاده از یک واترجت صنعتی در فضای محصور دارید. اما بطور کلی توصیه می شود کارواش صنعتی با موتور احتراقی در فضای باز استفاده شود.


اجتناب از نردبان و کار در ارتفاع بالا

نیروی رو به عقب واترجت صنعتی به آسانی می تواند شما را پرتاب کند و به راحتی میتواند موجب از بین رفتن تعادل و سقوط شود. به جای استفاده از نردبان یا ایستان بر روی سطوح مرتفع از لنس افزایش طول برای تمیز کردن سطوح واقع در ارتفاع استفاده کنید.


مراقب اطراف خود باشید.

برای اطمینان از امنیت خود، اطراف منطقه ای را که در آن کار می کنید کاملا خالی کنید. قبل از شروع کار با واترجت صنعتی، تمام خطرات احتمالی را در نظر بگیرید. شامل همه چیز از کودکان و حیوانات خانگی گرفته تا خطراتی که ممکن است به علت شلنگ ها، و سطوح ناهموار یا لغزنده ایجاد شود. همچنین در حالی که در حال شستشو با فشار بالای آب هستید، از تغییرات محیط اطراف خود مطلع باشید، که ممکن است خطرناک باشد.

 

نازل درست واترجت صنعتی را انتخاب کنید.

طراحی بر روی چوب یا بتن با این دستگاه ممکن است جذب باشد اما فشار آب خارج شده از نازل می تواند بسیار خطرناک باشد. از بزرگترین درجه نازل شروع به کار کنید و از آنجا تنظیم کنید.


برق گرفتگی یا شوک الکتریکی

آب رسانای برق است. هرگز بر روی پریز برق آب را پاشش نکنید، قبل از استفاده واترجت برقی از سالم بودن  کابل های الکتریکی اطمینان حاصل کنید و هنگام استفاده از یک کارواش برقی، مراقبت های اضافی را انجام دهید.


محافظت از تجهیزات خود

دستگاه شوینده فشار قوی خود را در یک محل تمیز، خشک با تهویه خوب که دور از جرقه است، نگهداری کنید کنید. هنگام کار با واترجت صنعتی خود در ناحیه ی که گرم نشده نیست قبل از یخ زدگی آن را بپوشانید. اگر دستگاه را در زیرزمین / خانه خود نگه میدارید، تمام بنزین را از موتور تخلیه کنید. برای حفاظت از پمپ خود ضد یخ به آن اضافه کنید مخصوصا اگر بخواهید دستگاه جت واتر  خود را برای بیش از 3 ماه استفاده نکنید و یا آن را در معرض دمای بسیار پایین قرار دهید.


ارزیابی آسیب پذیری از واترجت صنعتی

هر وسیله ای که بیش از 100 پی اس آی فشار تولید می کند، احتمال آسیب رساندن جدی دارد. درمان فوری آسیب دیدگی با  این دستگاه بسیار مهم است. ارزیابی هر گونه آسیب، از جمله زخم، عملکرد عضلانی و جریان خون حیاتی است. هر گونه مانعی را که برای مراقبت از هر زخم قابل مشاهده است، حذف کنید. از فشار دادن روی زخم برای متوقف کردن خونریزی استفاده کنید. به آرامی اطراف زخم را با صابون و آب تمیز تمیز کنید. با باند زخم را خشک کنید و از یک باند چسبی تمیز یا پارچه خشک و پاکیزه برای پوشش زخم استفاده کنید.


افرادی که به وسیله آب دارای فشار بالا مجروح شده اند، در اسرع وقت باید تحت درمان پزشکی حرفه ای قرار گیرند نه همه آسیب های ناشی از واترجت صنعتی فورا آشکار و یا حتی قابل مشاهده نیست آسیب های داخلی ممکن است وجود داشته باشد حتی اگر زخم خارجی آشکار نباشد. فقط افراد متخصص پزشکی می توانند به طور صحیح آسیب را مورد ارزیابی قرار دهند و به درمان های مناسب پزشکی نظیر شاتوتانوس، آنتی بیوتیک ها یا ارجاع به یک متخصص بپردازند.

توجه به نکات بالا به شما کمک می کند که بصورت ایمن از واترجت صنعتی استفاده کنید و هیچ خطری شما یا سایر افراد حاضر در محیط را تهدید نکند نباید فراموش کنید که در کنار افزایش سرعت و کیفیت عملیات نظافت و شستشو سالم ماندن شما و سایر افراد حاضر در محیط بسیار مهم است و باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.