دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

هیدروبلاست با واترجت صنعتی

هیدروبلاست با واترجت صنعتی تکنیکی برای تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی است که کاملا مبتنی بر نیروی برشی آب از یک منبع پرفشار برای دست یابی به اثر نظافتی مطلوب بر روی سطوح مورد نظر می باشد. در روش هیدروبلاست با استفاده از یک واتر جت صنعتی از مواد ساینده، سمی و شیمیایی بالقوه خطرناک استفاده نمی شود.


جریان آب متمرکز و پرفشار، غالبا بیش از 500 بار توسط یک دستگاه واترجت صنعتی ایجاد می شود که دستگاهی متشکل از پمپ فشار قوی و نازل های مناسب است. این روش همچنین ممکن است به ایجاد محفظه نیاز داشته باشد که از سازه ها و نواحی مجاور در برابر پاشش آب ناخواسته جلوگیری کند و همچنین این محفظه بعنوان جمع کننده ضایعات و آلودگی های باقی مانده از تکنیک هیدوربلاست عمل کند.

روش هیدروبلاست یا آب تخریب با واترجت صنعتی می تواند به نحو موثر انواع مختلف آلودگی های سرسخت را از بخش ها یا موقعیت های دارای محدودیت دسترسی به شکل ایمن و موثر پاک کند. در حقیقت، نتایج قابل مقایسه با تکنیک های نظافت و شستشویی هستند که در آنها از عوامل شوینده و ساینده استفاده می شود اما مشکل گرد و غبار و سایر خطرات سلامتی موجود در این روش ها را ندارد که به کاربران اجازه می دهد بر روی وظایف روزانه خود در یک محیط کار سالم تمرکز کنند.


عملیات هیدروبلاست معمولا به دو دسته فشار قوی و فوق فشار قوی بر حسب فشارهای کاری زیر تقسیم بندی می شود:

فشار قوی از 690 بار تا 1700 بار

فوق فشار قوی بیش از 1700 بار


بسیار مهم است که هیدروبلاست با واترجت صنعتی به شکل درست انجام شود. جریان آب دارای فشار بسیار بالا می تواند به افراد یا حیوانات آسیب بزند. همچنین پوشش، ضایعات و سایر آلودگی هایی موجود دارند که در برابر هیدوبلاست مقاوم خواهند بود.

علاوه بر کارآمدی روش هیدروبلاست با کارواش صنعتی بعنوان یک روش نظافت صنعتی، تجاری و خانگی این روش مزایای زیر را ارائه می کند:

جریان آب می تواند حتی بر روی بخش های کوچک متمرکز شود بطوریکه می تواند پوشش را بصورت موضعی و بدون آسیب دیدن بخش های کناری بردارد.


آب در مقایسه با سایر مواد شوینده خورندگی و اثرات مخرب بسیار بسیار کمتری دارد.

بعد از هیدروبلاست با واترجت صنعتی به نظافت کمتری نیاز است زیرا آب جاری می شود یا خشک می گردد و خطر گرفتگی در دستگاه یا سایر تجهیزات وجود ندارد.


از عملیات هیدروبلاست با واترجت صنعتی فوق فشار قوی حتی در حذف علائم ترافیکی خیابان و جاده نیز می توان استفاده کرد. این روش تمام انواع علائم را به شکل موثرتر در مقایسه با روش های پاشش مواد ساینده تمیز کرده و حذف می کند و آسیب قابل توجهی به سطح وارد نمی کند. جریان سوزنی و تیز آب خارج شده از واترجت صنعتی به نحو موثر حتی بر روی بتن یا آسفالت می تواند عمل کند و رنگ جای گرفته در بافت میکرونی سطح و همچنین رنگ در درزها و شیارها و تخلخل ها را پاک کند.


چون در این روش تنها از آب برای فرآیند پاک کردن و شستشو استفاده می شود و در صورت استفاده از تجهیزات جانبی مناسب همراه با واترجت صنعتی عملیات مکش نیز بلافاصله انجام می گیرد، از محیط زیست کاملا در مقابل گرد و غبار، مواد شیمیایی و سایر  آلاینده ها محافظت صورت می گیرد.  همچنین استفاده از تجهیزات دارای مکش همزمان باعث سهولت نظافت پایانی می گردد و سطووح تمیز و تقریبا خشک بر جای می گذارد.


همچنین روش هیدروبلاست با سیستم واترجت صنعتی فوق فشار قوی نصب شده بر روی تراک در مقایسه با سایر روش های حذف خطوط ترافیکی سودمندتر و کمتر مخرب است و این مزیت اضافی را دارد که تنها با یک اپراتور برای تراک قابل اجراست. در نتیجه برای انجام این عملیات به ماشین ها و نیروی انسانی کمتری نیاز است  که هزینه ها و خطرات  ایمنی را کاهش می دهد.

بطورکلی هیدروبلاست با واترجت صنعتی موثر، اقتصادی و سازگار با محیط زیست است و جایگزینی مناسب برای روش های سنتی ترمیم و نگهداری سطح به شمار می آید.


کاربردهای هیدروبلاست با واترجت صنعتی

هیدروبلاست بعنوان سریعترین و تمیزترین جایگزین برای روش های پاشش مواد سایند از عملیات شستشوی سطوح کوچک تا برش فلزات قابل اجراست و هیچ روش دیگری به اندازه آن نمی تواند به صورت ایمن و موفق پوشش سطوح را بدون آسیب رساندن به لایه زیرین حذف کند.  همچنین این روش یک روش سازگار با محیط زیست برای شستشوی سطوح در فضاهای باز و بسته است که بهترین نتایج را تضمین می کند.

 

مزایای واترجت صنعتی

فشار آب خروجی در دستگاه های واترجت صنعتی به اندازه ای بالاست که می تواند بدون آسیب دیدگی سطح به راحتی در عملیات زیر مورد استفاده قرا رگیرد.

شستشوی لوله ها و خطوط فاضلاب

شستشوی دودکش ها و بویلرها

تبخیرکننده ها و مبدلهای حرارتی

مخازن


این روش همچنین روشی موثر برای برش مواد و بتن است که به خوبی می تواند به جای جکش برقی و excavator به کار رود. بنابراین، هیچ جرقه خطرناک، گرما یا ضایعات مازاد باقی نمی ماند. این روش خطراتی را که باعث آسیب دیدگی کاربر و محیط زیست می شود کاهش می دهد. 

خوردگی یک فلز می تواند بی نهایت سخت از لحاظ پاک شدن باشد که علت آن ماهیت سرسخت و ترد آن است. هیدروبلاست بهترین روش برای رفع زنگ و خوردگی است از سطح فلزات است. مزیت دیگر واترجت صنعتی آن است که می شود از این دستگاه در عملیات آماده سازی سطوح فلزی و فولادی استفاده کرد. بنابراین این دستگاه سطح را حفظ کرده و با حذف هر گونه پوشش مات یا آلوده باعث درخشان شدن ان می شود بدون آنکه از ساینده های سخت استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.