دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

مخزن جاروبرقی صنعتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از پارامترهای مهم در یک جاروبرقی صنعتی مخزن دستگاه میباشد. شاید مهم ترین نکته ای که در مورد مخزن به نظر برسد ظرفیت آن باشد. در محیط های صنعتی به ویژه در جایی که حجم آلودگی زیاد است باید از یک نوع جاروبرقی صنعتی استفاده شود که ظرفیت بالایی داشته باشد اما تنها نکته مهم در خصوص مخزن ظرفیت آن نیست و باید به موارد دیگری نیز توجه شود.

یک نکته بسیار مهم در مورد مخزن جاروبرقی صنعتی جنس آن است. جنس مخزن از دو نظر اهمیت دارد یکی اینکه مقاومت کافی برای کاربرد در محیط صنعتی داشته باشد تا برخوردهای ناخواسته و ضرباتی که ممکن است بصورت تصادفی به دستگاه وارد شود دفرمه نشود و آسیب نبیند. نکته دیگر آن است که اگر دستگاه جاروبرقی صنعتی دارای سطح خلا بالا باشد و به عبارت دیگر اگر قدرت مکش پمپ آن قابل توجه باشد باید مخزن مقاومت کافی داشته باشد تا جمع نشود. بنابراین در دستگاه های جاروبرقی صنعتی مخزن از جنس فولاد با ضخامت بالا تولید می شود تا نیازمندی های ذکر شده برطرف شود. البته در بعضی موارد ممکن است از مخزن استیل استفاده شود دستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای این نوع مخزن معمولا برای جمع آوری آلودگی های خاصتر که خوردگی بالایی ایجاد می کنند به کار می روند و صنایع داروسازی و غذایی مشتری این نوع جاروبرقی صنعتی هستند.

نکته مهم دیگر در خصوص دستگاه های جاروبرقی صنعتی آن است که با توجه به اینکه این مخزن ها ظرفیت بالایی دارند به ویژه پس از آنکه پر شوند بسیار سنگین می شوند بنابراین باید طراحی آنها به نحوی باشد که مخزن به راحتی تخلیه شود. مناسب ترین نوع مخزن برای دستگاه های جاروبرقی صنعتی مخازن قابل جدا شدن است که خود چرخ و دسته دارند در نتیجه پس از پر شدن مخزن می توان ان را از جاروبرقی صنعتی جدا کرده و به راحتی به محل مورد نظر برای تخلیه منتقل کرد. در بعضی دیگر از دستگاه های جاروبرقی صنعتی که برای مکش مایعات طراحی شده اند دستگاه می تواند دارای پمپ تخلیه یا سیستم دمش باشد تا مخزن جاروبرقی صنعتی به راحتی تخلیه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.