دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دستگاه های اسکرابر بر چه اساسی طبقه بندی می شوند؟

کارایی بالای دستگاه اسکرابر و توانایی آن در شستشوی موثر و باکیفیت سطوح مختلف در حداقل زمان باعث گسترش کاربرد این دستگاه در محیط های گوناگون گردیده است. به همین دلیل برندهای مختلفی اقدام به طراحی و تولید دستگاه های کف شوی یا اسکرابر نموده اند و تنوع این محصولات در بازار چشمگیر می باشد. اگرچه اسکرابر ها در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند و تنوع بالایی دارند اما اساس عملکرد در همه دستگاه های زمین شوی صنعتی یکسان بوده و همگی دارای بخش های تشکیل دهنده مشترک می باشند. به طور کلی اسکرابر ها بر اساس چند پارامتر مشخص قابل طبقه بندی هستند. آشنایی با این پارامترها به مشتریان امکان می دهد تا با دقت بیشتری اسکرابر مورد نظر خود را انتخاب نموده و نسبت به خرید کفشوری متناسب با نیازهای نظافتی خود اطمینان حاصل نمایند.

دو پارامتر اصلی تقسیم بندی اسکرابر ها نحوه هدایت و منبع تغذیه آنها می باشد.

اسکرابر ها از لحاظ نحوه هدایت به دو دسته خودرویی و دستی تقسیم بندی می شوند. اسکرابرهای دستی کوچکتر بوده و کاربر با قرارگیری در پشت  دستگاه آنها را به سمت جلو هدایت می نماید. این اسکرابرها برای جایی که نیاز به قدرت مانور بالا می باشد مناسب هستند. در مقابل اسکرابر های سرنشین دار یا خودرویی شبیه ماشین هدایت می شوند یعنی دارای صندلی و فرمان بوده و کاربر سوار آنها می شود و آنها را هدایت می کند. این اسکرابرها پهنای شستشو و ظرفیت بالاتری داشته و برای کاربرد در فضاهای دارای مساحت بالاتر مناسب تر هستند.

دومین پارامتر مهم در تقسیم بندی اسکرابرها منبع تغذیه آنها است. اسکرابر ها یا دارای موتور الکتریکی هستند یا موتور بنزینی و دیزلی. اسکرابرهای دارای موتور الکتریکی خود به دو دسته کابلی و باتری دار تقسیم می شوند. اسکرابر های کابلی با یک کابل برق مستقیما به پریز برق متصل شده و می توان بصورت پیوسته از آنها استفاده کرد. در اسکرابرهای باتری دار مدت زمان عملکرد دستگاه وابسته به شارژ باتری می باشد اما این اسکرابرها شعاع کاری وسیع تری داشته و در جایی که دسترسی به پریز برق دشوار است یا خطر آفرین می باشد می توان از این اسکرابرها استفاده نمود.

مشخصه های فرعی دیگری نیز در طبقه بندی اسکرابرها نقش دارند که در پست های بعدی بیشتر در مورد آنها صحبت خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.