دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

استاندارد HACCP برای دستگاه اسکرابر

بخش هایی از دستگاه اسکرابر پس از هر بار استفاده از دستگاه و در پایان عملیات نظافت و شستشو باید به دقت نظافت و شسته شوند تا آلودگی در آنها باقی نماند. استاندارد HACCP مشخص می کند که آیا این بخش‌ها از دستگاه اسکرابر به راحتی در دسترس هستند و امکان نظافت و شستشوی آنها وجود دارد یا نه. 

در دستگاه های اسکرابر یا کفشوی صنعتی که این استاندارد را دارند. مخزن های آب تمیز و آب کثیف دستگاه به راحتی تخلیه می شوند و طراحی آنها به گونه ای است که تمام بخش های مخزن را می توان تمیز کرد تا هیچ گونه آب و آلودگی یا محلول شوینده در گوشه ها و زوایای دستگاه اسکرابر باقی نماند. در برخی مدل های اسکرابر دستی مخزن آب کثیف که احتیاج به نظافت بیشتری دارد و تخلیه و شستشوی کامل آن بسیار مهم است از دستگاه قابل جدا شدن است در مدل های دیگر از این رده اسکرابر ها درپوش مخزن آب کثیف کاملا باز شده و مخزن اسکرابر یا زمین شوی صنعتی دارای دیواره های صاف و صیقلی است یعنی سطوح ناهموار و دارای خلل و فرج ندارد تا آب آلوده در آنها جای گیرد. در اسکرابر های خودرویی که امکان جدا نمودن مخزن از دستگاه کفشور صنعتی وجود ندارد مخزن ها دارای شلنگ تخلیه یا یک دریچه هستند که آب باقی مانده در آنها به راحتی و به شکل کامل تخلیه شود.

بخش های دیگر دستگاه اسکرابر که باید پس از پایان یافتن عملیات تمیز شوند برس ها و تی و فیلترها هستند. فیلتر مخزن آب کثیف معمولا یک سبد پلاستیکی است که آلودگی های جامد و بزرگ را در خود نگه می دارد. این فیلتر باید به راحتی در دسترس و قابل برداشتن باشد تا بتوان آن را پس از کار با اسکرابر شست. برس ها و تی اسکرابر نیز باید به راحتی و بدون نیاز به ابزار خاص قابل جدا شدن و اتصال مجدد به دستگاه کف شوی صنعتی باشند. در برخی از مدل های اسکرابر با فشردن یک دکمه برس های دستگاه از آنها جدا شده و یا به سری برس متصل می شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.