دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

انواع نازل کارواش صنعتی

نازل بخش مهمی از دستگاه واترجت یا کارواش صنعتی است. نوع نازل در یک کارواش صنعتی مشخص می کند که آب به چه شکل از دستگاه خارج شده و چه سطحی را پوشش دهد. بنابراین انتخاب یک نازل درست هنگام استفاده از کارواش صنعتی در یک عملیات خاص اهمیت بسیاری دارد و باید طوری انتخاب شود که استفاده از کارواش صنعتی باعث آسیب دیدن سطح تحت پاشش نشده، عملیات با کیفیت بالا انجام شده و سرعت انجام عملیات نیز مطلوب باشد.

بعضی از کاربردهای ویژه واتر جت یا کارواش صنعتی نیاز به استفاده از نازل های خاصی دارد مثلا سندبلاست کردن با استفاده از جت واتر فقط در صورت استفاده از نازل خاص سندبلاست امکان پذیر است. در عملیاتی مثل شستشوی لوله ها یا شستشوی مبدل حرارتی هم از نازل های خاصی همراه با کارواش صنعتی استفاده می شود شکل این نازل ها به گونه ای است که امکان حرکت نازل را در طول لوله فراهم می کند. اما بطور کلی اگر دستگاه کارواش صنعتی برای شستشوی سطح معمولی نیز استفاده شود باید به نوع نازل آن توجه نمود.

نازل سوزنی یا صفر درجه نوعی از نازل است که جریان آب پرفشار خارج شده از کارواش صنعتی را به صورت یک باریکه  پاشش می کند و آن را در یک مساحت بسیار کوچک متمرکز می نماید پس این نوع نازل قدرت  جریان آب را افزایش می دهد و باعث می شود که از کارواش صنعتی بتوان برای کندن آلودگی های عمیق و حتی لایه برداری انتخاب کرد. مثلا در عملیات تخریب بتن از این نوع نازل استفاده می شود اما این نازل برای شستشوی بدنه ماشین مناسب نیست چون می تواند باعث کنده شدن رنگ یا حتی فرورفتگی شود.

نازل دیگر که بسیار پرکاربرد است نازل تیغه ای یا کاردکی است که باعث می شود آب خروجی کارواش صنعتی تحت یک زاوایه مشخص پاشش شده و سطح بیشتری را پوشش دهد این نازل برای شستشوی و نظافت عمومی سطوح مختلف مناسب است چون سرعت عملیات را افزایش می دهد و از آسیب دیدگی موضعی جلوگیری می کند.

نازل دیگر نازل دوار است که در آن خروجی نقطه ای آب می چرخد پس هم ویژگی های مثبت نازل سوزنی را دارد هم سرعت عملیات بالای نازل کاردکی و به کارواش صنعتی امکان می دهد که در کاربردهای مختلف مورد استفاد قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.