دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

نکات مهم پیرامون مخزن دستگاه سوییپر

در پست های گذشته با دستگاه سوییپر و نحوه عملکرد این ابزار تخصصی نظافت زمین تا حدودی آشنا شدیم و همچنین بخش های تشکیل دهنده این دستگاه معرفی گردید. در این پست توضیحات بیشتری در مورد مخزن دستگاه سوییپر یا جاروب خیابانی ارائه می گردد.

مخزن در حقیقت قسمتی از دستگاه سویپر است که آلودگی و زباله های از طریق برس مرکزی به آن انتقال می یابند. از عوامل تاثیر گذار در کارایی یک سوییپر مخزن آن می باشد. وقتی ظرفیت مخزن دستگاه بزرگ باشد، دستگاه مدت زمان طولانی می تواند مورد استفاده قرار گرفته و نیازی به ایجاد وقفه در عملیات برای تخلیه مخزن نمی باشد. اما باید به این نکته توجه نمود که هر چه ظرفیت مخزن بزرگتر باشد وزن آن به ویژه پس از پر شدن بیشتر شده و تخلیه آن دشوارتر می گردد. بنابراین در مدل های سوییپر بزرگ تخلیه مخزن بصورت مکانیزه صورت می گیرد. این دستگاه های جاروب خیابانی مجهز به جک هیدرولیک می باشند که می تواند مخزن را تا ارتفاع مشخصی بالا برده و تخلیه نماید. اما در مدل های کوچک اسکرابر نیازی به استفاده از سیستم مکانیزه برای تخلیه مخزن نیست و می توان مخزن را به شیوه ی دستی تخلیه کرد. در برخی سوییپرهای کوچک اگرچه تخلیه مخزن بصورت دستی است اما مخزن را بصورت چرخ دار و دسته دار طراحی می کنند تا راحت تر قابل جابجایی و حمل و تخلیه باشد.

البته در کنار ظرفیت ذکر شده در مشخصات فنی یک سوییپر ، باید به این نکته نیز توجه شود که چه حجمی از مخزن هنگام کار پر می شود. برخی اوقات ظرفیت سوییپر بالاست اما بخشی از ظرفیت آن بدون استفاده باقی می ماند. این مسأله به جهت چرخش برس مرکزی بستگی دارد در شرایطی که برس رولری اصلی دستگاه در خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت می نماید،امکان پر شدن و استفاده از حجم بیشتری از مخزن وجود دارد.

علاوه بر ظرفیت مخزن، محل قرارگیری آن نیز در یک دستگاه سوییپر دارای اهمیت می باشد. وقتی مخزن در پشت دستگاه سوییپر واقع شده است کاربر دید بهتری نسبت به محیط اطراف خواهد داشت و در نتیجه بهتر می تواند دستگاه را هدایت کرده و در این حالت کیفیت عملیات ارتقاء یافته و در عین حال ایمنی کاربر و افراد حاضر در محیط حفظ می گردد و خطر برخورد دستگاه سوییپر با موانع و آسیب دیدگی آن نیز کاهش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.