دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

سیستم نظافت فیلتر در جارو برقی صنعتی

دستگاه های جارو برقی صنعتی نه تنها فیلترهای قوی تری نسبت به مدل های خانگی و تجاری دارند بلکه به خاطر اینکه دستگاه مکنده یا جاروبرقی صنعتی همواره دارای قدرت مکش بالا باشد و اشکالی در عملکرد آن ایجاد نشود، به سیستم نظافت فیلتر هم تجهیز شده اند. این سیستم در جارو برقی صنعتی ممکن است اتوماتیک یا دستی باشد یعنی بطور خودکار در یک بازه زمانی معین سیستم نظافت فیلتر جارو برقی صنعتی فعال می شود تا گرد و غبار فیلتر جدا شده و فیلتر دچار مشکل گرفتگی نشود یا دستگاه یک نشانگر میزان گرفتگی است که کاربر از روی آن می تواند کارایی جارو برقی صنعتی را سنجیده و در صورت گرفتگی فیلتر سیستم نظافت فیلتر آن را بصورت دستی فعال کند.

در دستگاه های جارو برقی صنعتی از سیستم های نظافت فیلتر متفاوت استفاده می شود. یکی از رایج ترین، ساده ترین و کاربردی ترین سیستم های نظافت فیلتر در جارو برقی صنعتی ، تکاننده دستی است که  یک اهرم دارد. با حرکت اهرم توسط کاربر فیلتر تکانده شده و گرد و غبار و ذرات ریز از آن جدا می شود.

برخی از دستگاه های جارو برقی صنعتی دارای سیستم نظافت فیلتر از نوع دمش هوای معکس هستند. بدین ترتیب که برای فعال کردن این سیستم در حالیکه موتور دستگاه جارو برقی صنعتی روشن است دهانه مکش بسته شده و زبانه مربوطه باز می شود تا هوا در جهت معکوس به داخل دستگاه کشیده شود در این حالت با عبور هوا در جهت معکوس از فیلتر جارو برقی صنعتی ، فیلتر تمیز می شود.

 روش دیگر برای نظافت فیلتر جارو برقی صنعتی استفاده از کمپرسور هواست که در آن جریان هوای دمیده شده باعث لرزش و تکانده شدن فیلتر می شود و گرفتگی آن را برطرف می کند.

سیستم های ذکر شده روشی هایی هستند که برای رفع گرفتگی فیلتر در حالتی که جارو برقی صنعتی مشغول به کار است به کار می روند. برای دست یابی به نتیجه بهتر می توان در صورت لزوم هر چند وقت یکبار فیلتر جارو برقی صنعتی را خارج نموده و آن را شست. فیلترهای پلی استری قابل شستشو بوده و از این روش می توان برای رفع گرفتگی آنها استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.