دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

دنیای نظافت

معرفی تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی

اسکرابر اوربیتالی

دنیای نظافت و مراقبت از سطوح کف با تکامل اسکرابر های اوربیتالی کاملا تغییر کرده است. در طول دهه گذشته، این تکنولوژی باعث شده است که لایه برداری سطوح کف یا بعبارتی کفسابی زمین با مواد شیمیایی قوی تقریبا کاملا منسوخ شود. برخی موارد وجود دارد که در خصوص این نوع دستگاه کفشوی صنعتی باید بدانید.


اسکرابر اوربیتالی چگونه عملیات لایه برداری از زمین را انجام می‌دهد.

هنگامی که عملیات لایه برداری با استفاده از یک اسکرابر اوربیتالی انجام می شود، پرداخت زمین بصورت مکانیکی با استفاده از یک پد ساینده برداشته می شود. سری اسکراب دستگاه از حرکت اوربیتالی سریع به جای حرکت چرخشی برس اسکرابر صنعتی سنتی استفاده می کند. به خاطر این حرکت اضافی و یک پد مخصوص، برداشتن پرداخت کفپوش سریعتر و راحت تر انجام می شود.

چیزی که باید به خاطر داشته باشید آن است که تنها پرداخت سطحی کفپوش با این فرایند از بین می رود. هنگامی که پوشش جدید به زمین کاملا لایه برداری شده اعمال می شود، نخستین لایه پوشش یا پرداخت توسط زمین جذب می شود. بعد از این اینکه این لایه اولیه روی زمین به خوبی جای گرفت، لایه های بعدی روی سطح قرار می گیرند. و این همان لایه ای است که توسط اسکرابر اوربیتالی قابل برداشتن است.


انواع اسکرابر اوربیتالی

بطور کلی دو نوع دستگاه زمین شوی صنعتی اوربیتالی وجود دارد مدل Upright و اسکرابر اتوماتیک با سر اوربیتالی.

مدل های Upright مشابه با دستگاههای تک برسه یا پولیشرها هستند. این دستگاه ها معمولا بصورت کابلی ارائه می شوند اگرچه برخی از تولیدکنندگان ممکن است ورژن های باتری دار هم تولید کنند. این مدل ها معمولا نسبت به اسکرابرهای اتوماتیک پرتابل‌تر هستند. این دستگاه ها در هر دو عملیات لایه برداری خشک و مرطوب قابل استفاده می باشند. اگرچه استفاده از آنها در روش خشک بهتر است همراه با یک جاروبرقی انجام شود. کنترل گرد و غبار ریزی که از زمین می آید می تواند دشوار باشد و این ذرات ریز برای سلامت اپراتور خطرناک هستند.

دومین مدل اسکرابر های اتوماتیک با سری مربع شکل هستند. این دستگاه ها دارای سیستم پاشش آب یکپارچه و همچنین سیستم مکش می باشند. به همین علیت می توانند پرداخت زمین را خیلی سریع بردارند. مزیت دیگر آنها است که بصورت باتری دار تولید می شوند. آب بصورت پیوسته روی سری اسکرابر صنعتی اوربیتالی پاشش می شود  و گرد و غبار را حذف می کند.  سری اسکرابر و پد ساینده دوغاب سبکی ایجاد می کنند که توسط سیستم مکش جمع آوری می شود. این یعنی لایه برداری زمین در حد کار کردن با یک دستگاه کفشور صنعتی ساده است.


چه چیز دیگری باید بدانید

همه کفپوش ها با یک اسکرابر اوربیتالی قابل لایه برداری نیستند. اگر پرداخت بسیاری کثیف یا آسیب دیده باشد، لایه برداری شیمیایی ممکن است لازم باشد تا عملیات ترمیم زمین به خوبی انجام شود. گفته می شود که با اسکرابر صنعتی می توان بخش عمده پوشش سطحی را برداشت سپس از لایه بردار شیمیایی استفاده کرد و استفاده از این دستگاه کل پروسه را به میزان قابل توجه تسریع می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.