دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

پاشش مواد شوینده توسط کارواش صنعتی

اگر چه در دستگاه‌های کارواش صنعتی فشار بالای آب خارج شده از دستگاه معمولا آلودگی را به نحو مناسب از سطح تحت پاشش جدا می کند اما در بعضی جاها لازم است برای افزایش کیفیت شستشو از مواد شوینده نیز همراه با کارواش صنعتی استفاده شود. دستگاه های کارواش صنعتی بسته به مدل خود می‌توانند مواد شوینده را تحت فشار بالا یا کم پاشش نمایند.

اگر دستگاه کارواش صنعتی دارای قابلیت پاشش مواد شوینده تحت فشار بالا باشد یعنی مواد شوینده همراه با آب وارد پمپ فشار قوی واترجت شده و سپس فشار آنها افزایش یافته و با هم بر روی سطح مورد نظر پاشش می‌شود. در این حالت باید دقت شود که از مواد شوینده خورنده که می توانند به پمپ دستگاه کارواش صنعتی آسیب وارد نمایند همراه با دستگاه کارواش صنعتی استفاده نشود. در هر صورت پاشش مواد شوینده تحت فشار بالا به خوبی به تمیز شدن سطح و شستشوی آن کمک می‌نماید. برخی از دستگاه های کارواش صنعتی مواد شوینده را با فشار کم پاشش می کنند. در این حالت ماده شوینده وارد پمپ نمی شود بلکه پس از آنکه آب پر فشار از پمپ کارواش صنعتی خارج شد تحت یک مکانیسم ونتوری مخلوط شده و پاشش می شود. در این حالت معمولا مواد شوینده ابتدا توسط کارواش صنعتی بر روی سطح پاشش می شود  و به آن زمان داده می شود تا بر روی سطح تاثیر گذارد بعد از آن آب پرفشار توسط دستگاه بر روی سطح پاشش می شود تا شستشو و آبکشی نهایی انجام شود.

بطور کلی دستگاه‌های کارواش صنعتی با کیفیت که قابلیت پاشش مواد شوینده دارند معمولا مجهز به شیر تنظیم میزان پاشش مواد شوینده هستند که کاربر می تواند متناسب با نوع آلودگی مقدار بهینه مواد شوینده را بر روی سطح پاشش کند. نوع سومی از شیوه پاشش مواد شوینده نیز وجود دارد که به وسیله آن ماده شوینده با هوا مخلوط شده و به شکل فوم پاشش می شود. در این شیوه، تفنگی کارواش صنعتی به نازل ویژه‌ای به نام فوم پاش متصل می شود 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.